וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר לנצח את גוגל במגרש הפרטי שלה?

6.10.2015 / 8:23

מהפכת המובייל לא הותירה לגוגל ברירה אלא להציב אולטימטום לבעלי האתרים. כך תשרדו את זה נכון

סמארטפון עם אינסטגרם. ShutterStock
מחצית מתנועת גוגל מגיעה מהסמארטפון/ShutterStock

איך שלא תקליקו על זה, מנוע החיפוש של גוגל מנהל לכם את החיים. או יותר נכון את החיים הווירטואליים שלכם. אחרי שנים בהן שלט ללא עוררין בתחום קידום אורגני של אתרי אינטרנט, הגיעה מהפכת המובייל ששינתה גם את עולם החיפוש באינטרנט וחיזקה את הרשתות החברתיות.

התגובה של גוגל לא איחרה להגיע. אחרי שהבינה שמחצית מתנועת הגולשים שלה מגיעה ממכשירי הסמארטפון, נקבע בשנה האחרונה לבעלי אתרי אינטרנט אולטימטום המחייב אותם להתאים את האתר שברשותם לצפייה רספונסיבית, כלומר, כזו שמתאימה לכלל סוגי הצגים וההתקנים הניידים המצויים בשוק, הגיעה הבשורה שרבים חששו ממנה.

לדברי איציק גולדנברג, מנכ"ל חברת קורנגה המתמחה בנושא קידום אתרים, "שנת הסלולאר עליה הכריזה גוגל היא אמנם בשורה חדשנית עבור הגולשים אבל מי שמתפעל אתר אינטרנט בכל תחום שהוא צריך להיבהל ממנה".

איציק גולדנברג. יוסי לזרופ,
איציק גולדנברג מנכל" קורנגה/יוסי לזרופ

לא חייבים לדבר גוגלית

לפי התוכנית של גוגל, ההתמקדות באתרים מותאמים למובייל ומתן עדיפות להם בדירוגים האורגניים מדיר שינה בעיקר בשל העובדה שאתרים לא מותאמים יורדו אוטומטית גם בדירוגים המתבצעים במחשבים הנייחים או הניידים ולא רק בצגי הסמארטפונים.

ובכל זאת, קידום אורגני הוא צו השעה וכדי לשרוד את המהפכה של גוגל, מלבד השקעה באתר רספונסיבי אפשר, לדברי גולדנברג, לנקוט במספר צעדים כדי לעניין את הגולשים המשוטטים במרחב האינטרנטי:

תוכן איכותי – כבר נאמר שהתוכן הוא המלך ומי שלא הבין זאת כנראה לא נמצא במקצוע הנכון. תוכן איכותי תמיד נצרך בכמויות גדולות אבל עם השנים יש מי ששכח את העובדה הזאת והחל להשקיע בתוכן מותאם לשפה הגוגלית. כלומר, חזרה על מילים אסטרטגיות, שתילת קישורים תלושה מההקשר וכתיבת תוכן נסתר שמותאם למנועי החיפוש במיוחד. הבשורה הטובה היא שגוגל, למרות כל אלה הוא מנוע מתוחכם למדי שיודע לזהות תוכן לא מקורי וכזה שאינו מושך גולשים. יש לכם אתר אינטרנט, השקיעו מאמצים בכתיבת תכנים מקוריים ובעיקר מנוסחים היטב ומקצועיים. זה ישתלם לכם בטווח הארוך.

סבלנות ועוד קצת סבלנות - קידום אתרים הוא תהליך מתמשך. מנועי חיפוש של גוגל מעדכנים תוצאות החיפושים מדי כמה שבועות ואפילו חודשים והשתכללות האלגוריתם עשויה להביא תוצאות הפוכות אם תתפתו להבטחות בסגנון: "בתוך כמה ימים אני ממצב אותך במקום הראשון". מקדמי אתרים אחראיים לעולם לא יבטיחו לכם תוצאות מידיות ויגדירו לכם כמה חודשים של עבודה עקשנית ונחושה.

הגולשים אוהבים מדיה – תמונות, פודקאסטים, קטעי וידיאו ושאר חוויות אינטרנטיות הן מגנט ידוע של גולשים ומומלץ להשתמש בהן כמה שיותר. חפשו לייצר תוכן ויראלי. האלגוריתם של גוגל "מאוהב" בתוכן מן הסוג הזה וגם ידאג לקדם אותו בדירוגים השונים בהתאם.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
איש עסקים מחזיק מחשב. ShutterStock
קידום אתר הוא כמו ניהול עסק פרטי/ShutterStock

הבחינו בין גוגל לרשתות החברתיות

רבים ממקדמי האתרים חוזרים על אותה טעות ומנקזים את תנועת הגולשים לעמוד הפייסבוק של האתר או העסק ולא לאתר עצמו. מדובר בנזק מתמשך שכן תפקידן של הרשתות החברתיות הוא לשרת את האתר ולא להיפך. לעתים קרובות הגולשים מגיעים לעמוד הפייסבוק וכלל לא נחשפים למסרים שהוטמעו בו אלא ממשיכים לשוטט, במקרה הטוב.

במקרה הרע הם יוצאים מהעמוד ולא ישובו אליו או לאתר בשנית. זירת העסקים האמיתית מתקיימת באתר הבית שלכם ולא בפייסבוק. לכן אל תתפתו להצעות מקדמי הרשתות החברתיות למקם קישורים רבים ומגוונים באתר הבית שלכם, שכן אתם עשויים לשלם על כך פעמיים.

מילים הן המפתח שלכם – נסו לאפיין את הגולשים שלכם במדויק ואת הרגלי הקריאה והחיפוש שלהם. אחרי שתעשו את זה נסו להגדיר כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות בלבד, גם במתכונת "זנב ארוך"- long tail. ביטויים צרופים מתאימים וכמובן גם כותרות מעניינות לדפי האתר שלכם. זכרו להתאים את מילות המפתח בכתובת האתר ואפילו לדומיין הראשי.

הימנעו מקישורים ממומנים שאולי יתרמו לדירוג של האתר שלכם בטווח הקצר אך ייתכן ויפגעו בו בעתיד הלא רחוק, שכן כל רכישת קישורים הנה פתח למקדם אחר להחליף את הקישור באחר ולגרום נזק לאתר מבלי שאתה כבעל האתר מודע לכך. האלגוריתם של גוגל יזהה אותם מהר מאוד וימחק אותו מהדירוגים.

לסיכום, אם אתם בעלים או מפעילים אתר אינטרנט עליכם לזכור כי קידום אתרים הנו תהליך מקצועי ומורכב המחייב ניהול חודשי שוטף. פיתויים לרעיונות "קסומים" וקידומים ברשתות חברתיות לא יועילו הרבה, בטח לא על חשבון התנועה מאתר הבית שלכם לעמוד המותג.

הקדישו זמן בכל חודש לאתר הבית, לכתיבת תכנים ולבדיקת תוצאות הקידום שלכם, מעורבות שלכם חשובה בניהול האתר בדיוק כמו ניהול העסק הפרטי שלכם.

וואלה! NEWS בשיתוף קורנגה
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל google
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully