וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ישראלית ייצוגית נגד פייסבוק: "גן עדן לטרור"

15.10.2015 / 10:21

ארגון זכויות האדם, "שורת הדין", פתח בגיוס הגולשים הישראלים לתביעה ייצוגית נגד פייסבוק, בגין הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים: "קוראים לישראלים לאסוף עדויות להסתה שישמשו בתביעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת ארגון "שורת הדין" לגולשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

גל הטרור הנוכחי מאופיין בהסתה רבה ברשתות החברתיות, כשבראשן פייסבוק, הרשת החברתית הפופלרית בעולם - מסרטונים וקריקטורות אנטישמיות ועד דפי פייסבוק המשלהבים את הגולשים לצאת לפיגועים, כולל הנחיות ברורות כיצד לדקור יהודים.

המחבל, מוהנד חלבי בן ה-19, למשל, פרסם בפרופיל שלו פוסט לפיו האינתיפאדה השלישית פרצה, ועל כך שהמלחמה כעת היא על מסגד אל-אקצא. יום לאחר מכן, הוא רצח את אהרון בניטה והרב נחמיה לביא.

בעקבות גל הטרור, פתח ארגון "שורת הדין", העוסק במלחמה משפטית נגד הטרור, בגיוס ישראלים לתביעה ייצוגית המונית נגד פייסבוק העולמית תחת הסיסמה: "תובעים את פייסבוק - מנתקים את הטרור". הארגון קורא לכל הישראלים להצטרף לתביעה שתתנהל נגד החברה בארה"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העמוד "לדקור ישראלים" שאושר על ידי פייסבוק והוסר מהרשת אתמול רק אחרי פניית כלי התקשורת./מערכת וואלה!, צילום מסך

בכוונת הארגון להוציא צו מניעה נגד פייסבוק לסגירת כל דפי ההסתה; צו המורה להם לנטר את דרכי ההסתה ולחסום אותם, וכן להטיל עליהם את האחריות להשארת דפי המחבלים ברשת. "לפייסבוק האמצעים לחקור ולנטר כל מילה שנכתבת באתר", נמסר מהארגון. "לא ייתכן שדפים שלמים בפייסבוק יוקדשו להסתה לרצח יהודים ושמחבלים יפרסמו פוסטים שיהפכו פופולריים בקרב חבריהם ויעודדו אותם לרצוח. העובדה שפייסבוק הופך לכלי לעידוד הסתה ופגיעה ביהודים היא אבסורד שאיננו מתכוונים לאפשר לו להמשיך".

בתביעה מטפל משרד עורכי דין מניו-יורק, וההצטרפות לתביעה היא ללא תשלום. המקרה נבחן במלוא הרצינות מהבחינה המשפטית, מבהירים בארגון. "שורת הדין" קורא לציבור לשלוח כמה שיותר דוגמאות להסתה בפייסבוק, כך שניתן יהיה להשתמש באלו בתביעה המתוכננת. "לכל ישראלי שיושב כעת בבית יש מה לעשות כנגד הטרור", אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יושבת ראש ארגון "שורת הדין". "הצטרפו אלינו כעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תגובת פייסבוק לכתבה

"אנו רוצים שאנשים ירגישו בטוחים בעת השימוש בפייסבוק. אין מקום אצלנו לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שנאה. כקהילה של כמעט 1.5 מיליארד בני אדם, הגדרנו מערך של כללים אוניברסליים בכדי לעזור לאנשים להבין מה מותר ומה אסור בפייסבוק. אנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו במידה שהם מוצאים תוכן שהם מאמינים שמפר את הכללים בכדי שנוכל לבדוק ולפעול במהירות".

"יש מקרים בהם הצוותים שלנו לא מקבלים החלטה נכונה"

בצהריים פרסם סיימון מילנר, מנהל מדיניות של החברה באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה פוסט ארוך בחשבון Facebook Safety, בו הוא כתב כי "אין דבר חשוב יותר מבטיחותם של המשתמשים בפייסבוק".

לדבריו, "השבוע ביקרתי בישראל ויחד עם איגוד האינטרנט הישראלי נפגשתי עם ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. דנו בנושא הבטיחות באינטרנט בכלל, המדיניות של פייסבוק ותהליכי הדיווח. לאור האירועים האחרונים, נפגשנו גם עם נציגים רשמיים נוספים בישראל כדי להסביר להם על המדיניות שלנו. חשוב לנו גם להסביר למשתמשים בפייסבוק בישראל את הסטנדרטים הקהילתיים שלנו ולעודד אתכם להשתמש בכלי הדיווח שלנו, כשאתם רואים תוכן שאינו מתאים לפייסבוק.

"אין מקום בפייסבוק לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שנאה. יש לנו מערך אוניברסלי של סטנדרטים קהילתיים האוסר על תוכן המכיל דברי שנאה, איומים ספציפיים של אלימות או בריונות.

"כאשר תוכן מדווח, אנחנו בוחנים אותו כדי לראות אם הוא מפר הסטנדרטים שלנו ואם כן, אנחנו מסירים אותו. זה לא משנה אם הוא מדווח פעם אחת או 100 פעמים, אנחנו מסירים רק תוכן שמפר את הסטנדרטים הללו.

"כל הדיווחים נבדקים ללא משוא פנים על ידי צוותים של אנשים שהוכשרו לכך, דוברי מגוון שפות. בצוותים התפעוליים שלנו עובדים גם אנשים דוברי עברית וערבית, כשפת אם, המבינים גם את ההקשר המקומי. בנוסף, יש לנו מערכות לבקרת איכות כדי לוודא שהחלטות לגבי הדיווחים מתקבלות בצורה נכונה, בהתאם לסטנדרטים הקהילתיים שלנו.

"במהלך שבוע סטנדרטי אנו בודקים מיליוני דיווחים בעולם, ובמהלך השבועות האחרונים ראינו עלייה משמעותית בדיווחים על תכנים הקשורים לאירועים בישראל.

"ישנם מקרים נדירים בהם הצוותים שלנו לא מקבלים החלטה נכונה. כאשר זה קורה ואנחנו מקבלים התראה, אנו נפעל במהירות כדי לשחזר או להסיר תוכן בהתאם. אנחנו בדרך כלל מקבלים את ההחלטה הנכונה, אבל אנחנו עושים טעויות מעת לעת ואנו מתנצלים כאשר אנו עושים זאת".

Nothing is more important than the safety of people using Facebook.This week I visited Israel and together with the...

Posted by Facebook Safety on Thursday, October 15, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully