וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מכשיר אנדרואיד הכי קל לפרוץ ומי הכי מוגן? מחקר

18.10.2015 / 9:00

במשך ארבע שנים בחנו חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' אלפי ניידים וניסו להגיע למסקנה איזה מכשיר בכי בטוח. כצפוי המכשירים של גוגל הכי מאובטחים, אבל התוצאות לא מעודדות עבור רוב היצרניות, שאשמות לדברי החוקרים באבטחה הלקויה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקסוס X5 החדש - בראש רשימת החוקרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

משתמשי אנדרואיד יכולים להתהדר ברשימת יתרונות רבים על מקביליהם הנשענים על אייפון ו-iOS, וגם בגישה נרחבת בהרבה לכל חלקי מערכת ההפעלה, בזאת אין ספק. אך בכל הקשור לאבטחת המכשיר מפני רוגלות, וירוסים ושאר נזקים פוטנציאליים, משתמשי אנדרואיד נמצאים בסיכון הרבה יותר גדול מאחיהם בעלי האייפון.

אם לא הספיקו לכם שלל הידיעות על פרצות אבטחה אנדרואידיות, והווירוס סטייג'פרייט שמסכן מאות מיליוני מכשירים ברחבי העולם, כעת מחזק את הדברים מחקר של אוניברסיטת קיימברידג', לפיו כמות מכשירי האנדרואיד שסובלים מפרצות מערכת קריטיות ידועות עומד על מספר מדהים של 87.7 אחוזים. כלומר, הסיכוי שהמכשיר שלכם מאובטח לחלוטין נמוך מ-12.3 אחוזים, בהתאם לנתוני המחקר.


החוקרים נעזרו באפליקציית Device Analyzer לצורך בחינה של יותר מ-20 אלף מכשירי אנדרואיד, במשך ארבע שנים. בתהליך ממושך וקפדני בדקו החוקרים את רמת הסיכון של כל מכשיר ומכשיר לפרצות אבטחה מוכרות ומהותיות באנדרואיד, ולפי ממצאיהם עיקר פרצות האבטחה נובעות מיצרניות המכשירים, שנוטות להוציא עדכוני אבטחה באיחור ניכר, כולל כאלו הנחשבים קריטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמסונג - באמצע./מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש רשימת המכשירים הנחשבים יותר מאובטחים ניצבים מכשירי הנקסוס של גוגל (עליהם מותקנת גרסת אנדרואיד נקייה), עם ציון של 5.2, לא מפתיע בהתחשב בכך שהם הראשונים לקבל את עדכוני האבטחה והמערכת הקריטיים, ישירות מגוגל. לאחר מכן מכשירי LG עם ציון 4 עגול, ומוטורולה עם ציון 3.1.

במקום הרביעי סמסונג עם ציון 2.7, לאחר מכן סוני ו-HTC עם ציון זהה של 2.5 נקודות, ו-Asus מזנבת בהם עם ציון של 2.4. את תוצאות הניתוח המלא ניתן למצוא כאן. המחקר צפוי להימשך באותה מתכונת, ואם תרצו תוכלו להשתתף גם אתם בניסוי, על ידי התקנת האפליקציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסוס זנפון 5. צריכים להקפיד יותר לפי נתוני המחקר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully