וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מקריאים לראשונה הודעות שיימינג שילדיהם קיבלו ברשת

25.11.2015 / 12:12

"את מתאפרת כמו ילדה אוטיסטית בת 3", "הייתי עושה עליך חרם" ועוד משפטי שיימינג קשים נכתבים על ילדים בישראל בפייסבוק מדי יום. כעת הוריהם נאלצים להתמודד עם המילים הקשות והמבט על פניהם לא משאיר מקום לספק - זה כואב

צילום מסך

"נתנו להורים לקרוא בפעם הראשונה את ההודעות והטוקבקים שילדיהם מקבלים ברשתות החברתיות - ככה הם הגיבו", אומרים באיגוד האינטרנט הישראלי שהפיק את הסרטון עבור הוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ ד"ר שאשא ביטון.

לדבריהם, "כולם מקרים אמיתיים של אלימות ברשת וכולם התנדבו להיחשף כדי לעצור את התופעה. אנחנו מקווים שהסרט יעורר את ההורים לממש את האחריות ההורית גם במרחב הווירטואלי שבו מתרחשת עיקר הפעילות החברתית של ילדיהם".

לדברי אורנה היילינגר, המנהלת את הקו החם לתמיכה בפגיעות ובריונות ברשת, "הסרטון נולד מסקר השוואתי שהוצג על ידי איגוד האינטרנט בדיוני הוועדה לזכויות הילד וחשף פערים עצומים לגבי הידע של ההורים על הרגלי הגלישה של בני הנוער".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה כי "כל הורה בישראל חייב לראות את הסרטון הזה. הילדים וההורים המשתתפים בקמפיין הם מקרים אמיתיים של אלימות ברשת שהתנדבו מרצונם ושותפים לתחושה שלנו שיש לפעול בנחרצות לעצור את התופעה".

מניתוח הפניות המגיעות לקו התמיכה של האיגוד עולה כי מחצית מהנפגעים הם ילדים, ובעיקר בני נוער, עם זאת רוב הפונים לקו החם הם הורים מודאגים שמתקשים להתמודד עם התופעה. סקר נוסף הראה כי כ-20 אחוזים מההורים מודים שאין להם מושג מה הילדים שלהם עושים ברשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את מתאפרת כמו ילדה אוטיסטית בת 3"./מערכת וואלה!, צילום מסך

לדיווח על פגיעות או תוכן פוגעני מכל סוג, הקו החם זמין בטלפון 03-9700911 בדוא"ל: safe@isoc.org.il או דרך האתר safe.org.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully