וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-Wi-FI חלש? אולי זה בגלל המנורות והמקרר שלכם

אילן גלר

3.12.2015 / 12:30

אנחנו כבר יודעים שזווית האנטנות ומיקום הראוטר משפיעים על איכות החיבור לרשת, אבל מה לגבי כל מה שיש לנו סביב הראוטר? גם ערימת כבלים מלופפים, מכשירי חשמל גדולים ואפילו נורות עלולים לפגום לנו במהירות הגלישה

ראוטר. GettyImages
סידרתם את הראוטר, אבל מה יש סביבו? בכל זאת מדובר פה בגלי רדיו./GettyImages

האם חיבור האינטרנט האלחוטי בביתכם איטי ומעצבן? לפני שאתם רצים להתקשר לספקית האינטרנט או התשתית, כדאי שתדעו שמרב הסיכויים שאלו לא יוכלו לעזור לכם. בבדיקה שנערכה באנגליה על ידי משרד התקשורת הבריטי העלתה, למשל, כי באחד מכל חמישה בתים, סובלים המשתמשים מחיבור אינטרנט איטי בשל מיקום שגוי של נתב הרשת. אחרי שגילינו שמיקום הראוטר, זווית האנטנות והתדר משפיעים על איכות החיבור, יש לא מעט גורמים סביבתיים מעבר לראוטר שמשפיעים על מהירות הגלישה האלחוטית שלכם.

Wi-Fi היא טכנולוגיה המאפשרת למכשירים אלקטרוניים להעביר נתונים באופן אלחוטי באמצעות גלי רדיו. לפני שתתחילו לנקוט בצעדים הבאים, מומלץ לבצע בדיקת מהירות באמצעות שירות מקוון (לדוגמה זה), שיאתר שרת בקרבתכם כך שתוכלו לקבל נתונים מדויקים ככל הניתן, באשר למהירות ההורדה וההעלאה שלכם. לאחר לחיצה על Begin Test תתחיל הבדיקה, שתאותת לכם על מהירות התגובה הראשונית מהרשת הביתית (פינג), מהירות ההורדה הממוצעת, וכן מהירות ההעלאה, האי-סימטרית במיוחד בישראל.

במידה והנתונים אינם תואמים את חבילת הגלישה שלכם, כדאי לבצע את הבדיקה עוד כמה פעמים ולהשוות את התוצאות. רשמו את המהירויות, וכך תוכלו לבדוק האם הצעדים הבאים שיפרו את איכות ה-Wi-Fi ובאיזו מידה. אם עולה הצורך, תוכלו לשדרג את מהירות החיבור או ציוד הרשת הביתית. שימו לב שקיימת גם אפליקציה תואמת (ואחרות מקבילות לה), כך שתוכלו לבצע בדיקה גם מסמארטפון או מטאבלט, כדי לפסול בעיית מחשב או מתאם רשת שעלולה להשפיע על מהירותכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת מהירות סטנדרטית./מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מהו מיקום שגוי ואילו גורמים סביבתיים עלולים לפגום בחיבור? רשימת הכללים ארוכה ומסובכת כל כך, שנדמה כי אין כמעט בית שבו ניתן באמת למקם את הנתב בנקודה מושלמת. המכשול הגדול ביותר הוא הצבת הנתב באופן כזה שקירות עבים חוסמים אותו ולא מאפשרים לאותו הרדיו לנוע בחופשיות ברחבי הבית. עוד "טעות של מתחילים" היא הימנעות מקביעת סיסמה עבור רשת ה-Wi-Fi, שכן במקרה זה שכנים יכולים להתחבר לרשת, לגלוש על חשבונכם, ולהאיט את החיבור. אבל את אלה אנחנו כבר יודעים.

מתברר גם שכמעט כל מכשיר חשמלי ביתי, בוודאי כאלו המשדרים אותו רדיו, עשוי לצמצם באופן קריטי את יכולת השידור והקליטה של הנתב. דוגמאות למכשירים שיפגעו באופן אנוש במהירות החיבור הם נורות חשמליות, מקררים, טלפונים אלחוטיים, רמקולים, מכשירי אינטרקום לתינוקות ("בייבי מוניטור"), ומנועים של דלתות ושערים. אידאלית, נתב הרשת אמור להיות ממוקם במרחק של כשלושה מטרים לפחות מכל אחד מהמכשירים הללו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כבלי מחשב מבולגנים. ShutterStock
נראה מוכר?/ShutterStock

הרחקתם את הנתב מכל מכשיר אלקטרוני אחר והאינטרנט שלכם עדיין איטי ומתנתק? סיבה נוספת להאטת המהירות עשויה להיות סביבה חמה מאוד או קרה מאוד. עוד גורם משמעותי שאולי לא חשבתם עליו הוא ספגטי החוטים שיש לרובנו ליד המחשב ובמקרים רבים הכבלים הסבוכים ממוקמים בדיוק מאחורי הנתב. אם כל כבלי החשמל והתקשורת בצדו האחורי קשורים ומקופלים זה בזה, אין ברירה וחייבים לנתק אותם ולהפריד ביניהם אחד אחד.

חשוב לציין שלא כל הגורמים הללו גורמים בהכרח לפגיעה באיכות החיבור אבל אם אתם חווים מהירות אחת גבוהה, או לפחות סבירה, בחיבור פיזי עם כבל ומהירות איטית בהרבה בחיבור אלחוטי, שווה לנסות לשנות לא רק את המיקום של הראוטר, אלא גם את המיקום של כמה מכשירי חשמל אחרים שעלולים לחסום את האותות.

  • עוד באותו נושא:
  • ראוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully