וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק של הבית היהודי: ספקיות האינטרנט יחוייבו לסנן פורנוגרפיה

10.12.2015 / 12:41

שני חברי כנסת מסיעת הבית היהודי הגישו הצעת חוק שתחייב את ספקיות האינטרנט לסנן תכנים אלימים ופורנוגרפיים, אלא אם הלקוח יבקש אחרת. כי ככה עובד האינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הניסיונות לחסום את האינטרנט רק יגרמו לילדים להפוך ליצירתיים יותר במציאת פתרונות גישה./מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, יוצאת יחד עם ח"כ ניסן סלומיאנסקי למלחמה בתכנים למבוגרים ברשת, בניסיון לחוקק חוק שימנע מילדים גישה לפורנוגרפיה מינית ואלימה באינטרנט. בהצעת החוק נכתב כי "בעשור האחרון הפכה רשת האינטרנט את העולם לכפר גלובלי והיא מעניקה גישה למידע רב ומגוון. למידע הרב המוצג ברשת עשוי להיות פן חיובי, ובכלל זה מקדם עניינים ותחומים רבים חיוביים כגון חינוך, מדע, טכנולוגיה, מסחר, כלכלה ועוד.

"אולם, לצד אותו פן חיובי, לרשת האינטרנט גם צדדים ותכנים הנחשבים לשליליים דוגמת הימורים, אכזריות, פורנוגרפיה, פדופיליה ועוד, העלולים לפגוע ולהזיק לציבור הנחשף אליהם, ובעיקר לילדים. בשנים האחרונות יש גידול ניכר במספר הדיווחים אודות קטינים שנפגעו מחשיפה לתכנים מיניים ופוגעניים ברשת האינטרנט. מאות מחקרים בארץ ובעולם מתעדים ובוחנים את הפגיעות השונות בנגרמות כתוצאה מהחשיפה לאותם תכנים ואת השפעותיהן לטווח הארוך.

"בדיונים שהתקיימו בנושא עלה כי 60 אחוזים מהילדים בישראל בגילים 9-15 גולשים באתרים פורנוגרפיים. עוד עולה כי לכ-47 אחוזים מהילדים בישראל באותם גילים יש בחדרם הפרטי מחשב, שבאמצעותו הם גולשים באינטרנט, כך שהסכנה ליפול קורבן לפדופילים גדלה משמעותית בשל היעדר פיקוח מצד ההורים.

כיום, חוק התקשורת (בזק ושידורים) והתקנות שהותקנו מכוחו על ידי שר התקשורת מחייבים את ספקי הגישה לאינטרנט ליידע את המנויים בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט וכן בדבר אפשרויות ההגנה מפניהם (כגון אפשרויות לסינון אתרים אותן מציע הספק למנויים), בין היתר באמצעות שליחת עלון בדואר ופרסום המידע באתר האינטרנט של הספק. על אף זאת, מנויים רבים כלל לא מודעים לקיומם של שירותי סינון אתרי אינטרנט".

החוק המוצע נועד להטיל על ספקי האינטרנט את החובה לספק לכל המנויים, כברירת מחדל, שירות יעיל לסינון אתרים או תכנים שהוגדרו כפוגעניים, ללא תוספת תשלום. אין ספק שהחוק מנסה להתמודד עם בעיה אמיתית, אבל הרשת היא קודם כל אוטוסטרדה של מידע וחוק המחייב את ספקיות האינטרנט לסנן תכנים הוא בגדר צנזורה שתפגע הרבה יותר ממה שהיא תועיל.

עם זאת, אם הצעת החוק הזו תעיר כמה הורים מתרדמתם, תגרום להם להיות מודעים יותר לתכנים שילדיהם נחשפים אליהם ברשת, ותעודד אותם להיות פעילים יותר במאבק נגד חשיפה לתכנים לא ראויים, אולי בכל זאת היא תצליח לתרום לאזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully