וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחת בית השואבה: iRobot רומבה 980 החדש שואב בלתי נלאה

27.12.2015 / 7:33

הדגם האחרון של המותג הפופולרי מצליח שוב להתרומם מעל המתחרים בזכות עוצמת שאיבה כפולה, קצת יותר שכל ובעיקר התממשקות עם רשת האינטרנט הביתית המאפשרת לו לקבל פקודות מכל מקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנקה בכל מקום אליו הוא מצליח להשתחל./מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא מתחיל לעבוד כשאתם יוצאים לבלות" - מכריזה אחת ממודעות הפרסום של השואב הרובוטי החדש מבית iRobot ועם כזו הבטחה, מדובר במוצר שצריך לעמוד בציפיות מאוד גבוהות. אין ספק שטאטוא ושאיבת האבק מרחבי הבית הן מהפעולות הפחות אהובות על רבים ולתת לרובוט לעשות את העבודה השחורה זו משאת ליבם של לא מעט אנשים. ומי שהתאכזב בעבר מדגמים קודמים, יודע כמה לא כיף לשחרר את השערות שנתקעו ברובוט והשביתו אותו אחרי פרק זמן קצר.

מההפעלה הראשונה אפשר להבחין שהדגם החדש, רומבה 980, עבר לא מעט שדרוגים. הוא רובוט חכם-טיפש, שיודע לנווט ברחבי הבית, לתמרן בין הכיסאות והשולחנות ולומד גם לחזור לפינות שהיו עמוסות וכעת התפנו, בזכות סט חיישנים חדש ומצלמה (שאינה ניתנת לגישה באמצעות ה-Wi-Fi מטעמי אבטחת מידע ופרטיות). מצד שני, הרובוט עובד באיטיות וביסודיות ואם תכבו אותו ותפעילו מחדש, הוא פשוט יתחיל לנקות הכול מהתחלה.

בגרסה העדכנית ביותר, הרובוט השואב למד לטפס כמו שצריך על שטיחים, להגביר את עוצמת השאיבה בעת הצורך, וגם להגיד מה מפריע לו להמשיך לעבוד, אם הוא נתקע. העובדה שהוא מחובר לרשת הביתית, ומתופעל על ידי אפליקציה, מהווה יתרון עצום. כעת כשהוא חלק ממהפכת "האינטרנט של הדברים" ניתן לתכנת אותו, או פשוט להפעיל אותו מכל מקום, ולא לעמוד מולו עם השלט הייעודי ולבהות בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם שואב וגם מטאטא בו זמנית./מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מומלץ להפעיל אותו לבד בבית עם כלב מחמד אבל גם כשאתם יושבים על הספה, נחמד לדעת שהוא עובד ברקע. בסופו של דבר, מבחן התוצאה הוא זה שקובע, והרובוט הזה עבד קשה אצלי. עם כלבה גדולה, שמשירה שיערות, ותינוק שזוחל כל היום על הרצפה הוא היה צריך לספק את הסחורה - והוא עשה את זה בלי לגמגם. לפחות פעם אחת.

בהפעלות נוספות התגלה שמול כריות אבק רציניות, שהצטברו בפינות הסלון, מערכת הניקיון AeroForce לא ממש הצליחה לאסוף.

הרומבה 980 עושה שימוש בשני אוספי פסולת כפולים העשויים סיליקון, שמסתובבים בכיוונים מנוגדים. מערכת ה-AeroForce -הזו אמורה לנקות עד 50% יותר, אבל המסקנה הברורה היא שהרומבה צריך להיות חלק משגרת החיים בבית כדי לשמור עליו נקי. הפעלה מזדמנת לא נותנת את האפקט שהופך אותו למשתלם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רומבה 980. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
הכלבה לולה vs רומבה 980 - מי ניצח?/מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

האפליקציה, השולטת ברומבה, מאפשרת ליצור לוחות זמנים לפעולת הרומבה, להפעילו מרחוק, ולקבל הודעה על בעיה או כשהמכשיר תקוע או זקוק לריקון. הרובוט נטען בקלות בתחנה שלו, תקתק את כל הבית בלי לזעוק שהוא צמא לעוד סוללה ואפילו עזר לי להבין למה הוא הפסיק לפני שסיים את חדר השינה. אפילו התא שאוגר את הלכלוך מתפרק ומתרוקן בצורה נוחה יותר מבעבר, ומאפשר לתפעל אותו מבלי למצוא את עצמכם בענן אבק מעל הפח.

מחירו 3590 שקלים, מה שאומר שמדובר בהוצאה לא קטנה ביחס למטאטא אבל אם אתם רוצים מכונה יעילה, שתקפיד לנקות לכם את הבית על בסיס יומי, ולא תדאיג אתכם יותר מדי - יכול להיות שתרצו להשקיע את הסכום. רק תזכרו שצריך בית מסודר בשביל שהרומבה יהיה יעיל, ואם אתם לא אנשים מסודרים במיוחד, מהר מאוד תמצאו אותו דופק את הראש בקיר, תרתי משמע.

רומבה 980. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
מתמודד גם עם אתגרי ריהוט מורכבים./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully