וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד זיהוי פנים: האם המחבל מת"א הרכיב משקפיים כאלה?

5.1.2016 / 4:27

המצוד אחר המחבל, נשאת מלחם, נמשך במרץ ובמשטרה כבר מתחילים להעלות השערות לגבי מידת תחכומו. אחת השאלות ששואלים החוקרים היא, האם הוא עשה שימוש במשקפיים מיוחדים כדי לחמוק מתוכנות זיהוי הפנים?

צילום מסך

ארבעה ימים חלפו מאז פתח המחבל נשאת מלחם באש לעבר יושבי פאב "הסימטא" בתל אביב ונטל את חייהם של שני בני אדם. המצוד נמשך במרץ אחר מלחם, שלפי ההערכות מסתתר בדירה בצפון תל אביב.

עוד בטרם התבררה זהותו של הרוצח, אחת התמונות הראשונות שהופצו בתקשורת הציגה אותו עומד בדלפק של חנות סמוכה לזירת הפיגוע, כשעל פניו משקפי שמש החוסמות את האפשרות לזהות את פניו.

איך עובדת טכנולוגית זיהוי פנים? הצעד הראשון אותו נדרש המחשב לבצע הוא לזהות פנים מתוך התמונה, ולהפריד בינן ובין הרקע שמאחוריהן. זה נעשה על ידי חישוב הבדל הצבע, שהוא בדרך כלל בולט למדי וקל לזיהוי אפילו למערכות אוטומטיות. הצעד הבא בזיהוי הפנים הוא מדידת נקודות שונות שיישארו זהות בכל תמונה שלכם: המרחק בין העיניים, עובי האף, צורת הלחיים או אורך הסנטר. כל הפרטים הללו ניתנים למדידה מדויקת וזיהוי מהיר והם משמשים בסיס לזיהוי ביומטרי במערכות רבות.

משקפיים נגד זיהוי פנים. צילום מסך
האם המחבל הרכיב משקפיים מיוחדים?/צילום מסך

כיום יש לא מעט תוכנות המאפשרות זיהוי פנים באמצעים ביומטריים ואחת החשדות של המשטרה, היא שמלחם עשה שימוש במשקפיים מיוחדים המונעות זיהוי פנים. הטכנולוגיה קיימת כבר כמה שנים, ולמרות שלא ניתן להזמין בקלות באינטרנט זוג כזה, היא ניתנת לשחזור בבית באמצעות כמה נורות לד המאירות בתדר אינפרה-אדום, הממוקמות סביב העיניים והאף.

הטכנולוגיה היום מתוחכמת יותר, ואינה דורשת מקור חשמל או נורות לד שיגרמו לכם לבלוט. הדגם המסחרי הראשון בעולם, שעושה את זה בדיוק בנונשלנטיות, נקרא Privacy visor. הדגם החדש עושה שימוש במשטחים המחזירים וסופגים אור באופן שלא מאפשר למצלמות אבטחה לקלוט את תווי פניכם.

במקרה של Privacy visor, ניסויים שערכו המפתחים הראו שיעורי הצלחה של כ-90 אחוזים, בחסימת התוכנה לזיהוי פנים. הניסוי נערך עם מצלמות של סמארטפונים באיכות גבוהה, כך שאפשר רק לשער עד כמה משקפיים ביתיים יהיו יעילים מול מצלמת אבטחה ברמת הפרדה נמוכה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את הדגם הזה יצרה חברת AVG. ניתן לראות כמה פשוטה ההרכבה אם רוצים להכין אחד בבית./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully