וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד המדליקים: הפך את מפזר החום הישן למטוס נשלט מרחוק. צפו

אילן גלר

17.1.2016 / 6:52

עד שלא ראיתם את הטיסן המאולתר, של סם שפרד, דואה באלגנטיות באוויר לא תאמינו מה אפשר לעשות עם מפזר חום ישן, דמיון והמון כישרון

צילום מסך

כשמפזר החום החשמלי של סם שפרד התקלקל, החליט הבריטי חובב הטכנולוגיה שיהיה זה בזבוז משווע של משאבים פשוט לזרוק אותו לפח. במקום זאת, ניסה שפרד לפרק את מנוע התנור והפך אותו למעין מדחף רב-עוצמה. זה נתן לו רעיון נוסף - למה לא להרכיב את המדחף הזה על מטוס זעיר, ולנסות להטיס אותו בשמיים?

זה אולי נשמע מטורף, אך בסופו של דבר הצליח שפרד לעמוד במשימה; המטוס שלו הוא כנראה לא הטיסן היפה ביותר שתראו, שכן הוא עשוי כולו מחומרים מאולתרים לחלוטין, אך אם לוקחים בחשבון את עלות הייצור שלו (כמעט אפסית) ואת העובדה שהוא מצליח לדאות בזכות חלקים שחולצו ממפזר חום מקולקל, שהותאמו מחדש, לא נותר אלא להודות כי מדובר בתוצאה מרשימה.

הטיסן-מפזר-החום לא רק מסוגל להמריא ולדאות בגובה שלא היה מבייש טיסן מקצועי, אלא גם נשלט מרחוק באופן מדויק על ידי משדר רדיו. כעת נותר רק לצפות בסרטון ולחשוב כמה מוצרי חשמל כבר זרקתם לאחר שהייתם בטוחים שאין בהם עוד כל שימוש, ולמעשה ניתן היה לפרק ולהרכיב מחדש בצורות שונות לגמרי ומגניבות לחלוטין - אפילו כמטוסים זעירים.

טיסן מאולתר ממפזר חום. צילום מסך
פעם זה היה משהו הרבה פחות מגניב./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully