וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקלה 53": הבאג שנועל אייפונים בכל העולם - ואפל לא רוצה לתקן

אילן גלר

7.2.2016 / 6:20

מתברר שהחלפת חיישן טביעות האצבע (Touch ID), כמו שיש במכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס, לא במרכז שירות רשמי של אפל גורם - בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה - לנעילה של המכשיר

אייפון. ShutterStock
זה לא באג - זה פיצ'ר!/ShutterStock

האם מכשיר האייפון שלכם תוקן על ידי מעבדה חיצונית ולא מרכז שירות רשמי של אפל? מוטב שתמנעו מעדכון המכשיר לגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה iOS 9, כדי שלא תתקלו חלילה בהודעת "שגיאה 53" (Error 53) - תופעה שגרמה לאלפים מבין בעלי הטלפחן החכם מבית אפל לצאת מדעתם, ולאבד לחלוטין את האפשרות להשתמש במכשיר.

הגורם להודעת השגיאה הזו הוא ככל הנראה טיפול, או החלפת חיישן טביעות האצבע (Touch ID), המשולב במכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס. מרגע שבו ההודעה מופיעה על מסך המכשיר, הוא ננעל ולמעשה לא ניתן עוד לעשות באמצעות האייפון דבר. בשלב זה, גם מרכזי השירות הרשמיים של אפל מסרבים לתקן את המכשיר, לפי הדיווחים, וטוענים כי תנאי האחריות הופרו ולכן החברה אינה מחויבת לתקן אותם.

אפל הסבירה כי לא מדובר בתקלה אלא בפיצ'ר ומקור הודעת השגיאה הקטלנית היא דווקא בניסיון לשמור על אבטחת המידע האישי והרגיש של המשתמשים. בעת עדכון מערכת ההפעלה, נערכת בדיקה המוודאת כי חיישן טביעות האצבע - המאפשר גישה לנתונים במכשיר - הוא בעל מספר סידורי זהה לזה של שאר רכיבי האייפון; במידה ועולה כי יש חוסר-התאמה, המכשיר ננעל באופן מידי, וזו למעשה "שגיאה 53" המפורסמת.

תקלה 53. : ג'ון ברייס, צילום מסך
התקלה לא פוסחת על ישראל./צילום מסך, : ג'ון ברייס

החדשות הרעות באמת הן שבאפל לא סבורים כי מדובר בשגיאה אלא דווקא בהוכחה לתפקוד אמין של המכשיר ולא נראה שהמצב עומד להשתנות בגרסאות הבאות של מערכת ההפעלה.

"מנתונים שאספתי, בחנויות אפל סטור בעולם המוסמכות כמובן לתקן את המכשיר, לקוח המגיע עם תקלת כפתור בית, אוטומטית מקבל הצעה להחלפת המכשיר בחדש בכפוף למצב המכשיר והאחריות החלה עליו, ללא עלות או בתשלום", מסביר שי מזרחי, מנהל תחום קורסי תחזוקת סמארטפונים, טאבלטים וניהול מעבדות סלולר, במכללת ג'ון ברייס. "משתמע מסיפורים שונים של צרכנים, שאפל אינה מתקנת את הכפתור אלא מחליפה מכשיר. לכן כל אותם מכשירים שאחריות היצרן שלהם פגה, או שבמהלך אחריות היצרן חל נזק בלתי סביר מצד הלקוח, אין ללקוח ברירה אלא להחליף את כפתור הבית במעבדה פרטית או לגשת ולשלם סכום לא קטן ברכישת מכשיר חדש בחנויות אפל. ההמלצה שלי היא להקפיד לא לעדכן גירסה אחרי החלפת כפתור הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully