וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא: גוגל מציגה ספרים אינטראקטיביים שאי אפשר להדפיס

אילן גלר

10.2.2016 / 6:12

אם עד עכשיו ספרים דיגיטליים היו פשוט גרסה וירטואלית של ספרים מודפסים, מעבדת החדשנות של גוגל משיקה ז'אנר חדש של ספרים אינטראקטיביים המתכתבים עם שירותי גוגל השונים ומציעים חוויית קריאה משודרגת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם טקסט וגם אלמנטים ויזואליים אינטראקטיביים נוספים שלא תוכלו לקבל בספר מודפס./מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד יראו הספרים האלקטרוניים של העתיד? ממש לא כמו ספרים, אם תשאלו את אנשי מעבדת החדשנות של גוגל, המציגים כעת סדרה חדשה בשם Editions At Play - ספרים אינטראקטיביים שהם למעשה אפליקציות ייחודיות, שלא ניתן בשום אופן להדפיס או לחוות בלי דפדפן אינטרנט או סמארטפון.

שני הספרים הראשונים בסדרה הם ניסויים ויזואליים מרתקים, שנוצרו בשיתוף פעולה עם הוצאת ספרים בשם Visual Editions, המתמחה ביצירות מסוג זה. הספר הראשון הוא "האמת על חתולים וכלבים" (The Truth About Cats and Dogs), שיחה חופשית על חיות מחמד ונושאים אחרים, המועברת כמעין דיאלוג תוך קפיצות בלתי פוסקות בין נקודות מבט שונות. הספר השני, "כניסות ויציאות" (Entrances and Exits), הוא דוגמה קיצונית אף יותר: זה סיפור על יחסים רומנטיים, המועבר כולו דרך ביקור וירטואלי בבתים המופיעים על ממשק המפות המוכר של גוגל.

אחרי שחטפו לא מעט אש על פרויקט הספרייה העולמית שלהם, ועל הניסיון לסרוק את כל הספרים בעולם באופן דיגיטלי, נראה שבגוגל שינו גישה ועברו מאגירת הידע בלבד גם למציאת פתרונות יצירתיים לשדרג אותו, באמצעות ממשק מתקדם.

בגוגל מתכננים להרחיב את ספריית הספרים האינטראקטיביים הזו באופן משמעותי, וכבר מציגים דוגמיות מתוך ספרים נוספים הנמצאים כעת בתהליכי הפקה, כמו גם רעיונות לספרים שאותם הגישו יוצרים שונים לחברה (בפורמט ייחודי של "קשקושים על נייר", האמורים להעביר את הקונספט המרכזי של הספר). מעניין יהיה לגלות בהמשך האם זהו בסך הכול תרגיל יחסי ציבור מתוחכם, או העתיד של תעשייה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully