וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באג קטלני: איך להרוג אייפון ברגע רק על ידי שינוי התאריך?

אילן גלר

14.2.2016 / 8:01

לפי מאות הדיווחים ברשת, הבאג קיים בכל מכשיר עם מעבד 64 ביט, בהם כל האייפונים מאז האייפון 5S, אייפד אייר 2 ואייפד מיני 3 ו-4, וגם הדור הנוכחי של האייפוד טאצ'. נכון לעכשיו, אפל עדיין לא תיקנה את התקלה שהופכת אייפון למעצור דלת בכמה שניות

צילום מסך

מערכת ההפעלה לניידים מבית אפל זוכה לשבחים במקרים רבים, אך מסתתרים בה גם כמה באגים שיגרמו לכם לתהות, איך לא עלו על זה עד עכשיו?! אם מתחשק לכם לחסל אייפון או אייפד באופן מוחלט, מתברר שקיימת דרך קלה באופן מדהים לעשות זאת: פשוט כנסו להגדרות מערכת ההפעלה, וכוונו את שעון המערכת לתאריך ה-1 בינואר, 1970 - התאריך המוקדם ביותר שניתן לקבוע.

הפעולה הזו דורשת גלילה ארוכה של תפריט כיוון השעון אבל מיד לאחר שמירת השינוי יינעל המכשיר ולא ייפתח שוב לעולם. כן, זה באמת עד כדי כך פשוט, ולפי מאות דיווחי משתמשים עובד על כל מכשיר נייד מבית אפל המצויד במעבד 64 ביט. הרשימה הזו כוללת את כל מכשירי האייפון מאז האייפון 5S, את מכשיר האייפד אייר 2 והאייפד מיני 3 ו-4, כמו גם הדור הנוכחי של האייפוד טאצ'. מומחים בתחום סבורים כי התאריך המוקדם גורם לשמירת נתון שלילי בהגדרות המערכת, ש-iOS אינה מסוגלת להתמודד איתו.

החשש הגדול הוא לא מפני מעשי קונדס מטופשים (למרות שגם מאלו רצוי היה להימנע), אלא ממתקפת האקרים שתשתק את המכשיר מרחוק תוך שימוש בבאג הזה. לדוגמה, בעת התחברות לרשת WiFi, המכשיר מתעדכן בתאריך לפי הגדרות השרת. מה יקרה אם מישהו יגדיר את אותו שרת לתאריך ה-1 בינואר 1970? פעולה פשוטה כזו עלולה לעורר מגיפה שתהרוג לא מעט אייפונים במכה.

לפי שעה, אפל עדיין לא פרסמה תיקון לתקלה, אם כי היא מטפלת בלקוחות שמגיעים למרכזי השירות הרשמיים ומחליפה מכשירים תקולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תנסו את זה בבית. לפחות לא עם הנייד שלכם./מערכת וואלה!, צילום מסך
להרוג אייפון בשינוי תאריך. צילום מסך
הדרך הכי מהירה להפוך אייפון למשקולת נייר./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully