וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות כאבי ראש: איך להשתמש ב-"מצב לילה" החדש באייפון?

אילן גלר

25.3.2016 / 5:56

אם כבר הורדתם את עדכון התוכנה האחרון מבית אפל, והצטיידתם ב-iOS 9.3, בטח כבר שמעתם על אחד הפיצ'רים המדוברים ביותר בעדכון הזה - Night Shift, שבתיאוריה אמור להקל מאוד על קריאה בחושך

אייפון בלילה. ShutterStock
אמור לחסוך את כאב הראש, או לפחות את כאבי העיניים./ShutterStock

באירוע ההשקה ביום שני בערב חשפה אפל גם את העדכון האחרון למערכת ההפעלה שלה למכשירי האייפון והאייפד; אחת מתכנותיה החדשות של iOS 9.3 הוא מצב "משמרת לילה" (Night Shift), המחליש את עוצמת האור הכחול הנפלט ממסך המכשיר בשעות החשיכה. פעולה זו אמורה לפי מחקרים בתחום לסייע בשינה טובה וחלקה יותר ולהקל על כאבי עיניים, ומומלצת לכל המשתמשים. במילים אחרות: הפיצ'ר יודע מתי השמש מעליכם שוקעת, בעזרת נתוני המיקום הגיאוגרפי, ובהתאם מחליף את סקאלת הצבעים של המכשיר כך שניתן יהיה להירדם יותר בקלות.

אולם למרות היתרונות הרבים שבשימוש במצב הלילה החדש, הוא איננו מופעל כברירת מחדל. כדי להפעיל אותו, עליכם להיכנס לאפליקציית ההגדרות, משם לבחור באפשרות "תצוגה ובהירות" (Display & Brightness); שם תמצאו בתפריט את אפשרות ה-Night Shift ומכאן תוכלו להפעיל את התכונה באופן ידני, לקבוע כי תופעל אוטומטית עם השקיעה, או לקבוע לוח זמנים קבוע הנוח לכם.

פס גלילה המופיע בתחתית התפריט מאפשר לבחור את טמפרטורת הצבע בשעה שהתכונה פועלת, מהתערבות קלילה שרק מחלישה במעט את התצוגה, ועד התערבות אגרסיבית המשנה לחלוטין את גווני המסך. שימו לב כי Night Shift מצוינת לקריאה בשעות החשיכה, אך לצפייה איכותית בתמונות או בסרטוני וידאו אולי תרצו לכבות אותה כדי לשמור על הגוונים הטבעיים. תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי תפריט הפעולות המהירות, המופיע בגלילה מעלה מתחתית המכשיר בכל מצב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך ההגדרות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקו קצת עם הווליום./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully