וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: הסמארטפונים הכי אמינים והכי פחות אמינים בישראל

31.3.2016 / 7:25

ביקשנו מ-20 מעבדות סלולר מובילות בארץ (באמצעות אתר מידרג) לדרג את הסמארטפונים הכי אמינים והכי פחות אמינים שהגיעו אליהם; את הנתונים האלה לא תוכלו לקרוא במפרט של המכשיר. וגם יש כמה טיפים חשובים למי שרוצה לרכוש סמארטפון חדש

צלמים זמניים מורשים

כשאנחנו פונים לבחור סמארטפון חדש אנחנו לרוב נתמקד במפרט שלו, בביקורות שהוא קיבל ובהמלצות של חברים, אבל יש גורם אחד שקשה מאוד לנחש לפני הקנייה - מתי אני אמצא את עצמי מחכה בתור לתיקון של המכשיר אצל טכנאי? כדי לנסות לענות על השאלה הזו ערכנו סקר בקרב 20 מעבדות הסלולר מהמובילות בישראל באמצעות אתר מידרג, המדרג משנת 2003 בעלי מקצוע לפי חוות דעת של לקוחות מאומתים.

ביקשנו מהמעבדות לדרג, על בסיס הניסיון שלהן, את הסמארטפון האמין ביותר היום בישראל ואת הסמארטפונים שכדאי להתרחק מהם. כלומר, באילו מכשירים אין הרבה תקלות וגם כשיש, לא מדובר בתקלות מסובכות לתיקון. חשוב גם לזכור שחלק מהמכשירים החדשים ביותר עדיין לא הספיקו להתקלקל אצל משתמשים רבים אז הם נעדרים מהדירוג.

אייפון 6 סיפור בדקה. מערכת וואלה!
אייפון 6 - הכי אמין./מערכת וואלה!

הסמארטפון שלא רואה מוסך: אייפון 6

30 אחוזים מהמעבדות דירגו את אייפון 6 בתור הסמארטפון האמין ביותר בשוק. שאר בני המשפחה: אייפון 5, אייפון 5s ואייפון 6s יחדיו גם קיבלו ציונים גבוהים על אמינות מכשליש מהמעבדות. "האייפונים הם ללא ספק מכשירים מאוד אמינים", ציינו בעלי המקצוע איתם שוחחנו. "אם מתייחסים אליהם בכבוד - לא מפילים או מכניסים אותם לאמבטיה - הם לא מתקלקלים".

במקום השני במצעד הסמארטפונים האמינים הגיע, כאמור, אייפון 6s, בשלישי אייפון 5s ואייפון 5 במקום הרביעי. למקום החמישי הגיעו שלושה מכשירי אנדרואיד שקיבלו את אותו הציון: סמסונג גלקסי S6, סמסונג גלקסי S5 ו-One Plus one הסיני שזכה לביקורות מעולות עם השקתו.

" ה-One Plus הם סמארטפונים נהדרים מבחינת המחיר, החומרה והביצועים שהם נותנים", ממליץ אחד מבעלי המעבדות למי שמעוניין במכשיר אמין שנותן תמורה טובה לכסף. "מדובר במכשירים מאוד איכותיים ומושקעים יחסית למכשירים סיניים". סמארטפונים נוספים שצוינו לטובה הם Nexus 5X המיוצר על ידי LG ו- Galaxy note 5של סמסונג.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר מעולה - אבל סובל מתקלה נוראית שפגעה בלא מעט לקוחות בארץ./מערכת וואלה!, צילום מסך

כדאי להתרחק: LG G4

כששאלנו את המעבדות איזה סמארטפון הכי פחות אמין, היו בעלי המקצוע נחרצים אפילו יותר. 45 אחוזים טענו שה- LG G4הוא ללא ספק המכשיר הכי פחות אמין והמליצו לא לרכוש אותו אלא אם כן אתם רוצים לבלות הרבה במעבדה. משיחות עם בעלי המקצוע עולה שהסיבה היא ככל הנראה תקלת ה-Boot Loop ברכיב הפלאש של המכשיר שגורמת לו להיכבות ולהידלק ברצף בכל פעם מחדש. "לכשעצמו מדובר בטלפון מצוין", טוען אחד מבעלי המעבדות, "אבל יש לו תקלה חמורה בייצור".

חשוב להבהיר כי המכשיר עצמו - כשהוא תקין - הוא מכשיר חזק ומרשים וגם מהנה מאוד לשימוש. הוא זכה לביקורות מפרגנות בכל העולם וגם הניסיון שלנו מראה כי מדובר באחד הסמארטפונים המשובחים שיש היום. אבל סדרת הדגמים הפגומה (תחת אחריות יצרן בייבוא רשמי וניתנים להחלפה) הביאה לקוחות רבים שקנו את המכשיר בייבוא מקביל לשלם סכומים נכבדים כדי לתקן את התקלה; בחלק מהמקרים המכשירים יצאו מכלל שימוש ולא ניתן היה לתקן אותם. לפחות השנה, ה-G4 הוא הסמארטפון הכי פחות אמין בישראל.

במקום השני הגיע הדגם הקודם של LG, ה-G3 (בעיקר בשל בעיות סוללה). אחריו אקספריה Z5 של סוני אך באופן מפתיע אייפון 5 הגיע גם לרשימה הזו. איך זה יכול להיות? "אייפון 5 הוא הכי פחות אמין מכל האייפונים", טוען יניב, טכנאי סלולר עם 239 חוות דעת באתר מידרג. "האייפונים הכי אמינים, אבל בדירוג שלהם הוא נמצא במקום הכי נמוך". או במילים אחרות - היינו חייבים נוכחות גם של אייפון. לפי המעבדות, התקלות באייפון 5 כוללות בעיות בכפתורי ההדלקה והווליום, תקלת טעינה ועוד.

תיקון סמארטפון. ShutterStock
אמינות - את הנתון הזה לא תוכלו לקרוא במפרט./ShutterStock

חשוב לציין כי גלקסי S5 אמנם נמצא ברשימת המכשירים האמינים אבל התיקון שלו, אם יש צורך, יקר מאוד. כיוון שהמסך מודבק לגוף המכשיר ולא מחובר עם ברגים, כמעט בכל תיקון נדרשת המעבדה לפרק את המסך באמצעות חימום מה שמייקר מאוד את עלויות התיקון, אפילו הפשוטות ביותר, כיוון שהרבה מהמעבדות לא לוקחות את הסיכון ומכניסות למחיר גם את עלות המסך.

הכי חדש הוא לא תמיד הכי טוב

כולנו רוצים את הסמארטפון הכי חזק, הכי יפה והכי חדש אבל בעלי המעבדות ממליצים דווקא לא לרוץ לקנות כל מכשיר חדש ולא להיות שפני הניסיונות של היצרניות. מצד שני, אסור להתפתות לרכוש מכשיר זול רק בגלל שהוא זול. קנייה של מכשיר מוכר, עם הרבה ביקורות ברשת ואחריות של יבואן רשמי, יחסכו לכם הרבה עוגמת נפש במקרה של תקלה.

הנתונים בכתבה התקבלו מאתר מידרג. אתר מידרג פעיל מ-2003 ומדרג בעלי מקצוע לפי חוות דעת של לקוחות מאומתים. עד כה הצטרפו לקהילת מידרג יותר מ-250 אלף לקוחות, שסיפקו כ-270 אלף המלצות על בעלי מקצוע בכ-50 ענפים שונים. כל המידע שנאסף נמצא מעכשיו גם באפליקציה לאייפון ולאנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully