וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר הזה פורץ אייפון בכמה שעות - ואפשר לקנות אותו ברשת

אילן גלר

5.4.2016 / 10:49

אחרי סאגה ארוכה שכללה לא מעט חילופי דברים בין ה-FBI לאפל, הסוכנות האמריקנית הצליחה לפרוץ לאייפון של מחבל. אבל מתברר שיש פתרונות הרבה יותר מהירים וזמינים - עליהם יודעים בסוכנות - אז למה לקח להם כל כך הרבה זמן?

צילום מסך

במהלך החודשיים האחרונים סערה הרשת בעקבות התנגדותה של אפל לפתח עבור ה-FBI אפליקציה שתאפשר לה לפרוץ למכשירי אייפון המוגנים באמצעות קוד סודי. אחרי לא מעט דיונים, כותרות וניפוח חזה הסוכנות האמריקנית מצאה לבסוף דרך לפרוץ למכשיר ללא עזרתה של אפל והסירה את התביעה.

אבל כעת מתברר שאולי כל הבלגן הזה היה בכלל מיותר. גאדג'ט קטן, שעלותו כ-600 שקלים, מציע את אותו השירות בדיוק וניתן לרכוש אותו בקלות דרך חנויות מתמחות או באתר eBay. המכשיר הקטן מסוגל לפרוץ למכשירי אייפון תוך שעות ספורות, בטכניקת פריצה בכוח (Brute Force Attack).

שמו של הגאדג'ט הוא IP Box, ודרך פעולתו פשוטה: הוא מתחיל מצירוף הספרות 0000, וממשיך ממנו לנסות את כל הצירופים האפשריים. זמן הפריצה המקסימלי עומד על כ-17 שעות, אם כי בדרך כלל התהליך קצר הרבה יותר ועשוי אפילו לארוך כמה שניות. בניסוי שערכו עם המתקן כתבי הדיילי מייל הבריטי הם הצליחו לפרוץ לאייפון מדגם 5C, הזהה לדגם שה-FBI התקשו כל כך להשיג גישה למידע השמור בו.

IP BOX. צילום מסך
לא אלגנטי, אבל יעיל./צילום מסך

האם ייתכן שהסוכנות האמריקנית, המעסיקה עשרות אלפי עובדים ונהנית מתקציבי עתק, לא הייתה מודעת לקיומו של מכשיר נפוץ וזול שיעשה עבורה את העבודה? בסוכנות טוענים שזה בהחלט לא המצב, וברשותה מכשירים כדוגמת ה-IP Box וגם הרבה יותר מתוחכמים ממנו.

זה לא ממש מסביר מדוע נדרש ל-FBI זמן רב כל כך להשיג גישה למכשיר האייפון. גם מאפל לא התקבלה תגובה רשמית לממצאי התחקיר, אם כי לרוב החברה מנסה פשוט לחסום גאדג'טים מסוג זה ולמנוע פריצות למכשירי אייפון באמצעי הגנה שהיא מטמיעה במכשיריה החדשים ובגרסאות חדשות של iOS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully