וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק שוקלת כפתור "טיפ" - שיאפשר לשלם לכותב הפוסט

אילן גלר

21.4.2016 / 8:55

לפי הדיווחים ברשת, החברה שוקלת לאפשר למשתמשים לתגמל אחד את השני על פוסטים באמצעות תשלום כספי לפי בחירתם, במתכונת של "צנצנת טיפים" מקוונת

צילום מסך

(בווידאו: מפת השידורים החיים העולמית של פייסבוק. ניסיתם אותה כבר?)

הרשת החברתית הפופולרית בעולם, פייסבוק, מואשמת לעתים קרובות בגריפת רווחים נאים על חשבון המשתמשים. אלו כותבים פוסטים ומעלים תמונות וסרטונים - תכנים שבזכות הפרסומות המוצמדות אליהם מרוויחה החברה מאות מיליוני דולרים - אך איש אינו מתגמל את הגולשים על המאמץ ומשתף אותם בהכנסות. כעת נראה שבפייסבוק שוקלים לראשונה מערכת שתאפשר לכותבים להרוויח כסף ישירות מהתוכן שאותו הם סיפקו עד כה בהתנדבות. אבל אל חשש, פייסבוק לא מתחלקת ברווחי הפרסום אלא פשוט מאפשרת לגולשים להעניק תשר לכותבי פוסטים.

מקור הדיווח הוא סקר שהוצג בפני משתמשים נבחרים בפייסבוק במהלך הימים האחרונים, ובמסגרתו נשאלו מה תהיה הדרך המועדפת עליהם להרוויח כסף בזכות נוכחותם ברשת החברתית. האפשרויות הן "צנצנת טיפים" אליה מעריצים יוכלו להעביר סכומי כסף לבחירתם, הסכם לפרסום תכנים שיווקיים, זירה שתאפשר לכותבי תכנים למצוא נותני חסות פוטנציאליים, אפשרות תרומה למטרות שאותם המשתמשים יבחרו, כפתורי רכישה של מוצרים שונים, או חלוקת רווחים המבוססות על הכנסות מפרסום?

בוודאי שמתם לב כי רק באפשרות האחרונה מוכנה למעשה פייסבוק לשתף את יוצרי התכנים ברווחיה שלה, בעוד שבשאר האפשרויות יתבקשו הגולשים להעביר תשלום נוסף ישירות לכותבי התכנים. כמובן שבשלב זה, עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, יוכנס החידוש הזה לאתר. עצם העובדה שבפייסבוק מוכנים לשקול אותו רומזת על שינוי קל במדיניות החברה, ויחס רציני ומכובד יותר לנכס החשוב ביותר שלה - המשתמשים עצמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהניתם מהפוסט? תנו טיפ./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully