וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מחקה את התמונות שלה - כי היא שמנה מדי

אילן גלר

24.5.2016 / 9:20

נכון, השמנת יתר זה לא מצב בריאותי מומלץ במיוחד אבל זו גם לא סיבה מספיק טובה כדי שמנהלי הרשת החברתית יעשו שיימינג לארגון שמטרתו לעודד קבלה של דימויי גוף שונים

צילום מסך

(בסרטון: טס הולידיי בביקיני)

האם פייסבוק אינה מסוגלת להבחין בין צילומים שמטרתם לעודד תוכן פמיניסטי לבין אלו המעודדים דימוי גוף בעייתי מבחינת תקינות פולטית? זו המסקנה הכמעט בלתי-נמנעת העולה מהמקרה של Cherchez la Femme, קבוצת דיון אוסטרלית המארגנת אירועי תרבות בעלי תוכן פמיניסטי.

בהזמנה לאירוע הבא של הקבוצה, המוקדש לתפיסות גוף ומשקל, נעשה שימוש בצילום של הדוגמנית המלאה, טס הולידיי - אך כשהמארגנים ביקשו לקדם את האירוע ברשת החברתית תמורת תשלום, נענו בשלילה מוחלטת.

לטענת פייסבוק, הצילום של הולידיי מפר את כללי השימוש במערכת הפרסום של האתר. "הצילום מתאר מבנה גוף או חלקי גוף באופן בלתי רצוי", כך תוכן ההודעה אותה קיבל הארגון. "לפרסומות אסור להציג מצב בריאותי או משקל גוף כמושלם או כפסול".

הכלל הזה אמור לכאורה להגן על הגולשים בפני פרסומות המנסות למכור להם מבנה גוף אידאלי, אך בחברה החליטו משום מה כי הצילום מעודד מבנה גוף כמו של טס הולידיי. הבעיה היא שהשמנה היא אכן נטל בריאותי אבל לא כזה המחייב הדרה של שמנים מהמסך, לפחות לא מבחינה חברתית כיום. למעשה, ביוש שמנים זו תופעה הזוכה להתייחסות בפני עצמה, כנפרדת מתופעת השיימינג הכללית.

"בפייסבוק התעלמו מהעובדה שהאירוע שלנו מוקדש לדיונים חיוביים על כל מבני הגוף, ובמקום זאת הגיעו למסקנה שאנחנו מנסים לגרום לנשים להרגיש רע בקשר לעצמן", טוענים חברי הקבוצה. "זה מאוד מכעיס אותנו, מאחר ונדמה שלפייסבוק אין שום מושג שנשים שמנות יכולות להרגיש מצוין בקשר לעצמן, וגם מפני שעד עכשיו עדיין לא הצלחנו לקדם את הפוסט המקורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully