וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשתמש הסביר: מחפשים מחשב חדש? זה מה שאתם צריכים - ולא יותר

2.6.2016 / 9:44

איזה מעבד עדיף, כמה זיכרון RAM צריך, האם צריך כרטיס מסך חיצוני ועוד. אל תתפתו למפרטים משוכללים ויקרים, אם כל מה שאתם מחפשים זה מחשב נייד או נייח לגלישה ברשת, צפייה בסרטים ועבודה על מסמכים

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
לא שיחקתם במשחב מאז 1998? אתם ממש לא צריכים את המעבד הכי חזק./ShutterStock

בחצי העשור האחרון ענו הסמארטפונים שלנו על צרכים רבים שסופקו בעבר באופן בלעדי על ידי המחשב. אנחנו גולשים בפייסבוק באפליקציה, קוראים חדשות באפליקציה, מחפשים הוראות הגעה באפליקציה ועוד. במקביל, יצרניות המחשבים חוות ירידה ניכרת במכירות הנייחים והניידים שכן רק קהל ספציפי כמו גיימרים או משתמשים כבדים, זקוקים למחשבים מהסוג הזה.

אבל ההתקדמות הטכנולוגית עדיין לא קברה את המחשבים האישיים ורבים מעדיפים שתהיה להם בבית או בעסק עמדת עבודה בסיסית. אם גם אתם זקוקים למחשב כדי לגלוש באינטרנט, לעבוד על מסמכים, לצפות בסרטים, להאזין למוזיקה ועוד שימושים בסיסיים ונפוצים אין סיבה לבזבז כסף על רכיבים שישמשו בעיקר עורכים גרפיים או גיימרים. ניסינו לעשות סדר בבלגן כדי לעזור לכם לרכוש את המחשב המושלם עבורכם.

מעבד (CPU)

הלב של המחשב, הרכיב שאחראי על הרצת הפקודות שלנו, הוא המעבד. מעבד מסוגל לבצע פעולה אחת בכל פעם וכדי להאיץ את פעילות המחשבים, החלו לבנות מעבדים מרובי ליבות, שהם למעשה כמה מעבדים שאוחדו יחד ובמקום שהמחשב יבצע פעולה אחת בכל פעם, כל ליבה מבצעת פעולה אחת במקביל לאחרות.

החברה המובילה ביותר היום בתחום היא אינטל, יצרנית המעבדים הגדולה בעולם. חברה מוכרת נוספת היא AMD, המייצרת גם מעבדים אך חזקה יותר בתחום כרטיסי המסך. באינטל השיקו בשנה שעברה את הדור השישי למעבדי ה-Core I הידועה תחת השם SkyLake וגם את סדרת ה-Core M שיעודה בעיקר לטאבלטי פרימיום.

למחשב פשוט אין צורך להוציא מאות או אלפי שקלים כדי לקבל את המעבד המתקדם ביותר כמו ה-Core I7 או אפילו Core I5. עבור משתמשים ממוצעים אינטל השיקה את ה-Core I3 שמסוגל להריץ את כל המסמכים והאתרים שלכם. עבור מחשב אינטרנטי, שישמש בעיקר לגלישה, ניתן להסתפק במעבדים מסדרת ה-Celeron, שנחשבת לסדרה הפשוטה ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינטל חשפה השבוע את המעבד החזק ביותר אי-פעם למחשבים שולחניים - Core i7 Extreme. אתם לא צריכים כזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לוח אם

בכל מחשב ניתן למצוא לוח המבוסס על ערכת שבבים, שאחראי על גישור בין הרכיבים השונים ועל אספקת החשמל לכל הרכיבים. למעשה, על לוח האם נמצא המעבד, זיכרון ה-RAM וכאמור, אליו מחובר ספק הכוח.

בלוח האם נמצא גם חיבור האינטרנט והמסך. כיום כל לוחות האם תומכים במהירות אינטרנט של עד 1 גיגה (במחשבים נייחים) וניתן למצוא יציאות לחיבור מסך כמו DVI, VGA, HDMI ועוד. החיבור הנדרש הוא VGA סטנדרטי המתחבר לכל מסכי המחשב ולחלק מהטלוויזיות.

אין צורך לרכוש לוח אם שתומך בחומרה הכי מתקדמת כמו זיכרון RAM מסוג DDR4 החדש. גם זיכרון ה-DDR3 יעשה את העבודה. לפני קניית לוח האם, חשוב לשים לב לכך שהוא תומך בזיכרונות ה-RAM שברשותכם וגם למעבד בו אתם מעוניינים. במחשבים ניידים אין צורך לבחור לוח אם מאחר וכל מחשב מגיע עם חבילת רכיבים קבועה.

זיכרון ה-RAM

בכל מחשב נייח, נייד, טאבלט וגם סמארטפון יש זיכרון RAM - זיכרון העבודה הנדיף, שם מאוחסנות הפקודות שמריץ המעבד והתוכן הזמני שלכם. התוכן בזיכרון ה-RAM נמחק ונכתב בכל רגע בו אתם מבצעים פעולה במחשב, כולל הזזת העכבר. למעשה, עליו נמצא העמוד בו אתם גולשים באינטרנט, מסמך הוורד המופעל ועוד.

בווינדוס XP הדרישה המינמלית הייתה 128 מגה-בייט אך כיום, עבור ווינדוס 10, תיאלצו לעבוד עם זיכרון מינמלי של 1גיגה-בייט לגרסת 32 ביט (מושלם למחשב בסיסי) ו-2 גיגה זיכרון RAM לגרסת ה-64 ביט. כיום, הסטנדרט עומד על כ-4 גיגה של זיכרון עבודה וניתן למצוא בזול גם 8 גיגה, אך כאמור 2 גיגה RAM יספיקו למינימום הנדרש.

זיכרון RAM. ShutterStock
חשוב להקפיד על המינימום הנדרש אבל לא צריך הרבה יותר מכך לשימוש ממוצע. זיכרון RAM./ShutterStock

כונן קשיח

יש מגוון סוגי כוננים קשיחים כמו SSD, שנחשב ליקר אך מאוד מהיר ואיכותי, לצד הארד דיסקים פנימיים רגילים אותם ניתן למצוא בנפחים של 500 גיגה במחיר של פחות מ-200 שקלים ונפחים גדולים יותר בתוספת של כמה מאות שקלים. אלא אם כן אתם מנהלים ספריית מדיה ענקית על המחשב שלכם, אין לכם צורך בכונן גדול יותר מ-500 גיגה.

מסך

גודל המסך נתון לשיקולכם בלבד והוא מונע משיקולי נוחות בלבד. כיום המסכים מגיעים ברזולוציות כמו QHD (פי ארבעה מ-HD) או אפילו 4K (פי שמונה מ-HD) אבל בסופו של דבר, מסך האינטרנט יציג לכם את אותו הטקסט גם במסך Full HD או ברזולוציה של 1366×768. כמו כן, לסוג המסך אין חשיבות ובדומה לרזולוציה, גם במסך LCD וגם במסך IPS, העין שלכם לא תצליח לזהות את ההבדלים. אולי התמונות שתראו לא ישקפו את הצבעים האמיתיים, אך כל המסכים יציגו את דף האינטרנט או המסמך כך שתוכלו לעבוד או לגלוש ללא בעיה.

בדרך כלל, המחשבים הניידים הזולים ביותר מגיעים עם מסך בגודל 11 אינץ' או 15 אינץ' ומעלה. כשקונים מסך למחשב נייח, כמעט שאין צורך לרכוש אחד יקר יותר מכמה מאות שקלים.

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
גם בלי מסך 4K אתם תצליחו לגלוש בוואלה! TECH./ShutterStock

כרטיס מסך

בכל המחשבים ניתן למצוא כרטיס מסך שכן תפקידו לתרגם את האותות החשמליים למידע ויזואלי. לרוב תראו את שמות המותגים Nvidia, AMD או אינטל. במחשבים המתקדמים יותר יהיו כרטיסי מסך חיצוניים, שנועדו לספק ביצועים גבוהים יותר כמו משחקים בגרפיקה גבוהה או תוכנות עריכת וידאו ותמונות. אך אפילו היום, ניתן לקבל ביצועים מאוד גבוהים עם הכרטיס מסך הפנימי שנמצא במעבדי אינטל. כלומר אין צורך לרכוש מחשב המצויד בכרטיס מסך של Nvidia כדי לעבוד.

בעבר כרטיסי המסך הפנימיים של אינטל לא היו מהמתקדמים ביותר, ונתקלו בקשיים בעת שהציגו סרטים ברזולוציות גבוהות, אך כיום המצב השתנה. גם כרטיסי המסך הפשוטים ביותר מסוגלים לבצע את המשימה הזאת בקלות וכדי ליהנות ממחשב פשוט תוכלו להסתפק בכרטיס המסך הפנימי.

השורה התחתונה

המפרטים הבסיסיים שציינו מספיקים כדי ליהנות ממחשב אינטרנט מושלם אך הוא יגביל אתכם למשימות שלא דורשות כוח עיבוד רב מדי, כמו עריכת וידאו או גיימינג. מחשבים ניידים עם מפרט בסיסי כזה, לדוגמה, כוללים את IdeaPad 100s, HP Stream 11, Acer Aspire One. מדובר במחשבים שייעודם הוא גלישה, צריכת מדיה ועבודה על מסמכים.

כמו כן, רבים ממליצים לעבור מדפדפן כרום של גוגל לפיירפוקס או להשתמש באדג' החדש של ווינדוס 10 מאחר והכרום מקשה על כרטיס המסך ומשפיע לרעה על ביצועי המחשב.

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully