וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה פייסבוק התחילה לעשות מהיום

דורי בן ישראל

5.8.2016 / 8:58

בניסיון, ככל הנראה, להפוך את התוכן בפייסבוק לזמין יותר וקל יותר להבנה - ועל הדרך לגזור קופון שמן על קידום תוכן - הרשת החברתית החליטה להילחם בכותרות הקליקבייט, שמפתות גולשים בערמומיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהאינטרסים של פייסבוק ושל הגולשים תואמים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך לעדכונים שהוצגו על ידי פייסבוק לפני כמה שבועות, הרשת החברתית הודיעה אמש על עדכונים נוספים בפיד של הגולשים ובטיב התכנים שיופיעו שם. הפעם פייסבוק מתמקדת בתופעת הקליקבייט והכותרות המטעות והשקריות, ומודיעה על ירידה דרסטית נוספת בחשיפה של עמודים שדוגלים בשיטת הקידום השנויה במחלוקת.

לפי הודעת פייסבוק, הנפגעים העיקריים מהשינוי שמוטמע החל מהיום, הם עמודי פייסבוק שמשתמשים בכותרות מז'אנר 'מלכודות קליקים' ("לא תאמינו מה קרה אחרי זה", "מספר 3 קרע אותנו מצחוק", "הסיפור הכי טוב שתקראו היום" וכו') שנועדו להוציא גולשים מחוץ לרשת החברתית.

כדי לנצח במלחמת הכותרות, פייסבוק יצרה מאגר ענק שכולל עשרות אלפי כותרות קליקבייט מדגמיות במטרה לסמן מראש ובזמן אמת את העמודים שמשתמשים בשיטה. פייסבוק טוענת כי חלק מהשינויים נועדו להגן על הגולשים ולהפוך את הפיד של הגולשים לאיכותי ורלוונטי יותר, אך בעיקר כזה שישאיר את הגולשים בתוך תחומי הרשת החברתית.

פייסבוק תובעת את דיזיינבוק. ShutterStock
פייסבוק אומרת לא לקליקבייט שמוציאים אנשים מהפיד./ShutterStock

בשלב זה מאגר הכותרות ככל הנראה בשפה האנגלית בלבד, אולם סביר כי פייסבוק תיצור מאגרים דומים גם בשפות נוספות. בפייסבוק מדגישים כי כותרות שמכילות מילים כמו "לא תאמינו" יקבלו חשיפה אורגנית נמוכה במיוחד. יש לציין כי פיצ'ר המאמרים המידיים (Instant Articles) שפייסבוק השיקה באופן רשמי בועידת ה-F8 האחרונה, לא צלח את מבחן המציאות, ובשונה מהציפיות של הרשת החברתית, אחוז המצטרפים אליו נמוך במיוחד, כך שהשינויים האלגוריתמיים של פייסבוק ב-EdgeRank בעיקר נובעים מתוך כוונת הרשת החברתית לכפות על בעלי אתרים להצטרף ל-Instant Articles.

מלכודות הקליקים הם אחד הכלים הרווחיים ביותר עבורי אתרי החדשות וגופי האינטרנט הגדולים, שמרוויחים סכומים שנעים בין 50 ל-120 שקלים לכל אלף כניסות של גולשים. כך שהבשורה החדשה של פייסבוק, עתידה לפגוע משמעותית בהיקפי ההכנסות של האתרים, שעתה יאלצו ככל הנראה להגיע להסכמי שת"פ עם פייסבוק ולשלם יותר בעבור קידום התכנים בפלטפורמת הפרסום שלה.

"בנינו מערכת שבוחנת כותרות קליקבייט, בדומה למסנני הספאם של שירותי הדוא"ל", נכתב בבלוג של פייסבוק. "המערכת שלנו יודעת לזהות פוסטים שהם קליקבייט, את הדומיין ואת הדפים המקוריים שהפיצו את הקישורים. פוסטים שכאלו יזכו לחשיפה נמוכה יותר בפיד. במידה ועמוד יפסיק להשתמש בכותרות מסוג זה, החשיפה תפסיק להיפגע. אנחנו נמשיך לפעול ולעדכן את האלגוריתם שלנו כך שיזהה מלכודות קליקים".

הכתבה פורסמה במקור באתר "מזבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully