וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: תשכחו את כל האזהרות לגבי סמארטפון במיטה - אין ממש סכנה

אילן גלר

16.8.2016 / 9:31

עכשיו הם אומרים שלהיכנס עם הסמארטפון למיטה אחרי כיבוי אורות זה לא כזה נורא כל עוד אנחנו מקפידים להיחשף לאור השמש במשך היום. אחלה דיל

צילום מסך

(בסרטון: אז עכשיו אולי כבר מותר לישון עם הסמארטפון, אבל ללכת איתו כשהעינייים דבוקות למסך זה עדיין לא ממש מומלץ)

במשך שנים הזהירו רופאים מפני שימוש במכשירי סמארטפון וטאבלטים במיטה. הסיבה העיקרית, בגינה לכאורה נגזר עלינו להיפרד מידינו המלבני אחרי כיבוי האורות, הייתה שהתאורה האחורית הבוהקת של המסך עלולה לגרום למוח לחשוב בטעות שהשמש זרחה, למנוע שחרור הורמונים המסייעים להירדמות ולפגוע במחזוריות השינה.

הבעיה הפכה כה אקוטית, לכאורה, עד שאפל החליטה לשלב במערכת ההפעלה iOS 9 - ממש לא מזמן - פיצ'ר מובנה בשם Night Shift המשנה את גווני התאורה בשעות החשכה על מנת לצמצם את הפגיעה הבריאותית, ומשנה את גוון תצוגת האייפון לצהבהב.

כעת מתברר, לפי מחקר חדש, כי ייתכן שהחשש לפגיעה בבריאות היה מעט מוגזם. המחקר, שנערך באוניברסיטה שבדית וכלל 14 נבדקים, גילה השפעות מינוריות בלבד לשימוש בסמארטפון בסמוך לשעות השינה. ככל שהנחקרים נחשפו לאורך היום לכמות אור שמש גדולה יותר, כך מחזורי השינה שלהם התאזנו – ותאורת המסך לא הצליחה לשבש את מנוחתם.

לאור תוצאות המחקר, ממליצים החוקרים על חשיפה מדודה לאור השמש לאורך היום, בין השאר באמצעות הקפדה על תאורה טבעית רבה ככל האפשר במקומות עבודה. כמו כן, יש סיבות טובות אחרות לצמצם בכל זאת את השימוש במכשירי דיגיטליים לפני השינה. ההרגל הזה כנראה לא יגרום לכם לנזק בריאותי, אך אתם בהחלט עשויים לישון פחות אם תתקלו בכתבה מרתקת ותעדיפו לקרוא אותה על חשבון שעות השינה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סמארטפון בלילה. ShutterStock
סיבוב אחרון בפיד ודי./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully