וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לזפזפ: האם בקרוב נראה סדרות דרך פייסבוק ולא בטלוויזיה?

גבע תלם

31.8.2016 / 15:26

השימוש בשידור חי ברשת הולך וגדל, ועושה רושם שהרשת החברתית מכינה את הקרקע למיצובה כמקום שבו לא רק תראו מה החברים שלכם עושים, אלא גם תצרכו דרכה בעתיד את תכני הטלוויזיה והחדשות. למי זה טוב בכלל ואיך כל אחד יכול לנצל את שידורי הלייב של הרשת לטובתו?

חובבי סדרות? מכורים למבזקי חדשות? עושה רושם שפייסבוק מכינה את הקרקע למיצובה כמקום שבו לא רק תראו מה החברים שלכם עושים, אלא גם תצרכו בעתיד את תכני הטלוויזיה והחדשות שאתם כל כך אוהבים. אופציית השידור הישיר בפייסבוק, הפתוחה לשידור לכל מי שרוצה, מאפשרת כיום לשדר בה לא רק תכנים מיידים המגיעים ממכשירי סלולר של משתמשים אלא הזרמה של תכניות והפקות מהוקצעות ועתירות תקציב שנערכו מראש ומועברות לצופים בזמן אמת.

רשתות הטלוויזיה בארה"ב עולות לאוויר בשידור חדשותי ישיר בפייסבוק עוד לפני שהן עולות לאוויר עם מבזק בערוץ הטלוויזיה שלהן, כמו לדוגמה השידור של האיש שטיפס על המגדל של טראמפ בארה"ב- למעלה מ-80 שידורים חיים שונים עלו לאוויר כדי לשדר אותו והוא הניב לפייסבוק 14 מליון צפיות בשידור ישיר. רשת CNN שברה את שיא הצפיות של פייסבוק בשידור ישיר עם 4.7 מליון צופים בשידור ישיר.

לפי פייסבוק, הצופים מבלים פי 3 יותר זמן בווידאו בשידור ישיר מאשר בווידאו שאינו משודר בשידור ישיר והאלגוריתם שחושף את התוכן בניוזפיד שלכם, כבר עודכן להציף למעלה סרטונים המועברים בשידור ישיר, בין אם מחברים שלכם או מעמודים שאתם עוקבים אחריהם.

רשתות הטלוויזיה הגדולות שיוצרות את הסדרות שאתם צופים בהן, כבר מתחילות להבין שהקהל שלהן נמצא בפייסבוק. עדות לכך אפשר למצוא בפרקים מיוחדים ששודרו בשידור ישיר בפייסבוק כטיזרים לעונות חדשות של הסדרות המצליחות Mr. Robot ו-Narcos. התכנים הללו הוכנו מראש והוזרמו לפייסבוק דרך תוכנת צד שלישי, אבל זה עדיין מראה על הכיוון אליו הולכות הרשתות על מנת לייצר הייפ סביב חזרתה של תכנית טלוויזיה לעונה חדשה ותזכורת למעריצים על אירועי העונה הקודמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריכים להיזהר? נטפליקס./מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, פייסבוק לא תחליף את Netflix ודומיה, כי התוכן המיוצר כרגע הוא תוכן "חדשותי" ברובו, כזה שהוא מיידי- אנשים מדברים, מראים דברים או מנסים דברים, במקרה אחד מצחיקים ובמקרה שני מאוד רציניים. סביר להניח שבעתיד נראה תכניות איכותיות וסדרות מקור אם כי הרשתות יצטרכו לשבור את הראש אם משתלם להם לשדר קודם בפייסבוק ולהתמודד ההשלכות של צעד כזה.

אולי לא רחוק היום שפייסבוק תכריז על עצמה כגוף שידור ותנתב דרכה את התכנים המוצלחים ביותר, כך יוכלו הצופים ממש לזפזפ לפי סוגי התוכן המעניינים אותם ולהחליף את הטלוויזיה (אפשר "לזפזפ" כיום דרך מפת שידורי הלייב של פייסבוק).

אז איפה המהפכה הזו שמה אתכם?

איך אתם יכולים להשתמש בכלי הזה, כל עוד הוא חינמי ופתוח לכולם? בין אם אתם עסק מקומי קטן ובין אם אתם מותג גדול, לכולם יש מה להראות בפייסבוק. לא פעם אני שומע את התירוץ "אצלי בעסק זה לא יעבוד". נשמע שזה משפט שחוזר על עצמו בכל פעם שטכנולוגיה חדשה נכנסת ואנשים לא יודעים איך להתמודד עם החידוש שהיא מביאה. נניח ויש לכם משרד עורכי דין, או שאתם רואה חשבון עצמאי, למה שלא תעשו שידור "שאלות ותשובות"?

הביקוש לידע מאנשי מקצוע, ידע שאינו בהכרח נחלת הכלל הוא גדול מאוד ועם טיפה הכנה מוקדמת ושיווק יעיל כל עסק קטן או מקומי יכול לבנות לעצמו מוניטין של מקור ידע שכמובן יוביל לחשיפה גדולה יותר של המותג, יותר לקוחות וכו'. גם עברי לידר כבר הבין איפה נמצא הקהל שלו (שלא בזמן ההופעה) וענה לשאלות צופים בשידור ישיר בפייסבוק, תוך שהם רואים אותו בשידור ישיר. בשורה תחתונה, אם תמצאו תוכן שמעניין את הקהל, הוא יבוא.

גבע תלם הינו מנהל שיווק, מרצה, בעל בלוג החדשות Geekstyle ומפיק התכנית iTech Show המועברת בשידור ישיר בפייסבוק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הכל בוער – עברי לידר.
גם עברי לידר כבר הבין איפה נמצא הקהל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully