וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה בעיניים? בדקנו את האפליקציות של קבוצת "שלנו". לפחות את הבודדות שקיימות

8.9.2016 / 12:40

קבוצת שלנו, חברה המציגה את עצמה כחברת טכנולוגיה העוסקת בפיתוח ובשיווק מוצרים, הייתה אמורה לצאת להנפקה ושווייה הוערך ב-177 מיליון דולר. עוד נטען כי יש לה 11 מיליון משתמשים. אז אילו אפליקציות בכלל יש לה ולמה אנחנו לא מכירים את רובן המוחלט?

מערכת וואלה!

בסרטון: סרטון התדמית של קבוצת שלנו

"שלנו גרופ", חברה המציגה את עצמה כחברת טכנולוגיה העוסקת בפיתוח ובשיווק מוצרים, עם התמחות באפליקציות שירותים מקוונים ובינה מלאכותית, הייתה אמורה לצאת להנפקה בבורסה באוקטובר הקרוב. באתר החברה (שעדיין לא התעדכן נכון לכתיבת שורות אלה), מצוין כי "החברה הוערכה על-ידי BDO ביולי 2016 בשווי של כ-177 מיליון דולר". לאחר שהועלו המון סימני שאלה לגבי הקבוצה, או למען הדיוק, לגבי אומדן שווי החברה, אמש (חמישי), הודיעה "שלנו גרופ" כי החליטה שלא לצאת להנפקה. מדוברות הקבוצה נמסר כי: "עובדי החברה ובעלי המניות, היו נתונים להתקפות ברוטליות מצד מספר עיתונאים ואנשי תקשורת במדינה", והיום בבוקר כבר פורסם כי החברה תפטר כשני שליש מהעובדים שלה.

חוסר פרופורציה? ובכן, בואו נעשה קצת סדר בדברים תוך התמקדות בצד הטכנולוגי של כל העסק. ניכר כי החברה עבדה והשקיעה המון בתדמית שלה. הוכחה לכך אפשר למצוא בסרטון שנמצא באתר הרשמי של החברה. בסרטון יש הרבה אנשים בחליפות, גם כמה נשים, שמבטיחים שמדובר בקבוצה עוצמתית. "משקיעים בעתיד של הטכנולוגיה בישראל", נאמר בסרטון. יש שם גם דגל ישראל מתנפנף ברוח בהילוך איטי ושוב, בעיקר הרבה הבטחות לצמיחה, פיתוחים מעניינים, בינה מלאכותית, ועוד כל מני מושגים מעניינים שנשמעים חשובים למדי. אבל על מה מדובר פה בעצם? מי היא קבוצת שלנו, מה היא באמת עושה, וחשוב מכך - מה הם באמת עושים או עשו, כדי שיעריכו את שווי הקבוצה ב-177 מיליון דולר?

בניגוד מוחלט לשמות המשקיעים והשותפים הנוצצים ביניהם דיג'יי טייסטו, רומן אברמוביץ', ניקי מינאז', אביצ'י ועוד, שיטוט קצר באתר החברה מעלה תובנה מעניינת - מהן האפליקציות האלו בכלל? מלבד בליינדספוט, אין פה אף אפליקציה מוכרת. החברה טוענת שיש לה 11 מיליון משתמשים. לא כל האפליקציות באתר זמינות. באתר מוצגים לוגואים שונים של 25 אפליקציות ואתרים שונים, אבל הרוב המוחלט מוצג במצב של "Coming Soon", כלומר בקרוב. מהי אותה אפליקציה או אותו אתר? איך בכלל אפשר לדעת במה מדובר?

נתחיל בנתון שקבע שיש לחברה 11 מיליון משתמשים. הקלקה על כל לוגו תוביל אותנו לראות כמה משתמשים הורידו את האפליקציה, אגב, זה לא אומר שמי שהוריד את האפליקציה אכן משתמש בה. יכול מאוד להיות שמישהו הוריד את האפליקציה פעם אחת, כלל לא השתמש או השתמש קצת ואז מחק אותה. ובכן, אפל לא ממש חולקת את המידע הזה, הוא זמין בעיקר עבור מפתחי האפליקציה אך לעומת זאת, דרך גוגל פליי ניתן לראות טווח מסוים של מספר האנשים שהורידו את האפליקציה.

מחקר שנערך לפני מספר חודשים, ערך השוואה בין כמות ההורדות המתרחשות בגוגל פליי לבין הורדות באפ סטור. במחקר נקבע כי חד וחלק כי בגוגל פליי יש פי שתיים הורדות יותר מאשר באפ סטור. לפי המחקר בגוגל פליי היו כ-200 מיליון הורדות (משתמשי אנדרואיד) ואילו לאפ סטור (מערכת הפעלה של אפל) היו כ-100 מיליון הורדות ברחבי העולם בשנה האחרונה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגרף הירוק מייצג את גוגל פליי ואילו הכחול את מספר ההורדות באפ סטור של אפל./מערכת וואלה!, צילום מסך

בהסתמך על נתונים אלו, נחזור לאתר קבוצת שלנו. כאמור, באתר החברה מוצגים לוגואים של 25 אפליקציות ואתרים שונים. נתחיל עם האפליקציות הקיימות, כלומר לא כאלו שמוגדרות כ- "Coming Soon". גוגל פליי כן נותנים טווח מסוים של הורדות וקיימת תמיד התאמה מסוימת בין ההורדות לאנשים שדירגו את האפליקציה. נניח לאפליקציית "מיסטר רדיו" יש 15,073 דירוגים בגוגל פליי וטווח של בין מיליון לחמש מיליון הורדות, "בליינדספוט" עם נתונים פחות או יותר זהים, לאפליקציית "מיוזיק מסנג'ר" יש 30 דירוגים בגוגל פליי, ובין 1,000-5,000 הורדות. אפליקציית "ניוז בוט" עם 28 דירוגים ובין 100-500 הורדות, "רדיו ווייב", אפליקציית רדיו, 30 דירוגים ובין 50-100 הורדות. סך הכל חמש אפליקציות ומאוד הגיוני שהנתונים הממשיים לא קרובים ל-11 מיליון משתמשים, מה גם שמי שהוריד את האפליקציה לא בטוח שהוא באמת משתמש בה. יכול מאוד להיות שהוא הוריד את האפליקציה ומחק או כלל לא השתמש בה.

העיתונאי שאול אמסטרדמסקי, העלה סרטון מרתק בנושא לעמוד הפייסבוק של "כאן". אמסטרדמסקי נותן הסבר מהזווית הכלכלית לשווי קבוצת שלנו והוא מסביר איך חישבה חברת bdo את ערכה של שלנו גרופ והעריכה אותו ב-177 מיליון דולר, ואיך ההנפקה שהייתה אמורה להתקיים בחודש הבא עלולה להשפיע על הפנסיות שלנו. חלק מאותה הערכה מסתמכת על אותם 11 מיליון משתמשים לכאורה, ושוב, לא לגמרי בטוח שאכן יש כאן 11 מיליון משתמשים פעילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מהשותפים והמשקיעים של שלנו./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיסטר רדיו./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי מוכרת. בליינדספוט./מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אילו עוד אתרים ואפליקציות מוצגים באתר? נתחיל עם מה שמוצג כמוצר שיגיע בקרוב: "רומן הדב", "הוט שוט" וידאו צ'אט מפתיע, "החיים גרביים" אתר דרכו - תחזיקו חזק - תוכלו לקבל או להזמין גרביים, "מוס" שוק לקונים של מוצרים משומשים, "שף אפאמאטו" ממשק מבוסס בינה מלאכותית המיועד לחובבי הבישול, "ג'יבג'ובס" לוח דרושים אזורי, "מאקרון" חוסם פרסומות, "ראבאר" סוכנות לשיווק דיגיטלי, "משה גולדברג" ממשק בעניינים פיננסים, "קוראן", "הברית החדשה", "גיקוויש" לחיפוש גאדג'טים, ו"קולוני" מערכת המספקת מידע שכונתי.

אין לנו מושג מתי האפליקציות האלו יגיעו ומה טיבן, מה גם שלא בטוח שאתר למכירת גרביים יהיה תפוח האדמה הלוהט הבא בתחום. כל שאר האתרים המופיעים הם למעשה מעין מנועי חיפוש לבגדי נשים, גברים וילדים שפשוט מקשרים לאתר בו אתה יכול לרכוש את המוצר. נניח חיפשנו בגד ים באתר דרך אתר Bellaboo וקיבלנו כמה אופציות שהובילו לענקית האופנה אסוס ולבגדי ים שיש לה. לא לגמרי מסתמן כמשהו שיפיל את הפאשניסטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב. הוטשוט./מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של דבר המהלך של הקבוצה לא עבר מתחת לראדר כלי התקשורת, כתוצאה מכך כאמור, ההנפקה באוקטובר הקרוב לא תתרחש והקבוצה הוציאה הודעה ומסרה כי: "בשבועות האחרונים חברת "שלנו גרופ", עובדי החברה ובעלי המניות, היו נתונים להתקפות ברוטליות מצד מספר עיתונאים ואנשי תקשורת במדינה. אמונתנו הראשונית הייתה, ועודנה, שחברות טכנולוגיה ישראליות יכולות לשגשג בבורסה של תל-אביב. עם זאת, לאור חוסר הפרופורציה המוגזמת של ההתקפות עלינו מצד עיתונאים שונים, החלטנו למקד את פעילות החברה במקום אחר. לפיכך, החלטנו שלא לקדם את ההנפקה לציבור ומאחלים לכולם סופשבוע רגוע ושמח".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully