וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בישראל: הדילר הרמאי מפייסבוק עבר שיימינג - והחזיר את הכסף

2.10.2016 / 10:17

א' מאזור ירושלים נעקץ על ידי נוכל שלקח את כספו ונעלם. אחרי שסיפורו פורסם במגזין קנאביס וזכה לתהודה בפייסבוק הדילר הודה, הבטיח לפצות אותו ואת שאר הקורבנות - או שתמונתו ופרטיו יופצו

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בסרטון: משתלה בשווי מיליונים בתוך אולם אירועים)

תרבות הרשתות החברתיות, ופייסבוק בפרט, שינו את הדרך בה אנחנו מתקשרים ובאופן בלתי נמנע גם מכירת גראס ברשת הפכה לתופעה מוכרת בישראל. אתמול דיווח "מגזין קנאביס" שגם בין סטלנים אין ממש כבוד והביא את סיפורו של א', בן 38 מאזור ירושלים.

לפי הדיווח, א' "מצא עצמו השבוע במצב שרבים מכירים היטב - בא לו משהו טוב לעשן והוא מוכן גם לשלם עבור זה כסף בהתאם. בפייסבוק הוא מצא פרופיל אחד מעשרות רבות של פרופילים שמוכרים וויד, שהבטיח לו חומר איכותי בזמינות מיידית. אך בניגוד לרבים אחרים שמצליחים להתארגן ברשת וגם מקבלים, לפחות על פי הדיווחים, תוצרת לא רעה בכלל ובמחירי הנחה למנויים - יש גם מי שמנצל את הפירצה ובוחר להרוויח מאי-היכולת של הלקוחות להתלונן במשטרה. אותם סוחרים לוקחים את הכסף ושולחים את הלקוח לנקודת הטמנה, שם הם לא מוצאים דבר. זה קרה בעבר עם לקוח ששילם 200 ש"ח וקיבל שוקולד פרה במקום חשיש, וזה קורה שוב כעת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסום שגרתי בפייסבוק של משלוח גראס טרי./מערכת וואלה!, צילום מסך

א' והדילר הרמאי התכתבו בפייסבוק, סיכמו על מחיר של 550 שקלים ל-5 גרם וקבעו נקודת מפגש בירושלים. א' הגיע לשם עם מזומן בכיסו, ואף עדכן את האדם שאיתו התכתב שיביא גם עודף. הדילר הרמאי הגיע, לקח את הכסף והבטיח לחזור תוך כמה רגעים. א' המתין לו כעשרים דקות וכשראה שהבחור לא חוזר, בדק בפייסבוק וראה כי הוא נחסם בפני הפרופיל ואינו יכול לכתוב לו או לאתרו.

לכאורה הסיפור אמור להסתיים כאן, אבל תרבות הפייסבוק יודעת גם כלי נוסף - שיימינג, ולפעמים אפשר להשתמש בכוחו (וגם באיום של מעצר במשטרה המתלווה אליו) כדי לעשות קצת צדק בתחום פרוץ לחלוטין בו יותר מדי אזרחים נורמטיביים מוצאים עצמם מתנהלים מול עבריינים ונוכלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיחה בין א' לדילר./מערכת וואלה!, צילום מסך

"פרסמנו את תמונתו בדף כשפניו מטושטשים - וזה זכה לחשיפה מטורפת!", מספרים לוואלה! TECH ב"מגזין קנאביס". "הזהרנו אותו שאם הוא לא יחזיר את הכסף לקורבנות תוך 24 שעות, נחשוף את זהותו המלאה. תוך שעתיים פנו אלינו, מלבד הראשון שדיווח, עוד שני קורבנות. לאחר מכן הוא עצמו פנה אלינו, אמר שמדובר היה בטעות ושהוא מבטיח להחזיר את הכסף מיד ושזה קרה רק בשניים או שלושה מקרים".

המהירות בה הדיווח הזה עבר ברשתות החברתיות, בקרב קהילת המעשנים, חריג אפילו למדינה קטנה כמו ישראל. ניתן להניח שהדילר לא היה פונה בעצמו לעורכי המגזין כדי לטהר את שמו אם עסקיו לא היו נפגעים בצורה מידית. לפי הדיווחים של הלקוחות, נכון לעכשיו הדילר נתן המחאה לאדם אחד ואמור להחזיר מזומן לאדם שני.

כעת מחכים עורכי המגזין לראות האם הכסף אכן יוחזר ואם לא יצוצו קורבנות נוספים. אם הדילר לא יעמוד בתנאים, אומרים לנו במגזין, "נפרסם את שמו ותמונתו המלאים".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

האיום מרחף מעל ראשו של הדילר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתארגנים חופשי./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדילרים חשובה גם האמינות./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully