וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאומי Redmi Note 3 Pro- לא יקר, אבל עדיין לא שווה את הכסף

מייקי לוי

9.10.2016 / 9:48

על הנייר, הפאבלט שהושק בתחילת השנה, אמור לתת תמורה טובה יותר לכסף אבל אף פיצ'ר לא הפיל אותנו מהרגליים וגילינו כמה עניינים קטנים שהצליחו להרגיז אותנו. מדובר בסמארטפון שיודע לתת עבודה, רק היינו מרוצים יותר אם היו מגלחים לפחות שליש מהמחיר שלו

צילום מסך

עם מקום קבוע ברשימת חמש יצרניות הסלולר הגדולות בעולם, חברת שיאומי משגשגת בעיקר בשוק הביתי שלה - סין, אבל בשנה האחרונה מכשיריה גם קרצו ללא מעט ישראלים בזכות תג מחיר נוח וסמארטפונים איכותיים יחסית עם מפרטים מכובדים. לקחנו את אחד המכשירים היותר פופולריים - Redmi Note 3 Pro - לבדיקה.

רדמי נוט 3 פרו של שיאומי הושק בתחילת השנה. זה מכשיר ביניים שמבטיח הרבה אבל קשה לזהות את העוצמה שמתחבאת בתוכו כשמרימים אותו לראשונה מהקופסה. הוא מרגיש זול יחסית אבל עדיין חסון.

עיצוב

מאז ימי הצדפה, הפליפ והסליידר לא הצליחו יצרניות הסמארטפונים לחדש יותר מדי. רוב המכשירים היום הם מלבני אנדרואיד סטנדרטיים וגם הדגם הזה לא יוצא מהכלל. העיצוב סטנדרטי, הפינות מעוגלות, וכאמור, גב המכשיר עשוי מאלומיניום אבל מרגיש זול ביד. המכשיר שוקל רק 164 גרמים אבל הוא מרגיש שמנמן ונטול סקס אפיל. גוף המתכת עטוף בקייס פלסטיק שמכסה את החלק התחתון וכאילו כדי לשים דגש על חוסר תשומת הלב בגימור, בחלקו התחתון של המכשיר יש בליטת פלסטיק קטנה שנראית כאילו אמורים לשלוף את החלק. כמובן שאי-אפשר לשלוף שם כלום. עניין נוסף, קטן ומרגיז, שאין לו ממש חשיבות ברמת השימוש היא המדבקה שהוצמדה לגב המכשיר במפעל. ברגע שתנסו להוריד אותה תקבלו גב מלוכלך בדבק.

אבל אם נשים בצד את שתי הסוגיות הקטנות הללו, בגב המכשיר תמצאו (בנוסף למדבקה) גם קורא טביעות אצבע מהיר ומדויק ואת המצלמה. בחלקו הקדמי תוכלו למצוא שלושה לחצני טאצ' מוארים ואת המצלמה הקדמית, בחלקו העליון נמצא חיישן אינפרא-אדום ושקע אוזניות ובחלקו התחתון שקע טעינה סטנדרטי מסוג מיקרו USB.

סקירה שיאומי רדמי נוט 3. צילום מסך
מרגיש פלסטיקי ביד./צילום מסך

מסך

המסך מסוג IPS LCD בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. על המסך לא תמצאו ציפוי זכוכית מיוחד נגד נפילות אז רצוי שתיזהרו. אצל יצרניות רבות אחרות סוג הפאנל הזה אך מצליח להפיק תוצאות טובות אך כאן הצבעים היו בהירים מדי והגוון נטה לכיוון הכחול. אחרי ששינינו את הניגודיות ואפשרנו ניגודיות מוגברת התוצאה הייתה טובה יותר אך עדיין מאכזבת. מצד שני, גילינו שהמסך מציג את התוכן בצורה מצוינת גם תחת אור שמש ישיר, בזכות הבהירות הגבוהה.

ביצועים וממשק

בלב המכשיר תמצאו את ערכת השבב סנאפדרגון 650 של קוואלקום - אחד השבבים הפופולריים ביותר במכשירי ביניים; השבב נחשב לאיכותי, אמין ומהיר. המכשיר שהגיע לידינו הכיל 32 גיגה לאחסון פנימי (עם חריץ הרחבה) ו-3 גיגה זיכרון RAM. המפרט הזה מסוגל להריץ כל משימה וגם כמה משימות במקביל מבלי להזיע, זאת הודות גם לניהול הזיכרון המצוין.

לצערנו המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.1.1 בגרסה מיושנת אך הפיצוי למשתמשים מגיע בדמות הממשק הייחודי של החברה - MIUI. גרסה 8.0, שעודכנה לפני כמה שבועות, מציעה כמה אפשרויות חיוניות וגם שימוש ראוי לשני כרטיסי הסים שהמכשיר מסוגל לטעון. ניתן לשכפל אפליקציות באמצעות הממשק החדש, כך לדוגמה אפשר לקחת את אפליקציית המסרים ווטסאפ ולהשתמש בשני מנויים על אותו המכשיר. כאמור, רדמי נוט 3 עובד בצורה מהירה ולא מגמגם גם כשמעמיסים עליו.

חולשה נוספת במכשיר הזה היא התרגום לעברית. לראשונה, ממשק MIUI בגרסת 8.0, מציע עברית שהיצרנית שיאומי שילבה ולא עברית שנצרבת על ידי היבואן הרשמי המילטון. העברית אכן שופרה ומשולבת בצורה טובה במערכת ההפעלה ללא באגים אך התרגום לא מדויק. לדוגמה, במקום לכתוב נעילת מסך וטביעת אצבע, כתבו בשיאומי "נעילת מסך & טביעת אצבע". נכון, לא סוף העולם אבל גם לא מרגיש אפוי לחלוטין.

את המכשיר מפעילה סוללה בנפח 4,050 מיליאמפר-שעה - נפח מרשים למדי אך תאלצו להמתין הרבה זמן כדי לטעון אותו, שכן הוא לא מצויד בטכנולוגיית טעינה מהירה. גם אחרי שימוש מאסיבי במכשיר, במשך יום שלם, הסוללה סיפקה לנו יום וחצי שלמים של עבודה. עוצמת הרמקולים לא גבוהה במיוחד ודי סבירה, הצליל שהרמקול מפיק מתכתי אך לשימושים ממוצעים הוא מספק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמה אחורית 13 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל. התמונות לא יצאו משהו./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

לרדמי נוט 3 מערך צילום שכולל מצלמה אחורית 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/2.2 ומצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/2.0. המצלמה מאפשרת לצלם תמונות סבירות ולא יותר. לדוגמה בצילום תקריב, היו חסרים פרטים בתמונה אך מעבר לכך, בצילום בתנאי תאורה אופטימליים, המצלמה הצליחה להפיק תמונות טובות. בתנאי תאורה גרועים התמונות היו גרועות במיוחד. המצלמה הקדמית לא הצילה את מערך הצילום כאן ולדוגמה בצילום סלפי, ברגע שיש קצת אור ממסך או מנורה המשתקף על הפנים, המצלמה מעוותת לחלוטין את האזור, כך שלחובבי הסלפי צפויה אכזבה רבה. עם זאת, ניתן לנקוף לזכותם של שיאומי את ממשק המצלמה הפשוט שכולל בתוכו מבחר מגוון של פילטרים ושליטה ברמת החשיפה.

השורה התחתונה

פאבלט הביניים של שיאומי הוא לא המכשיר שאתם חולמים לקנות אבל הוא לגמרי מכשיר שיספק אתכם לשימוש בסיסי. רדמי נוט 3 הוא לא מכשיר מרשים במיוחד אבל הוא חזק ומצליח להחזיק מעמד תחת עומס ולאורך זמן. הסמארטפון מיובא לישראל על ידי המילטון ומוצע בסכום של 1,590 שקלים (עם אחריות לחמש שנים). הוא מיועד למי שלא מחפש את המצלמה המושלמת או את הסאונד הכי טוב, בלשון המעטה. לוואלה! TECH גם נודע שבשבועות הקרובים המחיר צפוי לרדת אבל אם לוקחים בחשבון את כל החבילה, אין ספק שבמחיר הזה ניתן למצוא חלופות טובות הרבה יותר, שנותנות תמורה רבה יותר עבור הכסף.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שיאומי רדמי נוט 3. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא נפלנו./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully