וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טכנולוגיית לייזר חדשה תעצור את גריסת האפרוחים בתעשיית המזון?

אילן גלר

9.11.2016 / 7:37

כ-7 מיליארד אפרוחים מוצאים את מותם מדי שנה בגריסה, אך מערכת סריקה חדשה, המנתחת את הגזים הנפלטים מתוך הביצה, מסוגלת לקבוע האם מדובר באפרוח זכר, נקבה או ביצה בלתי מופרית תוך כמה שניות

צילום מסך

(בסרטון: גריסת אפרוחים בתעשיית הביצים והעוף)

גריסת אפרוחים היא אחת התופעות המכוערות ביותר המתרחשות כחלק בלתי נפרד מתעשיית הבשר. אפרוחים זכרים נחשבים פחות רווחיים מנקבות, ועל כן הם לרוב מסיימים את חייהם שעות ספורות לאחר לידתם באופן אכזרי במיוחד. טכנולוגיה חדשה העושה שימוש בסריקה אלקטרונית עשויה לחסוך מאתנו את המראות המזוויעים הללו, ואף להפוך את תהליך הגידול לרווחי יותר.

מערכת הסריקה החדשנית, TerraEgg, מנתחת את הגזים הנפלטים מתוך הביצה ומסוגלת לקבוע האם מדובר באפרוח זכר, נקבה או ביצה בלתי מופרית. התהליך כולו אורך שניות ספורות, וניתן לבצע אותו בשלב מוקדם מספיק על מנת למכור את הביצה למאכל או להשמיד אותה בדרכים הומניות יחסית ובטרם בקיעת האפרוח.

בעוד שבעיני טבעונים סביר להניח כי הפתרון המוצע אינו אידאלי, אין ספק כי הוא מהווה שיפור משמעותי לעומת המצב כיום: לא פחות מ-7 מיליארד אפרוחים מוצאים את מותם מדי שנה בגריסה, זמן קצר לאחר שהם מגיחים לאוויר העולם.

כאמור, לא צפויה התנגדות גדולה מצד תעשיית הביצים, שכן התהליך גם חוסך כסף וזמן למגדלים שיוכלו להפסיק את תהליך הדגירה המיותר מבחינתם עבור אפרוחים זכרים, ולהעביר ביצים רבות יותר למכירה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

גריסת אפרוחים. צילום מסך
אפרוחים מסכנים, נגרסים מיד אחרי שהם בוקעים./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully