וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תיחסמו: אלה המילים החדשות שאסור לכתוב בפייסבוק

דורי בן ישראל, מזבלה

23.11.2016 / 9:45

חשוב להדגיש כי חלק מהמילים אכן אסורות על פי התקנון של פייסבוק ואם הן מכוונות כלפי מישהו הוא זכאי לדווח על הפוסט ולדרוש את הסרתו, אך נדמה שמכלול הדברים מצביע על מדיניות החמרה כמוה לא ראינו עד היום. נגיד, אסור כבר לפרסם מתכון לעוגה כושית

פייסבוק. ShutterStock
פה חוסמים בכיף./ShutterStock

כשבועיים חלפו מאז שפייסבוק החלה לחסום אושיות רשת פופולריות שהשתמשו במילה "קוקסינל" על שלל הטיותיה בסטטוסים שפרסמו בעבר (עד שבע שנים אחורה) וגם לאחרונה. הרשת החברתית טוענת כי לא מדובר בשינוי או עידכון של מדיניות הסרת התכנים שלה, ושוללת את קיומו של מאגר מילים אסורות, בטענה כי כל הסרה של פוסט מבוצעת לאחר דיווח ומתוך שיקול דעת של ישראלי שעבר על התכנים. עם זאת, נראה שמדי שבוע מתווספות מילים חדשות שמביאות להסרה מיידית, גם אם מדובר בפרסום של ערך מוויקיפדיה או ציטוט. לפי בדיקה של אתר "מזבלה", מניין החסימות העדכני עומד על יותר מ-1,200 גולשים.

חברת פייסבוק ישראל, ומשרד יחסי הציבור שלה "שלום תל אביב", שומרים על שתיקה וממשיכים לטעון בשיחות לא לציטוט כי לא מדובר בקמפיין מכוון נגד אושיות רשת. לידי "מזבלה" הגיעו יותר מ-500 עדויות מגולשים שנחסמו בימים האחרונים ומסיבות שונות ומגוונות שלאו דווקא קשורות למילה האסורה: "קוקסינלים". המילים האסורות החדשות נעות בין המילה "כושי" (על שלל הטיותיה, כולל "עוגה כושית") ועד "סמים" ו-"אונס". מתוך הפניות, "מזבלה" הרכיבה רשימה של מילים, מושגים, קללות וכינויים שאם תשתמשו באחד מהם בסטטוסים שתפרסמו, יתכן ותמצאו את עצמכם חסומים לתקופה שנעה בין 24 שעות, 30 יום ואולי אף חסימה לצמיתות.

חסימות פייסבוק. מזבלה, צילום מסך
נחסמה בעקבות פרסום ערך של ויקיפדיה./צילום מסך, מזבלה

להלן רשימת המילים, שהורכבה מכ-500 מיילים, דיווחים וצילומי מסך שנשלחו למזבלה:
קוקסינל (קוקסינלים, קוקסינלית, קוקס) - 420 חסימות.
כושי (כושי, כושים, כושית) - 215 חסימות.
בדיחות עדתיות - 48 חסימות.
קללות (שרלילה, שרמוטה, בת זונה, בן זונה) - 19 חסימות.
פשיעה (סם אונס, סם האונס, אינוס, אונס) - 29 חסימות.
סמים (ג'וינט, סמים קשים, סמים) -7 חסימות.

חשוב להדגיש כי חלק מהמילים אכן אסורות על פי התקנון של פייסבוק ואם הן מכוונות כלפי מישהו הוא זכאי לדווח על הפוסט ולדרוש את הסרתו, אך נדמה שמכלול הדברים מצביע על מדיניות החמרה כמוה לא ראינו עד היום.

אחת ההשערות לשינוי המדיניות היא שפייסבוק אכן עידכנה מילון מונחים של מילים אסורות כחלק מניסויים שהרשת החברתית עושה. השערה נוספת גורסת כי מדובר בניסיון של פייסבוק לחנך את גולשיה, בדגש על המשתמשים הכבדים הזוכים ללייקים ושיתופים רבים. השערה שלישית היא שמדובר בניסוי חברתי ופסיכולוגי של פייסבוק - אחד מבין רבים שהרשת החברתית עושה במוצהר אך לרוב תחת סודיות.

>> פורסם במקור באתר "מזבלה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חסימות פייסבוק. מזבלה, צילום מסך
נחסמו בעקבות בדיחת קרש./צילום מסך, מזבלה

בעקבות גל החסימות, הודיעו כמה גולשים פופולריים כי לא יחזרו לפעילות שוטפת בפייסבוק:

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully