וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מכונית אוטונומית של טסלה רואה את העולם? צפו

אילן גלר

24.11.2016 / 7:26

בניסיון להדגים עד כמה חכמה המערכת החדשה שלהם, חברת "טסלה" פרסמה סרטון המציג נסיעה בעיר מנקודת מבט של שלוש המצלמות הסורקות בכל רגע אחר אובייקטים שונים שהמכונית עלולה להתנגש בהם

צילום מסך

לפני כמה שבועות הכריזה יצרנית המכוניות החשמליות "טסלה" כי מעתה והלאה כל מכונית שתצא ממפעליה תגיע מוכנה לנהיגה אוטונומית לחלוטין, הן בתוך העיר והן בכביש המהיר. כל שנותר כעת הוא להשלים את פיתוח התוכנה שתאפשר למכוניות לנהוג באופן עצמאי, וסרטון וידאו שפרסמה החברה מדגים כיצד בדיוק התוכנה הזו עובדת, ואיך היא בעצם רואה את העולם.

בסרטון ניתן לראות את רחובותיה של עיר עמוסה ופקוקה, כפי שהם מצולמים על ידי שלוש מצלמות המותקנות על הרכב: מצלמות משמאל ומימין, ומצלמת טווח בינוני מקדימה. המצלמות הללו סורקות בכל רגע אחר אובייקטים שונים שהמכונית עלולה להתנגש בהם, כגון מכוניות אחרות והולכי רגל. המידע הזה מועבר למחשב היוצר מסלולי ניווט בזמן אמת.

בנוסף, המצלמות מזהות את סימוני הכביש, תמרורים ורמזורים. בנוסף להן, מצוידת המכונית גם ברדאר הפועל בתנאי גשם כבד וערפל. הנהג למעשה לא צריך לעשות כלום, וכפי שמוסבר בתחילת הסרטון, "הוא נמצא שם אך ורק מפני שהחוק דורש זאת". למכונית Model S המתועדת בסרטון תכונה אחת נוספת פרט לנהיגה אוטונומית - המנוע החשמלי שלה מסוגל להאיץ את הרכב למהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.4 שניות, כך שמדובר במכונית הייצור הסדרתי השלישית במהירות ההאצה בעולם, אחרי לה פרארי ופורשה 918 ספיידר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

העולם לפי מכונית טסלה. צילום מסך
חושבת בתוך הקופסה. כך המכונית של טסלה רואה את העולם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully