וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב נוכל לבטל הודעה שנשלחה בווטסאפ?

18.12.2016 / 13:52

לפי הדיווחים ברשת, מפתחי אפליקציית המסרים הפופולרית בוחנים אפשרות להעלים הודעות אחרי שהן כבר התקבלו בצד השני. לנו זה נשמע פולשני מדי עבור אפליקציית מסרים שמעוניינת להישאר בחיים. מקסימום, היא תאפשר למחוק הודעה שבדיוק נשלחה ועדיין מחכה בשרת

לווטסאפ - אחת מאפליקציות המסרים המידיים הפופולריות בעולם - יש יותר ממיליארד משתמשים. רבים משתמשים בה לניהול שיחות פרטיות וגם עסקיות ולא מן הנמנע שיהיו בלבולים ופאדיחות. רובנו יכולים להיזכר לפחות בתמונה אחת או הודעה אחת שהיינו רוצים להעלים, אחרי שהיא כבר נשלחה, ולפי הדיווחים בעולם, נראה שבקרוב זה יהפוך למציאות. למרות שלנו קשה להאמין שזה יקרה.

לפי הדיווחים, הפיצ'ר החדש יאפשר למחוק הודעה אחרי שהיא נשלחה, כולל קבצים נלווים כמו תמונה, וידאו או מסמך וורד. בסרטון קצר שהועלה נראית לכאורה גרסת בטא 2.17.1.869 לאייפון, שם נוסף כפתור חדש בשם Revoke. לפי הדיווח, מחיקה של הודעות ישנות לא תתאפשר אבל כן תתאפשר מחיקה של הודעות חדשות. כמה חדשות? פה כנראה חבויה האמת.

ווטסאפ, בניגוד לטלגרם, מאפשרת למכשיר המקבל את המסר לשמור אותו בצורה מקומית. זה אומר שאתם יכולים לקרוא את היסטוריית ההודעות האחרונה שלכם גם ללא חיבור לרשת, מה שאומר שברגע שההודעה מגיעה מהשרת למכשיר שלכם - צריך לבצע פעולה פולשנית במיוחד כדי למחוק אותה. וזה עוד מבלי לציין את העובדה שניתן לעשות צילומי מסך לכל תוכן שאתם רואים מבלי שלאפליקציה בכלל תהיה שליטה עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי התיעוד הזה, ההודעה נמחקת לאחר שהיא נקראה - שזה די מדהים אם זה אמיתי./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת ההשערות, שעלו ברשת, היא שווטסאפ תשהה את המסרים הנשלחים כדי לאפשר לכם להתחרט, כפי שקורה בג'ימייל כבר שנה וחצי. בשירות הדואר של גוגל ניתן להגדיר שהמיילים יישלחו רק 5-30 שניות אחרי הלחיצה על כפתור השליחה וכך תקבלו זמן קצר להתחרט. אם זה אכן יקרה, זה יפגע משמעותית בשירות, שאמור לאפשר תקשורת מהירה. השאיפה של ווטסאפ, בהיותה אפליקציית מסרים מצליחה, היא שההודעות שלכם יגיעו בהקדם לצד השני - ולכן כל השהייה תפגע בשימוש הרגיל לטובת אלו שאולי ירצו למחוק את ההודעה.

בפועל, ברגע שהודעה נשלחת מהמכשיר שלכם היא מגיעה לשרת (זה הווי הראשון שאתם רואים). מהשרת היא ממשיכה למכשיר היעד (זה הווי השני) ואחרי שהצד השני קורא את ההודעה אתם רואים את שני האייקונים הקטנים של הווי צבועים בכחול. בשלב הראשון - בין המכשיר שלכם לשרת תהיה אפשרות למחוק את ההודעה, וזה כנראה מה שתציע ווטסאפ - אפשרות להתחרט על הודעה שנשלחה וטרם הגיעה ליעדה, למרות שבסרטון נראית מחיקה של הודעה שנקראה.

מחיקת הודעה שנשלחה, והגיעה ליעדה, לא יהיה עוד פיצ'ר אלא ישנה לחלוטין את דרך פעילותה של ווטסאפ. אם תהיה לווטסאפ אפשרות למחוק הודעות מהמכשיר שלכם, אחרי שהיא התקבלה ונקראה, זו תהיה פגיעה חמורה באמון המשתמשים והמשמעות היא שלפייסבוק, הבעלים של ווטסאפ, תהיה אפשרות לסרוק את ההתכתבויות שלכם אחרי שהן עוזבות את השרת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully