וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע לפני: האקזיט הענק של סטיב ג'ובס, זוכרים את אלטה ויסטה

יריב ענבר

22.12.2016 / 9:25

20 שנה לחזרתו של הגאון הטכנולוגי לאפל אחרי שנבעט החוצה, מנוע החיפוש ששלט בשנות ה-90 ונדרס על ידי גוגל מציין 21 שנים והחוק שאמור היה לשים סוף לספאם חוגג בר מצווה

ספק 500

(בסרטון: מחשב MITS Altair 8800)

15 בדצמבר 1995: אלטה ויסטה, בייבי

מנוע החיפוש Alta Vista, שתוכנן ונבנה על ידי חברת Digital שהייתה אחת מחברות המחשוב הגדולות של אותה התקופה, מושק לראשונה. במהרה הפך מנוע החיפוש לפופולרי ביותר בעולם, עד להופעת גוגל בשנת 2001. בשנת 2003 נרכש מנוע החיפוש על ידי YAHOO ומ-2011 נעלמו עקבותיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה לפני גוגל. Alta Vista./מערכת וואלה!, צילום מסך

16 בדצמבר 2003: חוק הספאם בארה"ב

הנשיא ג'ורג' וו. בוש חותם על חוק הספאם שנועד כדי לסנן את כמות דואר הזבל שנשלח לאזרחי ארה"ב. מיילים פוליטיים אינם נכללים בחוק, בדיוק כמו בישראל. אגב, SPAM הוא למעשה קציץ בשר המאוכסן בתוך קופסת שימורים (כמו הלוף שלנו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא זבל, סתם בשר בפחית./מערכת וואלה!, צילום מסך

18 בדצמבר 1998: יש לך דואר פורץ דרך

חברת Warner מוציאה את הסרט "יש לך הודעה" בכיכובם של טום הנקס ומג ריאן. הסרט, המזוהה כקומדיה רומנטית, מוצף במונחים טכנולוגיים, הצגות תכלית של אינטרנט מהיר, דייטים באמצעות הרשת ועוד. הסרט חשף בפני העולם את האפשרויות הגלומות באינטרנט והיה פורץ דרך ומודל לחיקוי למיליוני אנשים.

19 בדצמבר 1974: ה-MITS של הבייסיק

חברת MITS החלה למכור קיטים להרכבה עצמית של מחשב Altair 8800. המחשב הכיל סדרת לדים ומפסקים בחזיתו אשר היוו חיווי לכניסות ויציאות. המחשב היה שונה בתכלית מהמחשבים הנמכרים כיום, אך נחשב לאחד מהמחשבים החשובים בהיסטוריה והתחבב מאוד על יזמים וסטארט-אפיסטים של אותה תקופה. ביל גייטס ופול אלן כתבו על מחשב זה את גרסת שפת הבייסיק הראשונה של מיקרוסופט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחשב עם הלדים./מערכת וואלה!, צילום מסך

20 בדצמבר 1996: הקאמבק של ג'ובס

בדיוק לפני 20 שנה מודיעה אפל על רכישת חברת NeXT מידי סטיב ג'ובס בתמורה ל-429 מיליון דולר. סטיב ג'ובס, שהודח מאפל ופיתוח את NeXT, חזר לאפל כדי לנהלה ולהצילה מפשיטת רגל. מערכת ההפעלה של NeXT תהפוך לבסיס מערכת ההפעלה החדשה של אפל ה-MAC-OS.

21 בדצמבר 1968: מחשב קטן גדול

ה- AGC מושק: מחשב הניווט של חללית ה-APOLLO בתכנית החלל האמריקנית של NASA. זה היה המחשב הראשון שהתבסס על מעגלים משולבים ולא הצריך חדרי מחשב גדולים אלא קופסא קטנה יחסית. המחשב פותח על ידי מעבדות צ'ארלס סטארק דראפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימש את נאס"א. ACG./מערכת וואלה!, צילום מסך

22 בדצמבר 1905: הפרחים לצבא גרמניה

תומאס (טומי) פלאוורס נולד בלונדון אנגליה. פלאוורס היה מפתח מחשב ה-Colossus - המחשב האלקטרוני הראשון שפיענח הודעות מוצפנות מטעם הצבא הגרמני. פלאוורס נפטר בשנת 1998 בגיל 92.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומאס פלאוורס./מערכת וואלה!, צילום מסך

יריב ענבר הוא מייסד המוזיאון לתולדות המחשב בישראל, מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס, חוקר ומרצה בנושא מחשוב וטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully