וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר עייף? עשר האפליקציות הכי בזבזניות בסמארטפון שלכם

אילן גלר

22.12.2016 / 9:03

האפליקציות האלה פוגעות הכי הרבה בחיי הסוללה, באחסון וצורכת הכי הרבה מידע, והן מוגדרות על ידי חברת אבטחת המידע Avast כבזבזניות ביותר באופן כללי. עוד בדוח: אילו אפליקציות רק זוללות הכי הרבה סוללה?

צילום מסך

(בסרטון: אפליקציית המסנג'ר של פייסבוק - מקום אחרון בטופ 10)

אם אתם סבורים שסוללת הסמארטפון שלכם הולכת ונעשית גרועה יותר מדי יום, כנראה שאתם משתמשים בכמה מהאפליקציות ברשימה הזאת. חברת אבטחת המידע Avast פרסמה את רשימת עשר האפליקציות הבזבזניות ביותר לשנת 2016, וכל אחת מהן עלולה לקצר באופן משמעותי את חיי הסוללה במכשיר הסמארטפון שלכם ולפגוע בביצועיו, במיוחד אם תאפשרו להן לרוץ ברקע באופן קבוע.

במקום הראשון ניצבת, ולא במפתיע, האפליקציה הרשמית של פייסבוק. זו דואגת לעדכן את הרשת החברתית כמעט בכל דקה על מיקומכם, ומציעה התרעות בלתי פוסקות על סטטוסים חדשים. לכל אלו מחיר כבד בדמות צריכת סוללה קיצונית. למקום השני הגיעה אפליקציית הקריוקי המצולם musical.ly, ובמקום השלישי Google Maps, אם כי נציין שבסך הכול הגיוני שלאפליקציית ניווט, העושה שימוש ברכיבי קישוריות רבים וזקוקה לחיבור תמידי לרשת, תהיה גם צרכנית אנרגיה כבדה.

במקום הרביעי הגיעה אפליקציית השיחות הטלפוניות WhatsCall, ואילו במקום החמישי ניצבת האפליקציה הרשמית של עיתון ה-Daily Mail הבריטי. במקום השישי אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם (נציגות שנייה לפייסבוק ברשימה) ואילו במקום השביעי, גאווה מקומית: ב-Avast הגיעו למסקנה שאפליקציית החדשות הישראלית של אתר Ynet היא אחת הבזבזניות ביותר בעולם במשאבי המערכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציות הבזבזניות ביותר שרצות ברקע אוטומטית./מערכת וואלה!, צילום מסך

אל המקום השמיני ברשימה הגיע BBM, אפליקציית המסנג'ר מבית בלאקברי. במקום התשיעי והעשירי, שוב אפליקציות מבית פייסבוק: אפליקציית ניהול הדפים (Pages Manager), ואפליקציית המסנג'ר.

כמובן שראוי גם לציין לחיוב אפליקציות שהופיעו ברשימה בשנה שעברה וכעת נעלמו ממנה, בזכות טכנולוגיה יעילה וחסכונית יותר. כזו היא ווטסאפ, שכיכבה ברשמית האפליקציות הבזבזניות ביותר של 2015 וכעת נעדרת ממנה לחלוטין. גם WeChat הסינית ו-kik Messenger רחוקות מעשרת הגדולות.

אז מה אפשר לעשות בכדי לחסוך בזמן הסוללה ולשפר את ביצועי המכשיר? כמובן שהפתרון האידיאלי הוא פשוט להפסיק להשתמש באפליקציות הבזבזניות, ולהעדיף במידת האפשר פשוט לגלוש לאתרים הללו דרך הדפדפן המובנה במכשיר. כך תוכלו ליהנות מאותם התכנים, ולעתים גם מאותו העיצוב בדיוק, מבלי להתיר לאפליקציה גישה חופשית למשאבי הסמארטפון שלכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציות שזוללות הכי הרבה משאבי מערכת כשהן פועלות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציות שזוללות הכי הרבה מקום אחסון./מערכת וואלה!, צילום מסך
פייסבוק. ShutterStock
הכי פופולרית והכי בזבזנית./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully