וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר מדי, מסורבל מדי, מתפוצץ מדי: הסמארטפונים המאכזבים של השנה

29.12.2016 / 9:03

רוב המכשירים ברשימה הזו לא רעים בכלל אבל יש בהם משהו אחד (או כמה) שאכזבו אותנו מאוד, שהפכו אותם ללא משתלמים או שפשוט לא עמדו בציפיות של הרוכשים וזכו לתלונות רבות ברשת. חלק פשוט יצרו כזה הייפ שאי-אפשר היה לא להתאכזב מהם

צילום מסך

2016 ידעה לא מעט השקות של סמארטפונים חדשים, חלקם דגמי דגל משוכללים חדשים וחלקם שדרוגים או שנמוכים של דגמים מוכרים. השנה היו כמה פריצות דרך בכל מה שקשור לעיצוב, כמו Xiaomi Mi Mix, הכולל מסך מקצה לקצה, אבל כל מכשיר ניסה להתבלט בזכות תכונות מסוימות שקיימות רק אצלו, או קיימות אצלו ברמה גבוהה. חלק מהתכונות הללו העניקו לסמארטפון יתרון בשוק המוצף וחלקן סייעו לחלק מהמכשירים החדשים שיצאו השנה להשתחל לרשימת המאכזבים שלנו.

בלקברי Priv

הניסיון הראשון של חברת בלקברי השנה לחדור לשוק האנדרואיד הסתכם במכשיר ה-Priv. הסמארטפון הסופר-משוכלל מבוסס האנדרואיד הראשון של החברה, עם מקלדת Qwerty, נשמע על הנייר מבטיח אבל במציאות הוא הציע הרבה פחות. המכשיר מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 810 הנוטה להתחמם, 3 גיגה בלבד של זיכרון RAM, מערך צילום עם מצלמת 18 מגה-פיקסל הכוללת עדשה של שניידר ומסך מעוקל בגודל 5.4 אינץ' ברזולוציית QHD ומערך אבטחה ברמה גבוהה אך מעבר לזה הם פספסו בגדול.

המצלמה הייתה סבירה, המסך טוב אבל לא בצורה משמעותית מהמתחרים ותג המחיר של המכשיר עמד על יותר מ-5,000 שקלים. תוסיפו לזה את הנטייה שלו להתחמם במהירות לטמפרטורות גבוהות שלא מאפשרות להמשיך להחזיק את המכשיר ביד וקיבלתם סמארטפון משוכלל ויקר שלא מומלץ לאף אחד. בנוסף, המקלדת הייתה קטנה למדי ולא מהנוחות ביותר, כך שרוב הזמן גם ככה השתמשנו במקלדת הווירטואלית של אנדרואיד.

בלקברי פריוו. צילום מסך
זה היה ניסיון מכובד, אבל כושל./צילום מסך

סמסונג גלקסי נוט 7

Galaxy Note 7 היה אחד המכשירים המבטיחים ביותר לשנת 2016. מיד לאחר השקתו מיהרו עיתונאי הטכנולוגיה בעולם לתאר אותו כמכשיר האנדרואיד המתקדם ביותר. הוא צויד במסךSuper Amoled בגודל 5.7 אינץ' ברזולוציית QHD, מערך צילום שכלל את אותן המצלמות המצוינות מגלקסי S7, את עט סטיילוס שעבר שדרוג ולראשונה גם קורא קשתית העין המשמש לפתיחת הסמארטפון בדיוק כמו קורא טביעות האצבע.

כמה שבועות אחרי שהחל להימכר, משתמשים בעולם דיווחו כי המכשיר מתלקח ואחרי שכמות התלונות עברה את מאה המשתמשים, ומיליוני צפיות של מכשירים מתפוצצים ביוטיוב, בסמסונג החליטו להפסיק את ייצור הפאבלט. לאחר בדיקות שערכה החברה נטען כי כשל ביצור הסוללה הוא מה שגרם למכשיר להתקלח. המשתמשים שכבר הספיקו לשים את ידיהם על המכשיר נאלצו להחזיר אותו בקופסאות עמידות מפני אש, החברה ספגה פגיעה באמינות ואנחנו נותרנו ללא המכשיר המבטיח ביותר של השנה. הנוט 7, אגב, היה אמור להגיע לישראל כמה ימים לאחר שהמכשירים החלו להתפוצץ בעולם.

נוט 7 מתפוצץ בסין. צילום מסך
מעולה לקמפינג אם שכחתם מצית./צילום מסך

LG G5

2016 לא הייתה שנה קלה לחברת LG. מכשיר ה-G4 המשיך להיכשל בידיהם של משתמשים רבים שנפלו קורבן לתקלת הבוטלופ הסדרתית ומכשיר הדגל שהחליף אותו - G5 - לא הצליח במכירות כפי שקיוו בחברה. החזון המודולרי של ה-G5 לא דיבר למשתמשים הרבים (שכבר נכוו מה-G4) ונדמה היה שסדרת G היוקרתית הולכת להיעלם למרות העובדה שהחברה משקיעה בה עם מיטב החומרה והתוכנה.

G5 הושק בחודש פברואר בתערוכת המובייל MWC בברצלונה. המכשיר כולל מפרט משובח כמו ערכת השבבים סנאפדרגון 820, יש לו 4 גיגה זיכרון RAM, מערך צילום שכולל גם מצלמה אחורית עם עדשה רחבה ולא מעט מודולים, המתחברים למכשיר ומשדרגים את החומרה שלו. לדוגמה, כשתחפצו לשדרג את השמע, תוכלו להוסיף מודול סאונד משוכלל או כשתרצו לשדרג את השימוש במצלמה תוכלו להוסיף מודול עבור המצלמה. על פניו זה נשמע בזמנו כמו מהפיכה של ממש אבל הצרכנים שמרו את הכסף בכיס והקונספט החדש התגלה כמסורבל, יקר ואף מיותר. כדי להחליף מודול יש צורך לנתק את הסוללה ולהפסיק את העבודה השוטפת על המכשיר, סגר הסוללה הרגיש משוחרר מדי אחרי כמה נפילות והמחיר דאג שהמכשיר יהיה שמור רק למי שמסוגל להרשות לעצמו להוציא יותר מ-3,000 שקלים על סמארטפון.

LG G5 אנבוקסינג. עריכה: עומרי וייס, מערכת וואלה!
המשתמשים לא התחברו./מערכת וואלה!, עריכה: עומרי וייס
מודול המצלמה של LG. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
המודולים דורשים כיבוי של המכשיר./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

מוטורולה X Force

חטיבת המובייל של מוטורולה עברה אינספור ידיים; תחילה הייתה של מוטורולה, אחר כך נמכרה לגוגל ואז נמכרה ללנובו. אחד המכשירים המעניינים ביותר שהושקו בארץ הוא ה-X Force, ולא בגלל החומרה שלו. למרות תג המחיר שלו, המכשיר עצמו לא מתקדם במיוחד וכולל את ערכת השבבים סנאפדרגון 810 הנוטה להתחמם ו-3 גיגה זיכרון RAM בלבד. יש לו מצלמה אחורית של 21 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל. ל-X Force מסך בגודל 5.4 אינץ' ברזולוציית QHD - אבל כל אלה לא נדירים במכשירי דגל.

הפיצ'ר המרכזי של המכשיר הזה אמור לפתור את אחד הסיוטים הגדולים ביותר של משתמשי הסמארטפונים - מסך שבור. בחברת מוטורולה מבטיחים שהמסך שמגיע עם המכשיר לא ישבר גם אם ייפול על אספלט מגובה רב. בפועל, המכשיר אכן מוגן בשכבת פלסטיק שמקשה מאוד על הפגיעה במסך וסדקים לא תראו גם אם תנסו לשבור אותו. אבל בסכום של 4,300 שקלים אף אחד לא רוצה להתפשר על חומרה בינונית, ישנה ולא מעודכנת.

מוטו X פורס. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
אתם תקרעו לו את הצורה והוא יקרע לכם את הכיס./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

סוני Xperia XZ

כבר שנים רבות שחברת סוני מתקשה להשאיר את הראש מעל המים וסופגת הפסדים כבדים ביצור מכשירי הסמארטפונים. בעבר גם נטען כי היא צפויה למכור את חטיבת המובייל שלה אך בסוני ממשיכים בשלהם ובעיקר ממשיכים לייצר מכשירים שלא מחדשים יותר מדי ומגיעים בעיצוב כמעט זהה כבר כמה שנים. בחודש ספטמבר השיקה בפעם השנייה סוני את מכשיר הדגל שלה לשנת 2016 וגם הפעם Xperia XZ לא חידש יותר מדי. הוא מגיע עם ערכת השבבים סנאפדרגון 820, רק 3 גיגה זיכרון RAM, מצלמה אחורית של 23 מגה-פיקסל, מצלמה קדמית של 13 מגה-פיקסל ומסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD. המכשיר לא רע על הנייר אבל הוא הוא לא מצטיין בשום קטגוריה מלבד המסך ומחירו עומד על 3,290 שקלים בעוד שניתן להשיג את מכשירי הדגל האחרים במחירים נמוכים משמעותית. אכזבה גדולה נרשמה גם בתחום העיצוב, פה סוני לא מתאמצת אפילו לנסות ולשנות את המראה המלבני הבנאלי. בסופו של דבר מדובר במכשיר דגל שלא מצליח להתחרות בקטגוריה שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נמאס לכם לא לחדש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייפון 7

אחת לשנתיים בממוצע אנחנו רואים השקה של אייפון חדש באמת ולא אייפון שעבר שדרוגים מינוריים כמו מכשירי אייפון S. אם בעבר אפל הובילה על היצרניות האחרות בפער גדול, נראה שבשנתיים האחרונות הפערים הצטמצמו ואף יצרניות האנדרואיד האחרות החלו להוביל בתחומים מסוימים כמו צילום, איכות מסכים ועוד. השנה הציפיות מאפל היו בשמיים אבל במקום חידושים אמיתיים קיבלנו מכשיר שמיישר קו עם מכשירי אנדרואיד אחרים כמו Galaxy S7. הבשורה היחידה הייתה במערך הצילום הכפול של אייפון 7 פלוס אבל גם את זה כבר ראינו אצל וואווי. אייפון 7 הרגיל הושק עם שיפורים זניחים יחסית כמו שיפור של 25 אחוזים בגווני המסך, שיפור קל במצלמה, עמידות למים ומצד שני אפל ויתרה על שקע האוזניות הסטנדרטי לטובת חיבור אלחוטי. השנה אפל הפכה ממובילת שוק לחברה שנגררת אחרי השוק. אותנו זה אכזב עמוקות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייפון 7 מול אייפון 7 פלוס. מערכת וואלה!
אייפון 7 מול אייפון 7 פלוס. לא חידשו יותר מדי./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully