וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לשדרג: כך תפיקו את המקסימום ממצלמת הסמארטפון שלכם

3.1.2017 / 10:07

אל תשתמשו בזום הדיגיטלי, אל תשתמשו בפלאש, צלמו בעזרת לחצן מענה השיחות בדיבורית במקום לגעת במסך ולהסיט אותו ועוד. המצלמות שיש לנו בסמארטפונים משוכללות מאוד, אין סיבה שלא תפיקו מהן תמונות הרבה יותר איכותיות

צילום מסך

(בסרטון: אפליקציית מגיסטו הישראלית לעריכת וידאו)

מכשירי הסמארטפון שלנו משמשים אותנו לשמירה על קשר עם העולם באותה מידה שהם מתפקדים בתור המצלמה הראשית של רובנו. אנחנו מצלמים ללא הרף, לעתים בהפתעה, לעתים עם הכנה מסוימת אבל מאז שהסמארטפון השתלט על חיינו רוב הזיכרונות שלנו מאוחסנים כקבצים דיגיטליים. אנחנו משתפים את התמונות שלנו ברשתות החברתיות אבל ניכר שרובנו לא ממש טורחים להשקיע בתמונות איכותיות במיוחד. אם נדמה לכם שהבעיה היא בחומרה, תשמחו לגלות שמרבית המכשירים (גם הזולים) כיום מצוידים במצלמה לא רעה בכלל שמסוגלת להפיק תמונות ברמה גבוהה הרבה יותר מהתמונה המרוחה או המגורענת ההיא שפרסמתם בפייסבוק.

במסגרת השקת המדפסת החדשה DeskJet 3785, קיימה HP סדנה בהנחיית אלעד מלכה, צלם מקצועי זוכה פרס "עדות מקומית" לשנת 2016, המסבירה כיצד לצלם טוב יותר בעזרת הסמארטפון.

1) השקיעו את הזמן ולמדו להכיר את מצלמת הסמארטפון שלכם. כיום יצרניות הסמארטפונים הן למעשה יצרניות המצלמות הגדולות ביותר בעולם והמוצר שהם משווקים איכותי, פשוט צריך לדעת לנצל את יתרונותיו ולעקוף את חולשותיו. שחקו קצת עם הגדרות המצלמה שלכם, ואם הממשק פשוט מדי תמיד אפשר להוריד אפליקציות צילום מתקדמות יותר בחינם.

2) היכנסו להגדרות והפעילו את אפשרות תצוגת הרשת (גריד), שמחלק את המסך לריבועים המקלים על צילום בקומפוזיציה נכונה ("חוק השלישים"), קחו בחשבון שהאובייקט לא חייב להיות באמצע התמונה. לפי "חוק השלישים", כשהתמונה מחולקת על ידי שני קווים אנכיים ושני קווים אופקים, נושא התמונה צריכים להיות ממוקמים על אחד הקווים או באחת מנקודות המפגש של הקווים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתמשו בגריד כדי לצלם בעזרת "חוק השלישים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

3) נקו את העדשה. לא רק מסך הסמארטפון שלכם מתלכלך אלא גם העדשה המכסה את חיישן הצילום. הלכלוך המצטבר על העדשה עלול לגרום לכל התמונות לצאת דהויות או מטושטשות ולמנוע מהחיישן להתמקד (לבצע זום) כמו שצריך על האובייקטים המצולמים.

4) היו יציבים בעת הצילום: אם אפשר, הציבו את הסמארטפון על משטח יציב, חצובה או מעמד. ניתן לחבר לטלפון את האוזנייה ולהפעיל את המצלמה בעזרת לחיצה על לחצן הדיבורית, וכך למנוע מהיד שלכם להופיע בצד של כל התמונות.

5) הימנעו משימוש בזום דיגיטלי (באייפון 7 פלוס למשל אפשר לבצע זום אופטי כפול). בניגוד למצלמת DSLR או פוקט עם זום אופטי, הזום בסמארטפון מותח את מגבלות החיישן ומפחית מאיכות הצילום. אם אתם רוצים תמונת תקריב, פשוט התקרבו פיזית למושא הצילום. זה לא אידיאלי תמיד אבל איכות התמונה שלכם תהיה גבוהה בהרבה.

6) השתמשו בפלאש רק כשאתם מוכרחים. הפלאש של הסמארטפון קטן ומייצר הבזק חזק למרחק קצר בלבד. התוצאה היא שמושא הצילום מואר מאוד ונראה שרוף. עדיף להציב את מושא הצילום ליד חלון או להשתמש בתאורה בבית (למשל מנורת קריאה המכוונת לתקרה מייצרת אור שמסייע לאיכות התמונה). בנוסף, יש מכשירים עם חיישנים בעלי פיקסלים מוגדלים, מצטיינים בצילום בתנאי תאורה גרועים ללא פלאש.

צעירות עושות סלפי. ShutterStock
השתמשו באוזניות כדי לצלם מבלי להרוס את התמונה./ShutterStock

7) השתמשו בפיצ'ר הפוקוס לפני הצילום. לחצו על מושא הצילום על המסך ושימו לב שהוא ממוקד ביחס לסביבה. התמונה תיראה הרבה יותר מקצועית.

8) כשאתם מצלמים, העדיפו לצלם בעזרת לחיצה על לחצן הווליום בצד המכשיר ולא על הכפתור בממשק הצילום שעל המסך. לחיצה על המסך מוציאה את המכשיר מפוקוס או מסיטה את המצלמה ומייצרת תמונה מרוחה.

9) השתמשו בצילום רציף למציאת "הרגע המכריע". הפיצ'ר הזה מאפשר לכם לצלם רצף של עשר תמונות מתוכן תוכלו לאתר את הפריים המוצלח ביותר.

10) צלמו גם בפורמט פנורמי (לרוחב) וגם בפורמט של ריבוע. תוכלו למצוא את האופציות הללו בהגדרות ממשק הצילום. לפעמים התמקדות במושא הצילום בפורמט הריבועי נכון יותר לתוצאה הרצויה. אם יש לכם אפשרות, נסו לצלם בשני הפורמטים ובחרו את הפריים המוצלח.

11) התקינו תוכנת עריכת תמונות ותקנו את הצילומים שלכם עם פילטרים, אופציות לתיקון אוטומטי, הסרת עיניים אדומות, תיקון הגוונים ועוד. תוכנות עריכה אמנם גוזלות קצת יותר זמן בין הצילום לפרסום התמונה ברשת, אבל התוצאה מרשימה הרבה יותר.

DeskJet 3785 היא מדפסת קטנה ומעוצבת המסוגלת להתממשק לכל מכשיר נייד או טאבלט ללא צורך בכבל או רשת אלחוטית ביתית. לדברי החברה, "אפשר להדפיס איתה בקלות ובאופן מידי כל מסמך או תמונה, באיכות מעולה ובעלות נמוכה ולהבטיח שהרגעים החשובים לנו באמת לא יחלפו וייעלמו מהר מדי לתוך כרטיס הזיכרון".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מוזיאון סמארטפון. ShutterStock
אל תשתמשו בזום הדיגיטלי. רוצים קרוב יותר? תתקרבו פיזית./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully