וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע לפני: מותו של הפנטיום, לידתו של הבלו ריי

יריב ענבר

5.1.2017 / 8:33

11 שנים ללידת המחליף הכושל של פורמט ה-DVD וללידת סדרת המעבדים החדישה של אינטל, 40 שנה לתחילת הזינוק של אפל, 34 שנים להשקת שפת התכנות ששינתה את עולם הטכנולוגיה ועוד ציוני דרך בהיסטוריה הטכנולוגית

צילום מסך

(בסרטון: כך ממיצרים מעבד באינטל)

30 בדצמבר 1989: לידתו של מונופול אמריקני

חברת התקשורת האמריקאית AT&T משתלטת על חברת BELL. חברת BELL, באותן שנים חברת האם של AT&T, מתארגנת מחדש ומעבירה את נכסיה אל תוך השנייה. חברת BELL נרשמה במסצ'וסטס וחברת AT&T בניו-יורק. לפי חוקי מסצ'וסטס, BELL לא יכולה לגדול מעבר לגודלה הנוכחי ולכן מנהליה מחליטים "להתארגן מחדש". AT&T עוקפת את מגבלות החוק והופכת בהמשך למונופול החוקי הגדול בארה"ב.

31 בדצמבר 1983: השקת שפת התכנות C++

ביירן סטרוסרפ, מדען דני וראש מעבדות הפיתוח של AT&T, משיק את שפת ה-++C שפיתח. סטרוסרפ החל לפתח את השפה בשנת 1978 על בסיס שפת C המוכרת. בתחילה קרא לה "C with Classes". שפת ++C מתאפיינת בתכנות ג'נרי רגיל, תכנות מוחלט ותכנות מונחה עצמים.

1 בינואר 2007: אפל נפטרת מהקומפיוטר

סטיב ג'ובס, מנכ"ל חברת Apple computer, מודיע בכנס MAC-EXPO, כי החברה משמיטה את המילה Computer משם המותג ומעתה תיקרא רק "Apple" ותתמקד במוצרי צריכה וגאדג'טים כגון iPOD, iPhone, Apple TV, ביניהם גם מחשבי MAC.

2 בינואר 1975: כך שם נולד

ביל גייטס ופול אלן משתמשים לראשונה בשם Micro-soft במכתב רשמי בו הם מציעים לחברת MITS יצרנית מחשבי Altair לרכוש את שפת התכנות בייסיק. בהמשך יתחברו שתי המילים ושם המותג יהפוך ל-Microsoft. אגב, Microsoft היא קיצור של Micro-computer-soft-ware.

3 בינואר 1977: אפל מתחילה לגדול

חברת Apple Computer שהוקמה על ידי סטיב ג'ובס וסטיב וזניאק הופכת משותפות לחברה מאוגדת בע"מ. שלוש שנים לאחר מכן מונפקת אפל והופכת לחברה ציבורית. זו הייתה ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה אחרי הנפקת חברת פורד בשנת 1956.

4 בינואר 2006: השקת המחליף של ה-DVD

פורמט התקליטורים Blu-ray DIsk מושק על ידי Blu Ray Disk Association או בקיצור BDA השייכת למכון המחקר MIT וכן לתשעה יצרנים מובילים (ביניהם סוני, פיליפס, פיוניר, היטאצ'י ועוד). Blu Ray Disk הנו פורמט מתקדם לאחסון דיגיטלי של מידע ומיועד לסרטים, מוזיקה ועוד. ייחודיות ה-Blu ray הנה רזולוציית הפרדה גבוהה HDTV. ה-Blu Ray החליף ב-2008 את פורמט ה-DVD לאחר ש-BDA הפסיקה לפתח את האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החליף את ה-DVD. בלו ריי./מערכת וואלה!, צילום מסך

5 בינואר 2006: חשיפת מעבד ה-"Core" של אינטל

אינטל מציגה את מעבד ה"Intel Core". מעבד ה-CORE תוכנן למערכות עסקיות ולמחשבים חזקים במיוחד בבתים הפרטיים. מעבדי ה-CORE החליפו את מחשבי הפנטיום הוותיקים ומותגו גם כמעבדי XEON עבור שרתים.

יריב ענבר הוא מייסד המוזיאון לתולדות המחשב בישראל, מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס, חוקר ומרצה בנושא מחשוב וטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully