וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בכלל עושה כל אחד ממקשי ה-F במקלדת?

אילן גלר

13.1.2017 / 8:41

בכמה מהם אתם אולי כבר משתמשים, אבל כדאי שתדעו מה עושים כל 12 מקשי הפונקציות. למה? כי הם נמצאים בכל מקלדת שתניחו עליה את הידיים ואפילו אם תגלו משהו אחד חדש שישדרג את השימוש שלכם, תוכלו לחסוך המון זמן

מקלדת מקשי F. ShutterStock
מה אתם עושים לעזאזל?/ShutterStock

בוודאי שמתם לב לכך ששורת המקשים העליונה במקלדת שלכם מורכבת באופן מסורתי ממקשים המסומנים באות F וממוספרים מ-1 ועד 12. האות F היא קיצור של המילה Function ולכן השורה הזו מכונה "מקשי הפונקציות".


במערכת ההפעלה ווינדוס, הפעולה של מקשי הפונקציות קבועה. במחשבים ניידים לעתים מתווספת אליהם פקודה נוספת אם לוחצים עליהם יחד עם מקש ה-Fn (תוכלו לדעת זאת בזכות הציור הקטן שיש עליהם). לעתים, חלקנו משתמשים בחלק מהם אבל הם די שימושיים ולא מזיק לדעת כיצד להיעזר בהם, בעיקר אם לוקחים בחשבון את העובדה שהם תמיד שם, בכל מקלדת שתניחו עליה את הידיים. אז מה בדיוק הם עושים?

בחור מבולבל. ShutterStock
אמרו לי ללחוץ F-11, מה עושים, מה עושים?/ShutterStock

F1
מקש ה-F1 הוא מקש העזרה האוניברסלי. כמעט בכל תוכנה לחיצה עליו תציג את מסך העזרה הרלוונטי, בעוד שלחיצה על F1 ומקש "חלונות" תפתח את תפריט העזרה הראשי של מערכת ההפעלה.

F2
מקש F2 משנה את שם הקובץ. לחצו עליו לאחר שבחרתם בקובץ בכדי לשנות במהירות את שמו. לחיצה על F2 יחד עם ALT ו-Ctrl בו-זמנית תפתח את רשימת הקבצים בכל אחת מתוכנות האופיס של מיקרוסופט.

F3
זהו מקש החיפוש. לחצו עליו תוך שימוש בסייר הקבצים (Windows Explorer) על מנת להקפיץ את הסמן ישירות לתיבת החיפוש, או בכל אחד מהדפדפנים הפופולריים (כרום, פיירפוקס, Edge) בכדי לחפש במהירות אתרי אינטרנט. כדי לחפש בתוך העמוד, אגב, לחצו על Ctrl+F.

F4
זהו כפתור "יציאת החירום" של חלונות. החזיקו אותו ביחד עם Alt בכדי לסגור מיד את התוכנה שבה אתם משתמשים באותו רגע. זו יכולה להיות דרך מהירה להסתיר חלון דפדפן שאינכם רוצים שהבוס יראה. לחיצה על F4 בזמן השימוש בדפדפן אינטרנט אקספלורר או Edge תקפיץ אתכם ישירות לשורת הכתובת.

F5
אנו מהמרים שמכל כפתורי ה-F, זהו כנראה הכפתור שאותו רוב האנשים מכירים. לחיצה אחת עליו תטען מחדש (Refresh) את העמוד שבו אתם נמצאים בדפדפן האינטרנט, דרך טובה לבדוק אם משהו התחדש בו. לחיצה על F5 ועל המקש Ctrl יחד מבצעת את אותה הפעולה, אך דואגת לכך שהעמוד שתקבלו יטען בשלמותו מהשרת במקום מזיכרון המחשב שלכם.

F6
לחיצה על מקש זה משמשת למעבר בין האייקונים בלוח העבודה לאייקונים המופיעים בשורת המשימות בתחתית המסך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
לחיצה על F12 תקפיץ מיד את חלון Save as/ShutterStock

F7
למקש הזה אין שימוש קבוע במערכת ההפעלה או ברוב התוכנות. בפיירפוקס תוכלו להפעיל באמצעותו את מצב Caret, המאפשר לבחור טקסט תוך שימוש במקלדת. אם תרצו לתכנת אותו לבצע כל פעולה אחרת, עקבו אחר ההנחיות בכתבה הזאת.

F8
לחיצה על F8 בזמן שמערכת ההפעלה נטענת מאפשרת הפעלה במצב בטוח (Safe Mode), המשמש לתיקון תקלות שונות.

F9
מקש זה משמש בעיקר מתכנתים, לחיצה על Ctrl ו-F9 מפעילה את הקוד שנכתב על המסך.

F10
לחיצה על מקש F10 ברוב התוכנות פותחת את התפריט העליון. מקש זה יחד עם Shift זהה ללחיצה על המקש הימני בעכבר.

F11
לחיצה על F11 מעבירה את רוב דפדפני האינטרנט למצב מסך מלא.

F12
לחיצה על F12 בתוכנות אופיס פותחת את תפריט שמירת הקובץ (Save As).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully