וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פרסם מדריך "כך תגנו על הסמארטפון" - והטעה חיילים למחוק את המכשיר

17.1.2017 / 9:30

ניסיון להזהיר את חיילי צה"ל מפני פרסומים בפייסבוק שעלולים לפגוע בהם, אגף המודיעין הוציא מדריך הגנה על הסמארטפון, מבלי לציין בהדגשה שמדובר בהוראות לאיפוס ומחיקה של המכשיר. לפחות הם שמו כוכבית קטנה למטה שמסבירה שהם לא לוקחים אחריות על הפרמוט

צילום מסך

"כך תוודאו שהאויב לא שולט לכם בנייד" - נכתב בענק בראש הפוסטר שהפיק אגף המודיעין של צה"ל ופרסם בעמוד הרשמי שלו בפייסבוק. הפוסטר הוא חלק מקמפיין של צה"ל תחת הכותרת "לא נופלים ברשת", אבל בעצמו מפיל חיילים ברשת.

הקמפיין החדש של אגף המודיעין של צה"ל הגיע בתגובה לחשיפה כי חמאס הפעיל עשרות פרופילים מזויפים בפייסבוק, פיתה חיילים לנהל קשרים עם הפרופילים הללו ובחלק מהמקרים אף היו ניסיונות לשתול נוזקות זדוניות ולהשתלט על מכשירי החיילים ללא ידיעתם.

במצב כזה, שאפליקציית ריגול פועלת ברקע של המכשיר, או במקרים של הדבקה בנוזקות אחרות, איפוס מוחלט של המכשיר והחזרה שלו להגדרות היצרן, אכן יכול לפתור את הבעיה, אבל הפיתרון הזה משול לקטיעת איבר בגלל שריטה. זו פעולה מאוד אגרסיבית שמוחקת את כל מה ששמור על הסמארטפון, לרבות אנשי קשר, הודעות, חשבונות אישיים בשירותים מקוונים, תזכורות ועוד.

בתחתית הפוסטר, תחת כוכבית, מצוין כי "מומלץ לגבות את המכשיר לפני הפרמוט, האחריות לתהליך בידי בעל המכשיר". ההערה הקטנה הזו חשובה מאוד, מאחר והיא למעשה מספרת לחיילים התמימים מה יקרה למכשיר שלהם ושצה"ל כלל לא לוקח אחריות על ההנחיות האלה שהוא מפרסם.

התגובות לפוסט הזה מיהרו להזהיר את הגולשים מפני מחיקה של הסמארטפון וגם מתחו ביקורת על ההטרלה של צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבחר תגובות לפוסט של צה"ל - לפחות לא כולם פראיירים להאמין להוראות./מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כחלק מניסיון השתלטות חמאס על הטלפונים של משרתי צה"ל בסדיר ובמילואים הופצו הנחיות להתנהלות זהירה ברשת. בין היתר ניתנו המלצות לפרמוט הטלפון על מנת לצמצם את פוטנציאל הנזק. יודגש, כי פרמוט הטלפון הינו הדרך היחידה להגנה על פרטיותם ועל ביטחונם של המשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully