וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייטו הסינית הפכה ללהיט - אבל היא גם מרגלת אחריכם

אילן גלר

23.1.2017 / 9:01

אפליקציית עריכת התמונות הסינית האהובה צוברת אוהדים רבים גם בעולם המערבי, ואולי זו הסיבה שהיא סופגת מטחי ביקורת ממומחי אבטחת מידע, שטוענים כי האפליקציה אוספת הרבה יותר מידע ממה שהיא צריכה ומעבירה אותו לסין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האפליקציה צוברת תאוצה גם במערב./מערכת וואלה, צילום מסך

אפליקציית צילומי הסלפי Meitu צוברת פופולריות אדירה גם בעולם המערבי בחודש האחרון, בעקבות עדכון הכולל "פילטר אנימה" המאפשר למשתמש להפוך את צילומי הסלפי שלו לציורים בסגנון אנימציה יפנית. לרוע המזל, לחידוש הזה יש מחיר ומומחי אבטחה מזהירים כי Meitu מרגלת אחרי המשתמשים, אוספת אודותיהם הרבה מאוד מידע, שלא נראה רלוונטי לפעולתה, של האפליקציה, ומעבירה את כל הנתונים לסין.

בין השאר, עוקבת Meitu אחרי מיקומו המדויק של המשתמש, שמה של רשת ה-Wi-Fi אליה הוא מחובר, כתובת ה-IP המקומית שלו, מספר כרטיס הסים שלו, ובגרסת האנדרואיד גם המספר המזהה של המכשיר עצמו (IMEI). שני הפרטים האחרונים עשויים לשמש ארגוני מודיעין בכדי לשכפל את המכשיר וליצור העתק דמה שלו, ומעבר לכך מסוגלת האפליקציה לספק נתוני מעקב מדויקים.

ב-Meitu לא מכחישים כי האפליקציה אכן אוספת נתונים רבים אודות המשתמש, אך לטענתם דבר מכל זה לא מועבר למוסדות השלטון בסין. "המטרה היחידה של איסוף הנתונים היא שיפור ביצועי האפליקציה ותכונותיה, והתאמת פרסומות מעניינות יותר למשתמש", נמסר מהחברה. ההסבר הזה לא ממש משכנע את מומחי האבטחה. "אני מציע למשתמשים להסיר את האפליקציה מיד, או להתקין אותה על מכשיר שאיננו הסמארטפון הראשי שלכם", ממליץ גרג לינרס מחברת האבטחה Vectra.

אבל אם לא השתכנעתם, ואתם עדיין מעוניינים לדעת מה עושה האפליקציה, אז תגלו ממשק פשוט של פילטרים, שאחד מהם - פילטר האנימה - יהפוך את התמונה לוורדרדה ונוצצת, יעניק למצולמים מראה בובתי ולחיים סמוקות. שאר הפילטרים רגילים למדי, וכוללים שיפוץ של אלמנטים בתמונה כמו באפליקציות עריכת תמונות אחרות.

[להורדה לאייפון, להורדה לאנדרואיד]

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully