וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חדשה: הצלילים המפחידים האלה יפרצו לכם לסמארטפון. האזינו

אילן גלר

26.1.2017 / 9:03

החוקרים הצליחו לגרום לסמארטפון, הנמצא במרחק שלושה מטרים מהרמקול, להיכנס לאתר אינטרנט בו האקר יכול לשתול קוד זדוני להשתלטות על המכשיר, להתקשר למספר מסוים, ואף להעביר כסף תוך שימוש באפליקציית ארנק דיגיטלי

צילום מסך

כמעט כל סמארטפון חדש כיום מצויד באפליקציית "סייען דיגיטלי" כדוגמת Google Now או סירי, המסוגלת לספק תשובות לשאלות או להפעיל פונקציות שונות במכשיר באמצעות הוראות קוליות. מתברר כי מדובר גם בפרצת אבטחה חמורה: חוקרים באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה גילו דרך שבה ניתן להעביר הוראות קוליות למכשיר, בצליל שנשמע לאוזניים אנושיות כרעש לא ברור.

בין השאר, הצליחו החוקרים להשתמש בדרך זו על מנת להעביר למכשיר סמארטפון, הנמצא במרחק שלושה מטרים מהרמקול, הוראה להיכנס לאתר אינטרנט (בו האקר יכול לשתול קוד זדוני להשתלטות על המכשיר), להתקשר למספר מסוים, ואף להעביר כסף תוך שימוש באפליקציית ארנק דיגיטלי. בעוד שהסמארטפון זיהה את הפקודות ללא קושי, לאוזן אנושית הן נשמעות כמעין לחש שטני.

כפי שמסבירים החוקרים, הסכנה האמיתית היא כי האקרים יצליחו לשתול את הפקודות הקוליות ברקע סרטון יוטיוב תמים למראה, שלא יעורר כל חשד. "אם מיליון אנשים יצפו בסרטון של חתלתול, עשרת אלפים מתוכם יחזיקו את מכשיר הסמארטפון בסביבה, ואצל 5,000 הפקודות הקוליות יפעלו - עדיין מדובר באלפי מכשירים שיהיו תחת שליטת התוקף", מתארים החוקרים את תסריט האימים. לצד חשיפת הפרצה, פותח גם מנגנון אינטליגנציה מלאכותית שיוכל לבלום מתקפות מסוג זה, אותו מציעים החוקרים לגוגל ולאפל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמקול משמש לפריצה מרחוק - לא האינטרנט. אילוסטרציה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully