וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם גדלתם על Red Alert יש סיכוי טוב שתאהבו גם את Halo Wars 2

אילן גלר

23.2.2017 / 8:35

אולי מתוך רצון לשמור על הקרבות פשוטים ונגישים, ואולי בשל מגבלות השליטה באמצעות שלט האקס-בוקס, המרכיב הטקטי של Halo Wars 2 פרימיטיבי להדהים. המשחקיות עצמה מהווה שחזור כמעט מדויק של משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת מהניינטיז והגרפיקה המרשימה

יח"צ - חד פעמי

לקוראים הצעירים אולי יהיה קשה להאמין, אך אי-שם באמצע שנות ה-90 היה ז'אנר משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת (RTS) אחד הפופולריים והחשובים בתעשייה. דעיכתו ראויה לסיקור נפרד, אך לעניינינו די לציין כי משחקי הז'אנר שהצליחו לשרוד את שנות ה-2000 נחלקים בין משחקי מובייל פשוטים שהגיימרים הטהרנים לא מוכנים לקחת ברצינות, ומשחקים תחרותיים שרף הכניסה אליהם אינו נמוך מזה של כל תחום ספורטיבי מקצועי אחר.

Halo Wars 2 החדש מנסה, באופן מפתיע, להחיות את הז'אנר בגישת רטרו. הוא מחבר בין מותג האקשן המצליח של מיקרוסופט, ומשחקיות שאותה לא ראינו מאז ימי Command & Conquer ו-Age of Empires. צרפו לזה שליטה שפותחה במיוחד כך שתתאים לשלטי הקונסולה, ולא לממשק הטבעי של משחקי אסטרטגיה - מקלדת ועכבר, וקיבלתם ניסיון רציני במיוחד להחזיר את משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת לקדמת הבמה.

אך השנה היא לא 1995, ומה שהתאים אז לא בהכרח עובד היום. עבור רוב השחקנים, Halo Wars 2 יתגלה כמשחק אנמי - חוויה חסרת עומק ותחכום. דווקא אלו שנמנו פעם על מעריצי הז'אנר הם אלו שייהנו ממנו, יותר כחוויה נוסטלגית מחידוש מהפכני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו בימי C&C הטובים של שנות התשעים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טעם של פעם

העלילה של Halo Wars 2 מתרחשת מעט לאחר אירועי Halo 5, בשנת 2559. צוותה של חללית הקרב Spirit of Fire מתעורר מהקפאה עמוקה ומגלה כי בעוד שהמלחמה בפדרציית החייזרים (ה-Covenant) הסתיימה, כמה מהגורמים הקיצוניים והמסוכנים ביותר של הפדרציה עדיין לא מוכנים להניח את נשקם. הסיפור מועבר באמצעות דיאלוגים משוחקים היטב וקטעי מעבר מרשימים למדי, אך בסופו של דבר מדובר בפרק צדדי בעולם של Halo, כזה שאומנם יעניין את המעריצים האדוקים, אך אפשר גם לדלג עליו מבלי להפסיד שום דבר חשוב.

המשחקיות עצמה מהווה שחזור כמעט מדויק של משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת בימי שיא תהילתם. אתם בונים בסיס המורכב ממבנה פיקוד מרכזי וכמה בניינים סביבו מייצרים משאבים ויחידות לוחמות. היחידות נחלקות בין חיילים, כלים משוריינים וכלים אוויריים, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות ברורים מול יחידות מקבילות של האויב. יש, לדוגמה, כלים משוריינים שמעולים בקרבות טנקים, אך מחוסלים בקלות על ידי חיל רגלים או חלליות. חלק מהכלים מצטיינים בקרבות בטווח קצר, ואחרים הם כלי ארטילריה לטווח ארוך. כמעט בכל משימה נחשפים עוד סוגי יחידות ושדרוגים.

אולי מתוך רצון לשמור על הקרבות פשוטים ונגישים, ואולי בשל מגבלות השליטה באמצעות שלט האקס-בוקס, המרכיב הטקטי של Halo Wars 2 פרימיטיבי להדהים. עיקר האתגר הוא למעשה ביצירת קבוצות מאוזנות היטב של יחידות מסוגים שונים. יש אפשרות לסמן בנפרד יחידות מתמחות, אך עד למשימות האחרונות בקמפיין אין בעצם שום סיבה לעשות זאת. בהתחלה אתם מוזמנים לסמן יחד את כל היחידות שלכם ולשלוח אותן למתקפה על בסיס האויב; הן כבר יסתדרו לבד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השליטה באקס-בוקס מוגבלת לעומת העכבר והמקלדת./מערכת וואלה!, צילום מסך

מומלץ לחובבי הז'אנר הוותיקים

מאחר והקרבות כה דלים ברמת התכנון והפיקוד, מוזמן השחקן ליהנות ברוגע מהגרפיקה המרשימה, המתרגמת באופן מרהיב את שלבי Halo למפות ממעוף הציפור. הרגעים הטובים ביותר של Halo Wars 2 הם אלו שבהם מנסה המשחק (ומצליח) לשחזר כמה מהרגעים הטובים ביותר של סדרת האקשן, אך הפעם מנקודת מבט עילית ובפיקוד בלתי ישיר על הדמויות. כאמור, לאלו שנהנו ממשחקים בסגנון זה בעבר, צפוי הקמפיין לשחקן יחיד להיות מהנה, ולו רק בשל חוויית הרטרו שהוא מציע.

היעדר העומק בולט יותר בקרבות במצב ריבוי השחקנים, המסתכמים בדרך-כלל בהתנגשות אדירה ואקראית בין כל השחקנים - סממן נוסף של ז'אנר האסטרטגיה בזמן-אמת מאותם ימים. קשה להאמין שתתפתח קהילה גדולה סביב אפשרויות המשחק המוגבלות יחסית של Halo Wars 2, כך שלא היינו בונים עליו לאורך זמן. למיקרוסופט מגיע הקרדיט, כמובן, על יצירת משחק שונה ובלתי צפוי, והסיכון הכרוך בהצמדתו לאחד המותגים הגדולים ביותר שלה Halo, אך התוצאה הסופית מתאימה יותר למבצעי סוף-השנה מרכישה במחיר מלא.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגרפיקה מרשימה מאוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully