וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה: קפצנו לראיין בביתן הטכנולוגיה הסעודי - זה מה שקרה

1.3.2017 / 11:21

עשרות אלפים מבקרים ב-MWC 2017 ומאות אנשים מכל העולם מציגים שם. אחת מנותנות החסות הראשיות של תערוכת המובייל היא חברת הטלקום הסעודית, הממוקמת לא רחוק מהביתן הישראלי. קפצנו אליהם לביקור, הופתענו לטובה ואז חטפנו מקלחת קרה

עריכת וידאו: ניר חן

עם 17,000 עובדים ורווחים של 2.27 מיליארד בשנה, חברת הטלקום של סעודיה STC היא אחת מהענקיות הטלקום בעולם. החברה נוסדה בשנת 1998 ומספקת עבור סעודיה את כל שירותי הטלקום לרבות טלוויזיה מבוססת אינטרנט ואינטרנט ביתי. יש לחברה יותר מ-17 מיליון מנויים והיא נותנת מדי שנה חסות פלטינום (המקנה לה נוכחות קבועה בצמוד ללוגו התערוכה) לתערוכת המובייל MWC בברצלונה.

החברה משקיעה סכומים בגובה של עשרות מיליוני דולרים כדי להיות חלק בלתי נפרד מהתערוכה, אליה מגיעים מציגים ומבקרים מכל העולם - וניתן להבחין בה בנוכחות רבה מאוד של ישראלים, גם מקרב המבקרים, גם בקרב ענקיות הטכנולוגיה כמו קוולקום ואינטל וגם קשה לפספס את הנוכחות של הסטארט-אפים כחול-לבן.

ל-STC יש השפעה רבה על מארגני התערוכה ובשנה שעברה, לדוגמה, נתלו מחוץ למרכז הכנסים Fira Barcelona, בו נערכת התערוכה באופן קבוע, הדגלים של כמעט כל המדינות שהשתתפו בתערוכה. למרות הנוכחות של ישראל בתוך המבנה את דגל ישראל לא מצאנו מתנופף.

כתבי וואלה ניוז מגורשים מהביתן הסעודי בתערוכת הסלולר בברצלונה. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
הבהירו לנו בסוף שאין לנו מה לחפש שם. נציגים בביתן הסעודי/מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

בסמוך לאחד המתחמים הישראלים בתערוכה (IMA) נמצא הביתן הגדול של STC הסעודית ואחרי כמה ימים של שוטטות בין כל הפיתוחים והחידושים מכל העולם, ניגשנו לשוחח איתם כדי לבדוק מה הם חושבים על ישראל ועל הטכנולוגיות שמציגות פה חברות ישראליות.

לא הסתרנו את הזהות שלנו והם גם זיהו אותנו בקלות ובמהירות. הדיילים בביתן מיד אמרו שלום ועוד מילים חמות והרגשנו שהתקבלנו בזרועות פתוחות. קיווינו שנוכל לנהל איתם כנה אבל ברגע שהגיע האחראי הוא הבהיר שהם לא יכולים לדבר איתנו מאחר ו"למדינות שלנו אין יחסים דיפלומטיים".

ניסיונות להבהיר לו שלא מדובר בתחילתו של משא ומתן על עתיד המזרח התיכון, אלא בראיון על טכנולוגיה והאופן שבו היא מגשרת על פערים תרבותיים, לא צלחו ולמרות שלא נזרקנו בכוח מהביתן הובהר לנו שאין לנו מה לחפש שם, כפי שניתן לראות בתיעוד שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully