וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שמבטיחים: לאיזה לפטופ יש באמת את חיי הסוללה הארוכים ביותר?

אילן גלר

21.4.2017 / 9:33

בניסוי שערך מגזין Which הבריטי, כשלו כמעט כל יצרניות המחשבים הגדולות בשוק: Acer, Asus, Dell, HP, לנובו וטושיבה. רק חברה אחת הצליחה לעמוד במבחן בהצלחה ועמדה בהבטחה שלה ללקוחות

לפטופ סוללה חלשה. ShutterStock
הייתם בטוחים שיש לכם עוד כמה שעות עבודה? זאת לא אשמתכם./ShutterStock

אם חיפשתם לאחרונה מחשב נייד חדש לרכישה, בוודאי הבחנתם לצד מפרט רכיבי המערכת הכולל את המעבד, נפח זיכרון העבודה, גודל המסך וכו' גם במספר האמור לייצג את משך חיי הסוללה המשוער בין טעינה לטעינה. מדובר בדרך כלל בנתון המגיע ישירות מהיצרן, ויש לכם סיבה טובה לפקפק באמינותו מאחר ולפי בדיקה שנערכה לאחרונה, ההערכות הללו כמעט תמיד אופטימיות מדי, עד פי שניים ממה שתקבלו בפועל.

בניסוי שערך מגזין Which הבריטי, כשלו כמעט כל יצרניות המחשבים הגדולות בשוק. Acer, לדוגמה, מבטיחה במחשביה הניידים זמן סוללה ממוצע של כשמונה שעות, אך בפועל הלפטופים שלה בקושי הצליחו להגיע לשש שעות. מחשבי Asus מגיעים עם הבטחה של כעשר שעות עבודה ומציעים פחות משבע שעות בפועל.

HP ו-Dell הן לפי המבחן של Which היצרניות הכי פחות אמינות מכולן, עם הבטחה של כעשר שעות עבודה בין טעינות, ובפועל המחשבים שלהן שנבדקו סיפקו כחמש שעות עבודה - מחצית מפרק הזמן המובטח. לנובו, שמלכתחילה מבטיחה חיי סוללה צנועים יחסית של קצת פחות משבע שעות, הצליחה בכל זאת לאכזב ורשמה את הנתון הגרוע ביותר במבחן: זמן סוללה ממוצע של כ-4.5 שעות בין טעינות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפל היחידה שעמדה בהבטחה ללקוחות. מאכזב./מערכת וואלה!, צילום מסך

היצרנית היחידה שעברה את המבחן בהצטיינות היא אפל, שלמרבה האירוניה נאלצה להתמודד עם לא מעט ביקורת על חיי הסוללה במחשב המקבוק החדש שלה. כנראה שהתקלות הללו תוקנו, שכן לפי המפרט אמור המחשב לפעול כעשר שעות בממוצע, ואכן תוצאת המבחן הייתה עשר שעות בדיוק.

הבעיה, ובכך מודות היצרניות עצמן, היא שתנאי המבחן אותו הן עורכות מייצגים אופן שימוש מסוים מאוד במחשב, שאותו אין הן מפרטות. בדומה למבחני צריכת דלק במכוניות, כך גם במחשבים הרגלי השימוש, התוכנות בהן אתם משתמשים והאופן בו אתם עובדים עשויים לשנות באופן דרמטי את משך פעילות הסוללה.

המבחן של Which כלל בדיקות מרובות של שבעה מותגים מוכרים:
8 מחשבים של Acer.
3 מחשבים של אפל.
8 מחשבים של Asus.
10 מחשבים של Dell.
12 מחשבים של HP.
20 מחשבים של לנובו.
6 מחשבים של טושיבה.

כל בדיקה הורכבה מכמה פעולות נפוצות כמו צפייה בסרטים, גלישה באינטרנט בחיבור Wi-Fi ושימוש בתוכנות שונות. עורכי המגזין סבורים כי מדובר במבחן נאמן למציאות שאמור לייצג את רוב המשתמשים, וכאמור אפל היא החברה היחידה שעורכת כנראה מבחנים דומים עבור המחשבים שלה, ועל כן הצליחה לעמוד בציפיות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לפטופ בטעינה. ShutterStock
עדיף שתבדקו לבד מה אורך חיי הסוללה בהתאם לשימוש שלכם./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully