וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ניצחה את גוגל במשחק שלה

אילן גלר

19.4.2017 / 11:46

ענקית הרשת האמריקנית תאפשר למשתמשי אנדרואיד ברוסיה לבחור האם ברצונם להשתמש במנוע החיפוש של החברה בסמארטפונים או ב-Yandex - מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוסיה, מבלי שהדבר יגרור סנקציות כמו הסרת אפליקציית ג'ימייל

אפליקציית גוגל. ShutterStock
במקום להודות בהתנהגות דורסנית ולשלם קנס, גוגל משנה מדיניות./ShutterStock

אחרי מאבק חוקי ארוך בין רוסיה לענקית הרשת האמריקנית, גוגל תאפשר למשתמשי אנדרואיד ברוסיה לבחור האם ברצונם להשתמש במנוע החיפוש של החברה בסמארטפונים או ב-Yandex - מנוע החיפוש הפופולרי ביותר במדינה, שמפותח על ידי חברה רוסית. סיכום זה הושג לאחר קביעת הרשות הרוסית למלחמה במונופולים כי גוגל משתמשת בכוחה באופן לא הוגן כנגד מתחרותיה.

טרם קיבלה עצמה גוגל את ההסדר הזה, נדרשה החברה לשלם קנס של כשבעה מיליון דולרים. כמובן שלא מדובר בסכום גדול לחברה שהכנסותיה נמדדות בעשרות מיליארדים, אולם לדעת פרשנים משפטיים תשלום הקנס (ולמעשה הודאה באשמה) היה יוצר תקדים מסוכן עבור גוגל, שמתמודדת עם האשמות דומות גם בבית המשפט של האיחוד האירופי ואפילו מול הרשויות בארה"ב.

בנוסף למתן האפשרות לבחירת מנוע חיפוש, תתיר גוגל ליצרניות מקומיות ברוסיה להתקין אפליקציות מתחרות לאלו של גוגל. עד כה, התקנה של אפליקציות אלו הייתה מביאה להסרתה של חנות האפליקציות הרשמית (Play Store) ושירותים נוספים מבית גוגל כדוגמת ג'ימייל. "אנו שמחים כי הצלחנו להגיע להסכם מסחרי עם Yandex ופשרה מול הרגולטורים ברוסיה", נמסר מגוגל שמוסיפה לכפור בהאשמה כי נקטה באסטרטגיות אנטי-תחרותיות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

יאנדקס רוסיה. ShutterStock
משרדי יאנדקס ברוסיה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully