וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים בנו מחשב מאולתר בתקרה - ופרצו לרשת של הכלא

אילן גלר

20.4.2017 / 8:32

השניים השיגו את הרכיבים במסגרת מיזם בכלא שכלל פירוק מחשבים ישנים לצורך מחזור. הם התחברו לחשמל ולרשת, את הסיסמה גנבו משומר והתחילו למכור לאסירים אחרים סרטי פורנו ולגנוב את זהותם כדי להזמין כרטיסי אשראי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקמת היורמים - גרסת בית הכלא./מערכת וואלה!, צילום מסך

צמד אסירים שריצה תקופת מאסר ממושכת במתקן כליאה במדינת אוהיו שבארה"ב, מצא שיטה טכנולוגית ומרשימה מאוד לתחמן את הנהלת בית הכלא. השניים ניצלו את זמנם הפנוי לצורך הרכבת מחשב מאולתר, אותו הם החביאו בתקרת התא, ואז השתמשו בו לאורך חודשים לצורך ביצוע פשעי סייבר שונים, וגם כדי להוריד סרטי פורנו ולמכור אותם לאסירים אחרים. המקרה המדהים הזה נחקר על ידי משרד מבקר המדינה, שחושף כעת שורה ארוכה של מחדלים בזכותם התאפשר לאסירים להקים אימפריה דיגיטלית מתקרתו של ארון בגדים.

האסירים, אדם ג'ונסטון וסקוט ספריגס, הצליחו להשיג את הרכיבים הדרושים להרכבת המחשב במהלך עבודתם בכלא במסגרת מיזם שכלל פירוק מחשבים ישנים לצורך מחזור. הם הבריחו אותם מבית המלאכה למלתחות חדר כושר, והרכיבו את המחשב בתוך התקרה. בדרך זו הצליחו גם למתוח אל המחשב המאולתר חיבורי רשת וחשמל, ואת סיסמת המשתמש לרשת הפנימית של הכלא הצליחו להשיג, לטענתם, לאחר שראו את אחד הסוהרים מקיש אותה בעמדתו.

המחשב שימש את אדם וסקוט לצורך גניבת זהות של אסירים אחרים והזמנת כרטיסי אשראי על שמם, שהגיעו לבית אמו של ג'ונסטון. בנוסף, הם הצליחו להוריד תכני פורנו ומוזיקה שאותם מכרו ברווח יפה ברחבי הכלא. היסטוריית הגלישה מעידה כי ניסו גם לבדוק כיצד ניתן לייצר סמים ואף חומרי נפץ, אם כי נראה שלא הספיקו ליישם את השיעורים במציאות. מבקר מדינת אוהיו חשף כי מספר אנשי צוות, בהם מנהל בית הכלא (שהספיק להתפטר מאז), ידעו היטב על קיומו של המחשב והתעשייה שנוצרה סביבו, אך לא עשו דבר בנידון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוהרים ידעו והתעלמו?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully