וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות הגראס בפייסבוק: גולשים ישראלים עשו שיימינג לשוטר סמוי ונעצרו

20.4.2017 / 11:18

תמונתו ושמו של שוטר סמוי מאזור המרכז, שהפליל סוחרי וצרכני קנאביס ברחבי הארץ, פורסמו בפרופיל של עמוס סילבר והפכו ללוח מטרה עבור תסכוליהם של גולשים רבים. פייסבוק הסירה את התמונה, המשטרה איתרה חלק מהמגיבים ופשטה על ביתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שהוביל להסתה ולפשיטות המשטרה על בתי הגולשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

תעשיית הגראס בפייסבוק פורחת. באמצעות שיטת תיוגים, שזוכה לפופולריות רבה במיוחד בחצי השנה האחרונה, מצליחים סוחרי הגראס בפייסבוק להגיע ללקוחות פוטנציאליים מבלי להפליל אף אחד, או לפחות לשמור על אנונימיות ככל האפשר. הקשר בין המוכר לקונה מתבצע בעמוד הפייסבוק של עמוס סילבר, פעיל לגליזציה מוכר שנעצר, שוחרר ונסע לארה"ב לעבוד בחוות קנאביס בקליפורניה.

המוכר פותח פרופיל פייסבוק מזויף ומפרסם תמונה של התוצרת למכירה, כשלצדה תיוג של הפרופיל של סילבר, כך שכל 16 אלף העוקבים אחריו נחשפים לתיוג. סילבר מצדו רק מאשר את הצגת הפוסטים המתויגים בפרופיל שלו כשמדובר במוכרים שהוא מכיר, או לפחות סומך עליהם מספיק, מה שאמור להוות אמצעי סינון חלקי למניעת נפילה לידיו של שוטר סמוי. את העסקה מסכמים בשיחה פרטית בין המוכר לקונה באמצעות המסנג'ר של פייסבוק ולפי סילבר, מדי יום נמכרים דרכו יותר משני קילוגרמים של הצמח.

העסקים התנהלו בשקט עד שביום רביעי שעבר הפיץ סילבר בפרופיל הפופולרי שלו, את תמונתו של שוטר סמוי יחד עם שמו המלא והכיתוב: "תפיצו את התמונה כמה שיותר ... המטרה פה אינה לפגוע בו בשום צורה, לא פיזית לא כלכלית ולא ברמה החברית. הדבר היחיד שאני רוצה להשיג פה זה שהבנאדם הזה יפסיק לפגוע באנשים תמימים ולהרוס משפחות. מדובר בפגע רע אמיתי ששם לו למטרה להרוס חיים של אנשים ומשפחות שלא עשו שום רע, הוא מדיח צרכנים למכור לו ומפליל אותם בסחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים עסקים בפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוקביו של סילבר וחובבי קנאביס רבים נוספים החלו מיד להפיץ את תמונתו ושמו של השוטר, להשמיץ אותו ואת משפחתו וחלק אף קראו לפגוע בו. ביום ראשון השבוע כבר פשטו שוטרים על בתיהם של כמה ישראלים שהגיבו לפוסט של סילבר ולקחו אותם לחקירה. במקביל הסירה פייסבוק את הידיעה שפורסמה בנושא מדף הפייסבוק של מגזין קנאביס, שפרסם לראשונה את הסיפור, וכן את תמונת השוטר מהסטטוס המקורי של סילבר. בנוסף הסירה פייסבוק את כל הקישורים לידיעה שפורסמה במגזין קנאביס ובה דיווח על חשיפת תמונתו ושמו בפייסבוק של השוטר הסמוי. סילבר עצמו נחסם מפייסבוק למשך שבעה ימים עם אזהרה לחסימה נוספת למשך 30 ימים.

מהמשטרה נמסר בתגובה לוואלה! TECH כי "שיימינג והסתה ברשת, הגוררים איומים, מהווים עבירה על החוק ומטופלים בהתאם על ידי יחידת הסייבר של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. עם פרסום תמונת השוטר ופרטים האישיים לצד גידופים, איומים קשים וקריאות לפגיעה בו, ואף חמור מכך - גם בילדיו ובבני משפחתו, המשטרה פתחה בחקירה במסגרתה אותרו חשודים שעוכבו לחקירה. בסיומה הובאו בפני בית המשפט לשחרורם בתנאים מגבילים. במקביל פעלה המשטרה באמצעות יחידת הסייבר להסרת האמירות הקשות מהרשת החברתית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר משני קילוגרמים של גראס וחשיש ביום./מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מגזין קנאביס, שוטרים רבים השתתפו במבצע לאיתור כותבי התגובות בפייסבוק, שנכנסו לבתיהם של הגולשים ואף ערכו חיפושים אחר מריחואנה וחשיש.

בשיחה עם מגזין קנאביס, אמר סילבר כי "המטרה היא שהוא לא יוכל לעבוד יותר כשוטר סמוי ולא יוכל עוד להפליל סוחרים. זה השוטר שבשנת 2015 התחזה לצרכן קנאביס וביקש לקנות ממני גרם אחד של קנאביס בכמאה שקלים, ולאחר מכן עצר אותי והכניס אותי להליך שהוביל למאסר בפועל". לדברי סילבר, "לאורך שבועות ארוכים חרשו רבים את האינטרנט בניסיון למצוא את התמונה שלו ולא הצליחו, עד עכשיו. כעת אני יודע בוודאות שזה הוא וזו תמונתו של מי שאחראי לעשרות מעצרים של סוחרים".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully