וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביטול המס: האם עדיין משתלם יותר לקנות סמארטפון בחו"ל?

26.4.2017 / 9:29

האם שווה להרחיק עד ניו יורק בשביל אייפון חדש או האם כדאי להמתין לביקור באירופה לפני שרוכשים מכשיר אנדרואיד מתקדם? עד לשבוע שעבר התשובה הייתה חד-משמעית כן, אבל האם אחרי ביטול מס הקנייה הפער במחירים בין ישראל לעולם עדיין גדול? בדקנו

עריכה: ניר חן

עד שבוע שעבר היה ברור לרוב הישראלים שמחירי הסמארטפונים בישראל לא מייצגים באמת את שוויים בעולם, בשל המס הגבוה שהוטל עליהם (34.6% הכולל מס קנייה ומע"מ). לא מעט העדיפו לחכות עם הרכישה של המכשיר, לוותר על האחריות, ולרכוש מכשיר בנסיעה לחו"ל. אבל כעת, עם ביטול מס הקנייה, האם מחירי הסמארטפונים בארץ כבר לא מצדיקים את המאמץ המיוחד?

ועדת טרכטנברג שהתכנסה בשנת 2011 המליצה על ביטול מס הקנייה על סמארטפונים אולם הממשלה החליטה שלא לאמץ את ההמלצה, אך בשבוע שעבר הוריד שר האוצר כחלון פצצה על היבואנים וחנויות הסלולר כשהודיע כי השלב הראשון בתכניתו יהיה ביטול מס הקנייה על סמארטפונים והוזלת המחירים בשוק במאות שקלים לכל מכשיר.

השר כחלון הציג ביום שלישי שעבר את תכניתו הכלכלית, "נטו משפחה", במסגרתה יסובסדו צהרונים, יינתנו הטבות מס ויופחתו מכסים. לפי משרד האוצר, התכנית, שעלותה כארבעה מיליארד שקל בשנה ולא תחרוג ממסגרת התקציב, צפויה לחסוך אלפי שקלים בשנה לכל משפחה. השלב הראשון בתכנית, כאמור, היה ביטול מס הקנייה שעמד על 15 אחוזים. המשמעות עבור היבואנים הייתה שהם יוכלו להציע את מכשיריהם במחירים נוחים יותר אבל ברשתות השיווק ואצל מפעילות הסלולר לא המתינו להגעת מלאי חדש, עליו לא יוטל המס, והורידו את המחירים על מלאים קיימים עליהם כבר שולם המס.

ההוזלה המשמעותית המידית הזאת הפכה את רכישת הסמארטפון בארץ לכדאית ומשתלמת הרבה יותר, אבל האם היא משתלמת באותה המידה כמו רכישה של סמארטפון בחו"ל? בדקנו כמה יעלה לקנות את המכשירים החדשים בישראל לעומת מחירם בארה"ב ובאירופה.

אייפון 7 פלוס. רויטרס
אייפון 7 - המחיר בארץ כבר לא שונה מהמחיר בניו יורק./רויטרס

המחירים בארה"ב ובאירופה כוללים את המס המקומי (אותו ניתן לרוב לקבל חזרה באירופה בהתאם לחוקים של כל מדינה) אך הם לא כוללים את המע"מ בגובה 17 אחוזים שיש לשלם בארץ, לאחר הנחיתה.

אם תרכשו בישראל (חוץ מאילת, שם גם לא משלמים מע"מ), למשל, את גלקסי S8 החדש הוא יעלה 3,290 שקלים לעומת 3,216 בלונדון או 2,675 שקלים בניו יורק. במקרה הזה נראה שהמחיר בניו יורק עדיין אטרקטיבי יותר אבל לעומת אירופה ישראל מיישרת קו. המתחרה הישיר שלו מקוריאה הוא LG G6 שהושק כחודש לפניו עם תג מחיר גבוה של 3,400 שקלים וכעת מחירו עומד על 2,824 שקלים. בגזרת האייפונים, מחירו של אייפון 7 בחנות אפל בניו יורק עומד על 2,771 שקלים ובישראל הוא יעלה לכם 2,810 שקלים (בחנות הזולה ביותר).

חשוב להדגיש שהמחירים בארץ משתנים מרשת לרשת, בשל העובדה שההוזלה כרגע היא בעיקר תעלול שיווקי על בסיס מלאי קיים, ששולם עליו מס, ויש גם פער לא קטן בין מכשירים בייבוא רשמי לייבוא מקביל, כך שמדובר בטווח מחירים גדול. כשהיבואנים בישראל יחדשו את המלאי, כנראה שנראה התייצבות על טווח מחירים מצומצם יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
האם עדיין משתלם לקנות סמארטפון רק בחו"ל?. ShutterStock
האם עדיין משתלם לקנות סמארטפון רק בחו"ל?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully