וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצ'ר חדש בפייסבוק: על מה כולם מדברים - לא רק החברים שלכם

8.5.2017 / 9:58

אתם עוקבים אחרי החברים שלכם וחוסמים את מי שמפרסם פוסטים שמרגיזים אתכם - כמו כולם, הקפתם את עצמכם בדעות מאוד מסוימות. כדי להרחיב את אופקי המשתמשים, פייסבוק בוחנת פיד מקביל שיציג פוסטים של אנשים זרים, בנושאים שמעניינים אתכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצ'ר הקודם של פייסבוק. סטוריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיד הפייסבוק שלכם הוא בועה - כמעט כל התכנים שאתם רואים בו מגיעים מאנשים שחושבים כמוכם, או כאלה שבחרתם לעקוב אחריהם. ברשת החברתית מודעים לכך שמדובר במצב בעייתי, ועל כן בוחנים חידוש שירחיב את האופקים למרבית הגולשים.

"שיחות אחרונות" (Latest Conversations) הוא פיצ'ר שיציג בפניכם פוסטים פומביים אותם העלו אנשים מכל רחבי העולם, לאו דווקא כאלו שיש לכם קשר כלשהו אליהם. הקשר היחיד שלכם אליהם הוא נושא הדיון שהם עוררו, אותו פייסבוק תנסה להתאים לתחומי העניין שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם שוב נקבל פייק ניוז בפיד שלנו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

תצוגת הפוסטים החדשה מופיעה לצד מדידה בזמן אמת של כמות האנשים המתעניינים בנושא מסוים, בין עשרות בודדים למיליונים. המטרה היא שתחשפו למגוון של דעות ורעיונות, גם כאלה שאתם עשויים חלילה לא להסכים איתם. בינתיים מדובר בניסוי בלבד, המוצג רק לחלק מהמשתמשים באפליקציית פייסבוק הרשמית למכשירי אייפון.

דוברי החברה מודים כי הרשת החברתית "בוחנת מדור חדש בתוצאות החיפוש שיציג את הפוסטים הפומביים האחרונים לגבי נושאים בוערים", אך לא הוסיפו מתי יתר המשתמשים יזכו לראות אותו. כמו כן, לא ברור כיצד בדיוק בוחרת פייסבוק אילו נושאים חשובים מספיק בכדי להציג פוסטים נוספים העוסקים בהם, והאם בחירה זו נעשית על ידי אלגוריתם ממוחשב או עורך אנושי.

פייסבוק הסתבכה בעבר עם ביקורת שלילית עם פיצ'ר דומה בשם Trending topics, שפעל באופן אוטומטי והמליץ על חדשות מזויפות. זו לא תהיה טעות להניח שהפיצ'ר הזה יבוסס על אלגוריתם, בינה מלאכותית מתקדמת במקרה הטוב, אבל די בטוח שלא תהיה מעורבת בו יד עורך.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully