וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שעון אפל מאתר ביעילות בעיות בלב

17.5.2017 / 8:13

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו כי השעון החכם הפופולרי מסוגל לאתר בעיות בהפרעת קצב הלב בדיוק של 97 אחוזים ואף להבדיל בין מצב חירום לבין עלייה בדופק כתוצאה מהתרגשות

מערכת וואלה!

(בסרטון: שעון אפל הציל את חייו של בן 51)

ממחקר חדש שערכו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בארה"ב בשיתוף מפתחי אפליקציית "קרדיוגרם" עלה, כי מלבד היותו פריט המחשוב הלביש הנמכר ביותר, השעון החכם של אפל גם מסוגל לאתר בעיות בהפרעת קצב הלב עם דיוק מרבי של 97 אחוזים.

בדק נתונים של כ-6,000 משתמשים ברחבי ארה"ב דרך אפליקציה ייעודית, מצא כי השעון החכם הצליח לאתר את המשתמשים הסובלים מפרפור פרוזדורי (הפרעות בקצב הלב), לעומת המשתמשים הבריאים.

האבחון כלל את ענידת השעון וסדרת בדיקות של קצב הלב והדופק בהפסקות של כמה שעות בין בדיקה לבדיקה. האפליקציה ידעה להבחין האם מדובר בשינוים בקצב הלב בעקבות אירוע כלשהו או התרגשות, לעומת אלו הסובלים באופן קבוע מהבעיה.

לדברי איגוד בריאות הלב האמריקני, כ-2.7 מיליון אזרחים מארה"ב סובלים מבעיית פרפור פרוזדורי ושאר בעיות לב אחרות שעלולות להוביל למוות. לדברי האיגוד, זיהוי מוקדם של הבעיה עשוי להפחית באופן משמעותי את הסיכון לקבל שבץ מוחי.

שעונים הבודקים את קצב הלב קיימים כבר שנים אך הפלטפורמה דרכה מתבצעת הבדיקות היא HealthKit החדשה-יחסית של אפל. לפני כשלוש שנים, בהשקת אייפון 6 ואייפון 6 פלוס יחד עם iOS 8, השיקה אפל גם את הפלטפורמה הזו, כך שעד היום הספיקו לא מעט משתמשים להיעזר בה.
.
האפליקציה משמשת כמאגר מידע המאגד בתוכו את מדדי הבריאות של המשתמש שנאספו ממכשירים שונים ואפליקציות ייעודיות לכך, כשאלו משגרים את המדדים ישירות לאייפון או לאייפד של המשתמש שם הם מעובדים ומשוגרים לבתי חולים להמשך טיפול – אם עולה צורך. השירות, שתחילה נוסה כפיילוט בכמה בתי חולים מרכזיים בארה"ב, החל לצבור תאוצה וכיום הוא קיים ברוב בתי החולים והמרכזים הרפואיים במדינה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully