וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מדעי: כך הפוסטים שלכם יביאו יותר לייקים

25.5.2017 / 8:38

רובוט שפותח בישראל יודע לכתוב פוסטים שהופכים לוויראליים. הסדרה "משחקי הכס", BBC ו-CNN כבר משתמשות בו בהצלחה והמפתחים משתפים אותנו בסודות - איך גם אתם תוכלו לזכות בחשיפה גבוהה?

צילום מסך

(בסרטון: הבוט שמאתר אנטישמיים)

הסטארט-אפ הישראלי Keywee הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב אוטומטית פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר שיזכו לחשיפה ומעורבות גולשים גבוהות יותר מפוסטים מקבילים שנכתבו על ידי בני-אדם. כן, שמעתם נכון - הבוט הזה מעניין ושנון יותר מכם - ויש לו אחלה תובנות שיעזרו גם לכם להיות ויראליים יותר ולהביא יותר לייקים ותגובות בכל פוסט שאתם מעלים.

הבוט של Keywee סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באלו מילים, משפטים ואימוג'ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה. הטכנולוגיה הישראלית כבר משמשת להגדיל את מעורבות הגולשים בפוסטים על הסדרה משחקי הכס, טקסי האוסקר, אמי וגראמי, חשיפת קייטלין ג'נר מההקרדשיאנס ומסייעת לכלי תקשורת להגדיל את החשיפה לכתבות ביניהם BBC, CNN, New York Times, AOL, Forbes ועוד. לדברי יניב מקובר, מייסד ומנכ"ל קיווי, התאמת הפוסטים לסוגי קהלים שונים ברשתות חברתיות נעשה בעזרת טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית, למידה עמוקה (Deep Learning), למידה חישובית (Machine Learning) ואלגוריתמים המבוססים על מידע שנצבר מניתוח טקסטואלי של עשרות מיליוני כתבות.

התוכנה יודעת לכתוב פוסטים שונים המבוססים על אותה ידיעה חדשותית לקהלים שונים. כך לדוגמה, התברר שידיעת ספורט המשתמשת בקונספט של "למקרה שפספסתם..." בתוך ערוץ הספורט מביאה לירידה ממוצעת של 10 אחוזים בהתעניינות הגולשים, בעוד שאותו ניסוח באתרי חדשות ואקטואליה דווקא יגדיל את ההקלקות ב-25 אחוזים.

עוד בתחום הספורט - מתברר שפוסטים המציעים לקרוא תובנות ממשחקים זוכים ל-69 אחוזים יותר הקלקות ופוסטים המעלים שאלה, האם הגולשים מסכימים עם אמירות של שחקנים או מאמנים משפרים את קצב ההקלקות ב-54 אחוזים.

פייסבוק מארק צוקרברג. ShutterStock
הרובוט עושה את זה טוב יותר./ShutterStock

השימוש באימוג'י בפוסטים בתחום האופנה יגדיל את ההקלקות ב-10 אחוזים, כך גם פוסטים היוצאים מגדרם בסגנון: "אתן חייבות לראות מה נעלה ג'יג'י חדיד OMG". בבריאות ובתחום המדע אפשר להשיג 4 אחוזים יותר קליקים אם מפרסמים הסבר, למשל: "כיצד מבררים על תופעות לוואי של תרופות?".

עם זאת, חשוב לשים לב כי פוסטים הפותחים בשאלה על הבחנות של הגולש יורידו ב-19 אחוזים את ההקלקות, לדוגמה: "האם הבחנתם בסימני מתיחה חדשים על העור?". כנראה בגלל שאלו העונים בראש "לא" יפספסו כותרת המזמינה להרחיב את הידע שלהם בתחום, למרות שהם לא מתמודדים עם המצב בעצמם כרגע. בתחום ההיי-טק, פוסטים הפותחים בפעולה שאנשים עושים במסגרת עבודתם זוכים לעליה של 14 אחוזים בפופולריות, למשל: "אם גם אתם מגלים המון טעויות בקוד..."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האימוג'ים יגדילו את ההקלקות באופנה./מערכת וואלה!, צילום מסך

להביט לגולשים בעיניים

לפי התובנות של רובוט הרשתות החברתיות, מבנה פוסט פופולרי מתחיל לרוב במספר וממשיך בפנייה לגולשים ופעילות שעליהם לבצע. לדוגמה: שישה דברים שאתם צריכים לעשות בכניסה לדירה שכורה, חמישה מאכלים שאתם חייבים לנסות בקיץ 2017, שלושה דברים שצריך לעשות לפני מבחן בגרות וכו'. חשוב לא לגרום לתחושה שהסעיפים אינם כוללים השקעת זמן, אנרגיה או כסף.

כמו כן, הרובוט ממליץ לא לשאול שאלות של כן או לא, הן מובילות לאחוזי הקלקה נמוכים יותר מאחר ואם הגולש עונה בראשו "לא" הוא בעצם מחליט שלא להיכנס ללינק. דוגמאות לפוסט המסכן את פוטנציאל ההקלקות: רצית אי-פעם ללמוד לבשל? מחפשים מקום לטייל בו בקיץ הקרוב? בקידום תוכן תיירותי, תמונת נוף רחבה תמיד תהיה מזמינה יותר מתמונה הממוקדת על פינה מסוימת בעיר. כמו כן, איכות צילום נמוכה מבריחה אנשים מהפוסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבט ישיר, יותר לייקים./מערכת וואלה!, צילום מסך

תמונות של פנים, במיוחד המיישרות מבט, מביאות אחוזי הקלקה גבוהים יותר מתמונות של חפצים, סיטואציות, ומקומות (בהתאם לרלוונטיות של הסיפור המקודם כמובן); ואם כבר בוחרים תמונה עם אנשים, מומלץ שהאנשים יוצגו בצורה ברורה ובלי עודף אובייקטים סביבם. תמונות עם אדם בפריים נקי מקליקות יותר, לפי הרובוט, בצורה מובהקת.

בפוסט המפנה לכתבה מומלץ שיהיו פחות מ-90 תווים כדי שיקודם טוב יותר באופן אורגני באלגוריתם של פייסבוק, אך כדי לקבל רוח גבית מהאלגוריתם מומלץ לא לכלול בטקסט התייחסות לאלימות, אלכוהול ותוכן מיני. חשוב שהכותרת תשקף את התוכן האמיתי שיש בכתבה, כי גולשים מאוכזבים הנוטשים את הכתבה מהר וחוזרים לפיד נספרים כמדד שלילי לתכנים שהעמוד מפיץ והקידום האורגני שלו יפגע בעתיד.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully