וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אוסרת על מכירת שעונים חכמים לילדים; ביקשה מהורים לנפץ אותם

20.11.2017 / 9:03

הרשויות בגרמניה מונות את החסרונות המוצגים כיתרונות במקרים רבים על ידי מפתחי אפליקציות ויצרני שעונים חכמים: מעקב ואיתור מדויק, מכשיר הקלטה מרחוק וכמובן מכשיר האזנה חשאי

ילד עם שעון חכם. ShutterStock
מכשיר מעקב והאזנה./ShutterStock

יצרניות סלולר רבות, ויצרניות סיניות גנריות רבות עוד יותר, מייצרות שעונים חכמים, חלקן יוקרתיים ועלותם בין מאות לאלפי שקלים ולא מעט שעונים חכמים מציעים מפרט סביר במחיר נמוך. בגרמניה, החליטו בשם החרדה לפרטיות לאסור על מכירת שעונים חכמים לילדים, שנראים לרוב כצעצועים אך מוגדרים על ידי הרשויות במדינה כמכשירי האזנה.

להורים שכבר רכשו לילדיהם שעון שכזה, הרגולטור הגרמני, האחראי על תחום התקשורת ממליץ פשוט לנפץ אותו. הרשויות בגרמניה מונות את החסרונות המוצגים כיתרונות במקרים רבים על ידי מפתחי אפליקציות ויצרני שעונים חכמים: מעקב ואיתור מדויק, מכשיר הקלטה מרחוק וכמובן מכשיר האזנה.

החוק בגרמניה לא מתיר הקלטה ללא רשות של שיחות, ולדברי הרשויות ההורים משתמשים בשעונים החכמים האלה כדי להאזין למורים בשיעור ולשיחות של הילדים. בנוסף עלה החשש כי השעונים החכמים לילדים יוכלו בעתיד לשמש כאמצעי ריגול יותר מתוחכמים ולבצע פעולות המסכנות את ביטחון המדינה.

חשוב לציין כי כל מה ששעון חכם יודע לעשות, סמארטפון יודע לעשות גם כן, אבל השעונים לילדים משווקים להורים כאמצעי איתור ומעקב ולכן הם זוכים לתשומת הלב הזו. במסגרת המאמץ להכחיד את הגאדג'ט, בתי הספר התבקשו לשים לב לתלמידים המגיעים עם שעונים חכמים לכיתה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully