וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האטת האייפונים: החלפת סוללה רשמית תעלה 145 שקלים

31.12.2017 / 16:07

רשת iDigital פרסמה את העלות הרשמית להחלפת סוללה במעבדה מורשית על ידי אפל בישראל. את אותה הסוללה תוכלו לקבל בחנות אפל בחו"ל ב-29 דולרים

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
אם הסימפטומים מתאימים, אולי החלפת סוללה תחייה את האייפון שלכם./ShutterStock

יום לפני שההוזלה העולמית של אפל נכנסת לתוקף, רשת iDigital מפרסמת היום את המחירים הרשמיים להחלפת סוללות מקוריות של אפל לדגמי אייפון 6 ומעלה במסגרת ההתנצלות של החברה בפרשת האטת האייפונים הישנים.

אפל הודיעה ביום שישי כי מחיר החלפת סוללה יורד מ-79 דולרים ל-29 דולרים, ובארץ המחיר עומד על 145 שקלים ברשת iDigital. המחיר צפוי להיות דומה גם במעבדה המורשית DCS, אך טרם קיבלנו מהם אישור למחיר הרשמי. מלבד שתי המעבדות הללו, היחידות שמורשות להחליף סוללות מקוריות של אפל בישראל הן ספקיות הסלולר.

מ-iDigital נמסר כי מלאי הסוללות המקוריות יגיע מאפל לישראל לקראת סוף חודש ינואר 2018. "אנו נערכים לביצוע החלפת הסוללות בפועל ברשת iDigital מיד עם הגעת המלאי". למרות שאפל הודיעה כי המחיר יירד כבר מהיום הראשון של ינואר (יום ב'), ב-iDigital אומרים שהם "ממליצים להתעדכן לקראת סוף החודש באתר האינטרנט לגבי המועד המדויק של תחילת החלפת הסוללות".

פירוק אייפון 6. צילום מסך
החלפת סוללה מקורית תעלה 145 שקלים./צילום מסך

על מה המהומה?

ביום שישי התנצלה אפל על חלקה היזום בפרשת האטת האייפונים. הפרשה החלה לפני כשבועיים, אז הודתה אפל כבדרך אגב כי תכונה ששולבה בשני עדכונים למערכת ההפעלה iOS מאטה משמעותית את פעילות המעבד ברגע שהסוללה מדרדרת, כדי למנוע קריסה פתאומית של האייפון. התכונה שאמורה לשמור על מכשירים ישנים בחיים נתפסה על ידי משתמשים רבים כאגרסיבית מדי וגם מטעה. רבים התלוננו שהם החליפו אייפון בעקבות הירידה בביצועים, כשכל מה שהם היו יכולים לעשות זה להחליף סוללה. ההתנצלות של אפל הגיעה אחרי שתביעות רבות נערמו נגדה בארה"ב, ואפילו בישראל. "אנחנו יודעים שכמה מכם מרגישים שאפל איכזבה אותם", כתבה החברה. "אנחנו מצטערים על זה".

הפיתרון של אפל הוא גם הפיתרון אותו מצאו לבד הגולשים. מאז התפוצצה פרשת "סוללה-גייט", משתמשים דיווחו ברשת כי החלפת הסוללה מחזירה את האייפון לחיים. לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; משתמשים רבים התלוננו שכל עדכון חדש של מערכת ההפעלה iOS מביא גם להאטה בביצועים של המכשיר ורק לאחרונה אפל אישרה את זה. בבדיקת ביצועים של אייפון 6S ואייפון 7 התגלה כי גרסאות iOS 10.2.1 ו-iOS 11.2.0 כללו את התכונה הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשבועיים האחרונים גולשים דיווחו שהחלפת הסוללה עוזרת מאוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

החלפת סוללה תחזיר את האייפון שלי לחיים?

מאחר ומדובר בפיצ'ר ולא בבאג, ההנחה היא כי בסופו של דבר כל אייפון ישן יסבול מהאטה מכוונת. אם אתם לא בטוחים האם אייפון 6, אייפון 6S, אייפון SE או אייפון 7 שלכם צריך ריענון של הסוללה כדי לחזור לתפקד כמו חדש, בדקו האם מופיעים בו אחד מהסימפטומים האלה.

לדברי אפל, אחד מהסימפטומים המרכזיים מהם אמור לסבול מכשיר שהואט הוא טעינה איטית יותר של האפליקציות. אפליקציות אמורות לעלות במהירות רגילה תוך שנייה לכל היותר. אם לוקח לאפליקציות כמה שניות להיפתח, זה אמור להדליק נורה אדומה. סימפטומים נוספים המעידים על האטה הם גלילה איטית בדפדפנים, ווליום חלש ברמה של כשלושה דציבלים, תאורה אחורית מעומעמת, ירידה ברזולוציה של חלק מהאפליקציות, במקרים קיצוניים הפלאש של המצלמה יושבת ואפליקציות שפועלות לרוב ברקע ידרשו הפעלה מחודשת.

לדברי אפל מה שלא נפגע עקב ההאטה היזומה הם רכיבי הקישוריות וחיישני המכשיר לרבות חיישני מיקום, ג'ירוסקופ, מד תאוצה וברומטר. כמו כן, אפשרויות נוספות שאינן נפגעו הן הקליטה הסלולרית, ביצועי הרשת, איכות התמונות והווידאו ושירות התשלומים Apple Pay.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully