וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף, תהילה ופרסום: כך תהפכו לכוכבי יוטיוב

19.9.2019 / 9:25

בשנתיים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר כוכבי רשת. המונח החדש מתאר את הכוכבים שצומחים דרך הרשתות החברתיות: אינסטגרם ובעיקר יוטיוב. אך בשונה מהטלוויזיה, כל אחד מכם יכול להיות מפורסם ברשתות החברתיות וכל מה שאתם צריכים זה רק את הציוד הנכון

צעירה עושה סלפי בשוק הצף שבדלתת נהר המקונג, וייטנאם. ShutterStock
גם אם תרצו לתעד את הטיולים שלכם ולהעלות אותם לרשת, תהיו חייבים את הכלים הבסיסיים האלו./ShutterStock

תהילה, פרסום והרבה כסף: אם בעבר כדי להפוך למפורסם הייתם צריכים לעצור בערוצי הטלוויזיה המקובלים, הרי שהיום בעידן היוטיוב והאינסטגרם, המצב הרבה יותר פשוט, וכל אחד מכם יכול להפוך ליוצר תוכן, וליהנות מכל ההטבות הנלוות. בשונה ממקצועות אחרים שדורשים תואר ואולי גם ציוד יקר, על מנת להפוך ל"יוטיובר", כל מה שתצטרכו זה מחשב טוב, תוכנת עריכה, סמארטפון או מצלמה בסיסית ובעיקר: המון יצירתיות. ביוטיוב ניתן למצוא אינספור קטגוריות של יוצרי תוכן: גיימינג, איפור, אופנה, הומור, ריאלטי ועוד. למעשה, יוטיוב נותנת מקום לכל יוצר תוכן וכמעט וכל הקטגוריות. אז אם אתם רוצים להפוך לכוכבי יוטיוב ולא יודעים איפה להתחיל, אספנו בשבילכם את הציוד הנדרש כדי להתחיל את ערוץ היוטיוב הראשון.

תוכנת עריכה

סרטונים ביוטיוב עוברים עריכה בסיסית לרוב, ולמרות שלא מדובר ביצירת סרטים הוליוודים, עדיין תצטרכו לרכוש יכולות עריכה בסיסיות. את יכולות העריכה תוכלו לרכוש איך לא, דרך סרטוני יוטיוב. אם יש לכם מחשב של אפל, תוכלו להשתמש בתוכנת העריכה iMovie שנחשבת לפשוטה והקלה ביותר, ותוכלו למצוא בה את כל הפונקציות שתצטרכו. אם אתם משתמשים בווינדוס, תצטרכו לפתח יכולות עריכה קצת יותר מתקדמות כמו עם תוכנת פרמייר של חברת אדובי, שאותה ניתן לרכוש תמורת תשלום חודשי של כמה עשרות שקלים. התוכנה מעט מורכבת ולא מעט עורכי וידאו מקצועיים משתמשים בה, אך היא מאפשרת את כל הפונקציות שתצטרכו ואפילו יותר. אם התחלתם לפזול ל-Movie maker הנודע, אז יש לנו בשורות רעות. לצערנו, חברת מיקרוסופט הפסיקה לתמוך ב-Movie Maker, כך שהתוכנה עשויה לקרוס ולא מומלצת לשימוש, בטח שלא עבור סרטוני יוטיוב. אופציה נוספת היא דרך הסטודיו של יוטיוב שמאפשר יכולות עריכה מאוד בסיסיות כמו חיתוך סרטונים, אך הסטודיו אינו מספיק לעריכה אמיתית. ישנה כמובן את האופציה לערוך דרך הסמארטפון שלכם, ואם מדובר בעריכה בסיסית, ניתן למצוא תוכנות לאנדרואיד כמו Adobe Premiere Clip, שבניגוד לתוכנה במחשב, היא הרבה יותר נוחה ואינטואיטיבית לעריכה דרך האנדרואיד. התוכנה המומלצת באייפון היא iMovie שמוצעת בחינם.

אדובי פרמייר פרו Adobe Premiere Pro. אדובי, אתר רשמי
אדובי פרמייר פרו/אתר רשמי, אדובי

ההוצאה הגדולה ביותר: מחשב מתאים

על מנת להריץ תוכנת עריכה מתקדמת, תצטרכו גם מחשב חזק בהתאמה. חברת אדובי, שאחראית על תוכנת העריכה פרמייר, ממליצה על כרטיס מסך מסוג Nvidia GeForce GTX 970 ומעלה, או על מעבד גרפי מובנה של Intel מסדרת 5000 ומעלה. עם זאת, המעבדים הגרפיים המובנים יהיו איטיים להחריד, מכיוון ומדובר בכאלו המוטמעים בתוך המעבד המרכזי של המחשב. חשוב לציין שאלו המלצות לעריכה ברמה גבוהה, ואם אתם רוצים להתחיל ממקום בסיסי יותר, גם כרטיסי המסך GTX 1050 או GTX 960 יעשו עבודה מצוינת ובמחיר זול יותר. בגזרת העיבוד, אדובי ממליצה על מעבד Core i5 מהדור השמיני ומעלה, כשבחנויות ניתן למצוא עשרות מחשבים ניידים או נייחים שמגיעים עם המעבדים האלו. גם כאן תוכלו לבחור במעבד מהדור השביעי של אינטל ולא תראו ירידה בביצועים, אולם שימו לב שהוא בעל ארבע ליבות לפחות. שני הדברים שממש לא כדאי לכם להתפשר אליהם זה האחסון וזיכרון הראם, שכן עריכה דורשת משני הרכיבים הללו המון משאבים. לכן, תרצו לפחות 8 גיגה זיכרון ראם, כשאדובי ממליצה על 16 גיגה בתנאים האופטימליים, וכן כונן SSD מהיר, שיאפשר זמני עלייה מהירים יותר, הן של המחשב והן של תוכנת העריכה. כאמור, מחשב מתקדם מספיק זו כנראה ההוצאה הכספית הגדולה ביותר, ומחירו יכול לנוע בין 3,000 שקלים למחשבים שיציעו לכם כוח עיבוד לעריכה בסיסית ועד 8,000 שקלים ומעלה לעריכות מתקדמות.

משחק וידאו. ShutterStock
משחק וידאו/ShutterStock

אל תשתמשו במצלמה "מקצועית"

מצלמה מקצועית Mirrorless או DSLR, רק תוסיף להוצאות הכספיות ובסרטונים הבסיסיים, היא לא תיתן ערך מוסף משמעותי. עם זאת, יש כמה מצלמות בולטות שבהחלט יכולות לשדרג את הסרטונים, ובסכום נמוך בצורה משמעותית מהמצלמות המקצועיות. אחת מהן זו מצלמת ה-Osmo Pocket שמגיעה עם מייצב מובנה (גימבל) ומאפשרת לצלם בתנאי שטח מאתגרים, ואפילו בצילום אתגרי או ספורטיבי. הודות למייצב, תוכלו להפיק סרטונים חלקים, כמעט וללא רעידות. המצלמה מגיעה עם חיישן 12 מגה פיקסל, והודות לקומפקטיות והיכולות המתקדמות שלה, היא יכולה להחליף את הסמארטפון שלכם. עם זאת, לא מדובר במצלמה זולה, והיא תעלה לכם 1,529 שקלים ברשת החנויות באג. אם בכל זאת תרצו לצלם עם הסמארטפון, תוכלו לרכוש את ה-Osmo Mobile. מדובר במייצב וידאו (גימבל) עם שלושה צירים, שעליו ניתן להרכיב את הסמארטפון ועלותו נמוכה משמעותית מה-Osmo Pocket, כשהוא עולה 799 שקלים ברשת באג, יבואנית רשמית DJI בישראל.

במיוחד ליוצרי תוכן מקטגוריות הגיימינג וכאלו שמצלמים סרטונים מול המחשב: ה-Razer KIYO, מצלמת רשת שממוקמת מעל מסך המחשב, והיא פיתרון מעולה אם אתם יוצרי תוכן בעולם הגיימינג ורוצים לתעד את עצמכם בזמן שאתם משחקים בפורטנייט או כל משחק אחר. היא עולה 449 שקלים ביבוא רשמי של באג, והיא מגיעה עם כל הפונקציות הנדרשות: צילום באיכות FullHD בקצב של 60 פריימים לשניה (לצילום חלק), טבעת תאורה עם בהירות מתכווננת, והיא מתחברת למחשב ומאפשרת שמירה של התכנים בתוך המחשב, בצורה מהירה וקלה.

מצלמת רשת של רייזר Razer KIYO. רייזר, אתר רשמי
ה-Razer KIYO/אתר רשמי, רייזר

למתקדמים: מצלמת לוג'יטק Brio 4K. מדובר באחת ממצלמות הרשת המתקדמות ביותר שיש בשוק. המצלמה מאפשרת צילום ברזולוציית 4K, זווית צילום של 90 מעלות עם אפשרות להגדירש ני מצבים נוספים, חיישן זיהוי פנים, וצילום איכותי בכל תנאי התאורה. החיסרון היחידי של המצלמה זה המחיר שעומד על 949 שקלים, אך אם אתם יוצרי תוכן שרוצים לספק תוכן באיכות הגבוהה ביותר, זו מצלמת הרשת בשבילכם.

מצלמת רשת לוג'יטק. יח"צ,
למתקדמים בלבד./יח"צ

משדרים סרטוני גיימינג? רכשו מיקרופון איכותי

יצרני תוכן בעיקר בקטגוריית הגיימינג, מעבירים סרטונים בשידור חי. לכן מומלץ על רכישת מיקרופון איכותי ואחד מהם הוא של Razer מסדרת Seiren X. המיקרופון עוצב על ידי שדרני מדיה מובילים, והוא מגיע עם יכולות הפחתת רעשי רקע, לרבות טכנולוגיה ייחודית לסינון רעשים. עוד המיקרופון עוצב ונבנה בצורה חזקה, כך שהוא עמיד מפני זעזועים ורעידות. ואולי היתרון הגדול ביותר של המיקרופון: הוא לא תופס נפח שולחן משמעותי, ומדובר במיקרופון יחסית קומפקטי. המיקרופון נמכר במחיר של 479 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully